پل رونین اکسی اینفینیتی سه ماه پس از حمله هکرها با طراحی جدید بازگشایی شد

خانهاخبارپل رونین اکسی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

اسکای میویس، توسعه دهنده بازی P2E محبوب اکسی اینفینیتی اعلام کرد که پل رونین سه ماه پس از حمله هکرها به آن و سرقت 600 میلیون دلار سرمایه های شبکه دوباره آنلاین شده است. رونین یک زنجیره جانبی اتریومی است که برای اکسی اینفینیتی ساخته شده است و کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی های خود را میان زنجیره جانبی و شبکه اصلی اتریوم انتقال دهند.

روز 29 مارس، این پل مورد حمله هکرها قرار گرفت و 173600 اتریوم و 25.5 میلیون توکن USDC از خزانه آن خالی شد. این اتفاق به دلیل آن رخ داد که هکرها موفق شدند به کلیدهای خصوصی اعتبارسنج ها دسترسی پیدا کنند. گفتنی است که در زمان حمله، ارزش سرمایه های به سرقت رفته بیش از 620 میلیون دلار بود.

بنابر اعلامیه روز گذشته اسکای میویس، شبکه و پل رونین بعد از سه ماه و گذراندن سه بازبینی داخلی و خارجی دوباره به حالت آنلاین درآمده است و طراحی جدیدی در آن به کار رفته که خسارت کاربران را جبران خواهد کرد. تمامی USDC ها و رپد اتریوم های شبکه رونین اکنون دارای پشتوانه اتریوم و USDC هستند. بدین ترتیب خسارت تمامی کاربران نیز جبران خواهد شد.

به صورت کلی، اسکای میویس تاکنون 117600 اتریوم و همچنین 25.5 میلیون USDC به سرقت رفته را از طریق ایجاد نقدینگی اتریوم و پشتوانه رپد اتریوم در شبکه رونین جبران کرده است. در ماه آوریل، حدود 46000 اتریوم از سرمایه به سرقت رفته به کمک بایننس و ایجاد پل ارتباطی به صرافی جبران شد. کاربران از طریق این پل رپد اتریوم های خود را با اتریوم معامله کردند.

منبع این نقدینیگی موجودی اکسی اینفینیتی و سرمایه های بنیانگذاران پروژه بود که از این حرکت حمایت کردند. گفتنی است که بایننس نیز در همین حین به جمع آوری 150 میلیون دلار سرمایه پرداخت تا بخشی از زیان های کاربران اکسی را جبران کند.

56000 اتریوم باقی مانده از میزان به سرقت رفته متعلق به خزانه دائو اکسی است و اسکای میویس برای بازگردانی آن در حال همکاری با مقامات است.

مطلب مفید: بررسی کامل ارز دیجیتال لونا و پروژه بلاکچین ترا (TERRA)

توییت اکسی

به عنوان بخشی از طراحی جدید روین، اسکای میویس نرم افزار قرارداد هوشمند آن را به روزرسانی کرده است و از این پس برداشت ها از شبکه دارای محدودیت روزانه خواهد بود. گفتنی است که محدودیت روزانه رونین در حال حاضر سقف 50 میلیون دلار در روز است. علاوه بر آن، تیم اسکای میویس یک سیستم مدار شکن ایجاد کرده است که ارزش مالی برداشت ها را به سه بخش تقسیم می‌کند.

بخش اول مخصوص برداشت های کمتر از 1 میلیون دلار است و نیازمند تایید 70 درصدی اعتبارسنج ها است. بخش دوم برای مبالغ بالاتر از 1 میلیون دلار است که نیازمند تایید 90 % از اعتبارسنج ها است و بخش سوم نیز برای برداشت های بیش از 10 میلیون دلار است که نیازمند تایید 90 % از اعتبارسنج ها، کارمزد کم و همچنین یک روند بازبینی و پردازش 7 روزه است.

طراحی جدید پل رونین دارای یک سیستم مدار شکن است که از آن به عنوان برنامه ای برای افزایش امنیت شبکه یاد می‌شود. این سیستم می‌تواند برداشت های بزرگ و مشکوک را متوقف کند. در ماه آوریل، اسکای میویس گفت که غیرمتمرکز نبودن شبکه منجر به آسیب پذیری پل رونین شده است. در آن زمان رونین 9 نود اعتبارسنج داشت و کارمندان به 4 عدد از آنها دسترسی داشتند.

پس از افزایش تعداد نودها به 11، اسکای میویس اعلام کرد که قصد دارد تعداد آن را در سه ماه به 21 و در بلند مدت به 100 برساند. با این حال مشخص نیست که رونین در حال حاضر چند نود اعتبارسنج دارد. گفتنی است که فروش NFT های اکسی اینفینیتی در سال 2022 سقوط سنگینی را تجربه کرده است و از 126 میلیون دلار در ماه ژانویه به 2.8 میلیون دلار در ماه ژوئن رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان