اپل احتمالا امکان نصب برنامه‌های خارج از اپ استور را فراهم خواهد کرد

خانهاخباراپل احتمالا امکان...

آنچه می‌خوانید...

اپل، غول حوزه تکنولوژی به منظور تطابق با قانون جدید ضدانحصار در اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا به فروشگاه‌های شخص ثالث و واسطه اجازه فعالیت در دستگاه‌های خود را دهد. به نقل از کوین تلگراف، این اتفاق می‌تواند برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های NFT و ارزهای دیجیتال در اروپا یک پیروزی بزرگ محسوب شود.

باز شدن اکوسیستم اپل در اتحادیه اروپا

بر اساس این قانون جدید، مشتریان اروپایی اپل می‌توانند برنامه‌هایی خود را از بازارهایی به جز اپ استور اختصاصی اپل دانلود کنند و بدین ترتیب کمیسیون 30 درصدی و همچنین محدودیت‌ها اعمال شده در اپ استور را نداشته باشند. در حال حاضر این شرکت برای برنامه‌های NFT قوانین سختگیرانه‌ای دارد. این شرکت کاربران را مجبور می‌کند که با خرید داخل برنامه، کمیسیون 30 درصدی را پرداخت کنند. همچنین این برنامه‌ها اجازه پشتیبانی از پرداخت‌های رمز ارزی را نخواهند داشت.

- Advertisement -

اجرای این قانون توسط اپل منجر به مسدود شدن به‌ روزرسانی کیف پول حضانتی کوین ‌بیس در اول دسامبر شد، زیرا اپل می‌خواست کمیسیون 30 درصدی را از طریق کارمزد خریدهای درون‌برنامه‌ای جمع‌آوری کند و کوین بیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنین اتفاقی به وضوح غیرممکن است.

پس از آن کوین بیس اعلام کرد که اپل از کیف پول خواسته تا در صورت انجام نشدن تراکنش‌ها از طریق سیستم خرید درون برنامه‌ای، تراکنش‌های NFTها را متوقف کند. در رابطه با این صحبت‌ها، الکس سالینکوف، هم‌بنیانگذار بازار رریبل (Rarible) در یک پست توییتری روز گذشته اشاره داشت که یک فروشگاه برای برنامه‌های کریپتویی می‌تواند کاندید بسیار خوب برای پشتیبانی از استارت آپی با سرمایه‌های ریسکی باشد.

مطلب مفید: متافای (MetaFi)؛ زیرساختی برای اقتصاد مجازی

اقدام اپل برای بازکردن اکوسیستم خود در پاسخ به قوانین جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که هدف آن قانون‌گذاری و اطمینان از رفتار منصفانه پلتفرم‌هایی است که می‌توانند به واسطه‌ها اجازه همکاری با سرویس‌های خود را دهند. این قانون از ماه مه 2023 اجرایی خواهد شد و شرکت‌ها باید تا سال 2024 به صورت کامل مطابق این قوانین عمل کنند.

گفتنی است که اپل هنوز تصمیم نگرفته است که بخشی از این قوانین که اجازه راه‌اندازی سیستم‌های پرداختی بدون دخالت شرکت می‌دهد را بپذیرد یا خیر. اگر تصمیم به پذیرش آن بکیرد ممکن است شاهد راه‌اندازی سیستم‌های پرداختی ارز دیجیتال در دستگاه‌های اپل باشیم.

بخشی که توسط این شرکت در حال بررسی است، الزامات امنیتی برای  برنامه‌ها در خارج از فروشگاه اصلی است. الزاماتی مانند تایید اعتبار از  طریق اپل که برای حفاظت از کاربران در برابر برنامه‌های ناامن طراحی شده است. گفتنی است که تغییر در اکوسیستم بسته اپل تنها در اتحادیه اروپا رخ خواهد داد و دیگر مناطق جغرافیایی همچنان به صورت قبلی به کا خود ادامه خواهند داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان