بایننس ۴.۴ میلیون دلار متعلق به هکرهای کره شمالی را مسدود کرد

خانهاخباربایننس ۴.۴ میلیون...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صبح روز 25 مه، صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال اعلام کرد که 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال متعلق به سازمان‌های کره شمالی که در حال فعالیت در این کشور و دیگر کشورها بوده‌اند را مسدود کرده است. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور، معمولاً سازمان‌ها و افراد وابسته به آن در حال استفاده از روش‌های غیرقانونی مانند سرقت ارزهای دیجیتال برای پیشبرد برنامه‌های خود هستند.

بودجه تحقیقات غیرقانونی توسط بایننس مسدود شد

به نقل از کریپتوپوتیتو، سرمایه مسدود شده از سمت بایننس قرار بوده است که به دانشگاه اتوماسیون پیونگ‌یانگ منتقل شود. بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، این دانشگاه مسئول آموزش دادن هکرهای بدنام کره شمالی است. بسیاری از مجرمان سایبری تعلیم دیده در دانشگاه اتوماسیون پیونگ‌یانگ بخشی از گروه هکری لازاروس یا دیگر گروه‌های هکری هستند.

- Advertisement -
توییت بایننس

به‌منظور تأمین سرمایه و بودجه برای چنین گروه‌هایی، کارشناسان فناوری اطلاعات کره شمالی که معمولاً در روسیه و چین مستقر هستند، به دنبال استخدام شدن در شرکت‌های سراسر جهان هستند و حقوق‌ خود را به دولت کره شمالی اهدا می‌کنند. با این حال، آخرین وجوه ارسالی به ارزش 4.4 میلیون دلار توسط دولت آمریکا و بایننس متوقف و مسدود شد.

مطلب مفید: تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال که باید دنبال کنید

برایان نلسون، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن تشکر از همکاران در بخش خصوصی اشاره داشت که اقدامات امروز تأکیدی بر شدت فعالیت‌های غیرقانونی مجرمان سایبری وابسته به کره شمالی است. کره شمالی از این مبالغ برای پیشبرد برنامه‌های موشکی و ساخت اسلحه استفاده می‌کند. دولت آمریکا و همراهان آن متعهد هستند تا با فعالیت‌های نامشروع این کشور برای کسب درآمد غیرقانونی از طریق سرقت سرمایه از موسسه‌های مالی، صرافی‌ها رمزارزی و … مقابله کنند.

متعهد به ایجاد دنیایی ایمن

باید اشاره داشت که بایننس تاکنون با انتقادات زیادی مواجه شده است که تلاش کافی برای مقابله با مجرمان سایبری را انجام نمی‌دهد. در پاسخ به این انتقادات، بایننس اشاره داشت که تیم این پلتفرم تمام تلاش خود را می‌کند تا با چنین اقداماتی مقابله کند.

درواقع، امنیت سایبری یک بازی اعداد است، این واقعیت که چند مجرم سایبری موفق می‌شوند از شبکه عبور کنند چیزی را در مورد تعداد بسیار زیاد این مجرمان متوقف نمی‌کند. این امر با این واقعیت تقویت می‌شود که شرکت‌ها به‌طور عمومی اعلام نمی‌کنند که کدام مجرمان را متوقف کرده‌اند و چگونه این کار را انجام داده‌اند، چرا که این اتفاق به دیگران کمک می‌کند از شناسایی شدن فرار کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان