بایدن لایحه سقف بدهی که ایالات‌متحده را از آستانه نکول خارج می‌کند امضا کرد

خانهاخباربایدن لایحه سقف...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز، در حالی که تنها دو روز فرصت باقی مانده است، رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه قانونی را امضا کرد که سقف بدهی کشور را برداشته و از نکول بی سابقه بدهی دولت فدرال جلوگیری می‌کند.

بحران سقف بدهی امریکا در چند ماه اخیر بازارهای مالی را در داخل و خارج از کشور تحت تاثیر قرار داد و باعث شد که بازنشستگان مضطرب شوند و سازمان‌های خدمات اجتماعی برنامه‌های اضطراری ترتیب دهند.

- Advertisement -

رئیس جمهور به جای برگزاری یک مراسم عمومی در حضور قانون‌گذاران هر دو حزب، این قانون را به صورت خصوصی به دلیل ضرب‌الاجل فشرده رهبران کشور امضا کرد.

وزارت خزانه‌داری هشدار داده بود که این کشور از روز دوشنبه با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد و این امر یک شوک به اقتصاد ایالات‌متحده و جهان وارد خواهد کرد.

بایدن در بیانیه‌ای کوتاه از رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره به خاطر مشارکتشان تشکر کرد. او در یک پیام ویدئویی که پس از امضای قرارداد منتشر شد، گفت: مهم نیست که سیاست‌مداران ما چقدر به ما سخت‌ می‌گیرند، ما باید همه آنها را نه به عنوان دشمن، بلکه به عنوان هموطنان آمریکایی خود ببینیم. او گفت که باید «داد و بیداد کردن را متوقف کنیم و با هم برای پیگیری پیشرفت، تأمین رفاه و حفظ عهد {آمریکا برای همه{ تلاش کنیم».

بن‌بست زمانی ایجاد شد که جمهوری‌خواهان از افزایش سقف بدهی کشور خودداری کردند. در نهایت، کاخ سفید هفته‌ها مذاکرات فشرده را با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان برای دستیابی به توافق آغاز کرد.

توافق نهایی که روز چهارشنبه توسط مجلس نمایندگان و سنا در روز پنجشنبه تصویب شد، محدودیت بدهی را تا سال 2025 (پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدی) به حالت تعلیق درآورده و هزینه‌های دولت را محدود می‌کند.

افزایش سقف بدهی کشور که اکنون به 31.4 تریلیون دلار رسیده است، تضمین می‌کند که دولت می‌تواند برای پرداخت بدهی‌های قبلی وام بگیرد.

پس از تصویب این قانون توسط کنگره، بایدن از این فرصت برای ایراد اولین سخنرانی خود از دفتر اووال به عنوان رئیس جمهور در روز جمعه استفاده کرد.

وی با تاکید بر «سازش و اجماع» در توافق گفت: «هیچکس به هر آنچه می‌خواست نرسید، اما مردم آمریکا به آنچه نیاز داشتند، رسیدند.» ما از یک بحران اقتصادی و یک فروپاشی اقتصادی جلوگیری کردیم.

بایدن در زمان نامزدی مجدد خود از دستاوردهای اولین دوره ریاست جمهوری خود، از جمله حمایت از تولیدات با فناوری پیشرفته، سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و مشوق‌های مالی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، یاد کرد.

بایدن گفت: «ما همزمان هزینه‌ها و کسری بودجه را کاهش می‌دهیم. ما از اولویت‌های مهم از تامین اجتماعی گرفته تا بیمه سلامت و سرمایه‌گذاری‌های تحول‌آفرین خود در زیرساخت‌ها و انرژی پاک محافظت می‌کنیم.»

اظهارات بایدن جزئی‌ترین اظهارات رئیس جمهور دموکرات در مورد مصالحه‌ای بود که او و کارکنانش بر سر آن مذاکره کردند.  بایدن از مک کارتی و مذاکره‌کنندگانش به خاطر عملکرد با حسن نیت و از همه رهبران کنگره برای تصویب سریع این قانون تمجید کرد. او گفت: «آنها مسئولانه عمل کردند و خیر کشور را بر سیاست مقدم داشتند.»

این لایحه ۹۹ صفحه‌ای علاوه بر محدودیت در هزینه‌ها، برخی از سیاست‌ها را تغییر می‌دهد، از جمله تحمیل الزامات کاری جدید برای آمریکایی‌های مسن‌تر دریافت‌کننده کمک‌های غذایی و سبز کردن خط لوله گاز طبیعی آپالاچی که بسیاری از دموکرات‌ها با آن مخالف هستند.

دفتر بودجه کنگره تخمین می‌زند که این قانون با حذف الزامات کاری برای کهنه سربازان، افراد بی‌خانمان و جوانانی که از مراکز نگهداری می‌شوند، می‌تواند صلاحیت کلی برای کمک‌های غذایی فدرال را افزایش دهد.

این قانون همچنین بودجه دفاعی و کهنه سربازان را تقویت می‌کند، بودجه جدید را برای سرویس درآمد داخلی کاهش می‌دهد و درخواست بایدن برای لغو معافیت‌های مالیاتی دوران ترامپ بر شرکت‌ها و ثروتمندان را برای کمک به پوشش کسری بودجه کشور رد می‌کند. اما کاخ سفید گفت که برنامه‌های IRS برای اجرای قوانین مالیاتی برای افراد پردرآمد و شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

در صورتی که کنگره نتواند لوایح مخارج سالانه خود را تصویب کند، این توافق کاهش کلی 1 درصدی خودکار را در برنامه‌های مخارج اعمال می‌کند، اقدامی که برای تحت فشار قرار دادن قانون‌گذاران هر دو طرف برای دستیابی به اجماع قبل از پایان سال مالی در سپتامبر طراحی شده است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان