بحران در صرافی هوبی؛ آیا سرنوشت FTX تکرار می‌شود؟

خانهاخباربحران در صرافی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صرافی هوبی، یکی از پلتفرم‌های مطرح معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال مدتی است که با مشکلات زیادی همراه شده و نتیجه آن از دست رفتن بخش بزرگی از سهم بازار بوده است. این شرکت به دلیل ادعای بستن کانال‌های ارتباطی و بازخورد داخلی و لغو مزایای مختلف کارمندان در کنار موارد دیگری مانند بی‌ثباتی استیبل کوین ترون (USDD)، با جنجال‌های زیادی مواجه شده است. از طرفی سهم بازار آن نیز از سوی شرکت‌های رقیب تهدید می‌شود.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتوپوتیتو و بنا بر داده‌ها کایکو، سهم بازار این صرافی از 22% در اوایل سال 2020 به تنها 4% در اواخر سال 2022 سقوط کرده است. به عبارتی می‌توان این پلتفرم را بزرگ‌ترین بازنده بازار نزولی معرفی کرد. همچنین درآمد فصلی هوبی نیز از نیمه دوم سال 2021 تاکنون سقوط 98 درصدی را تجربه کرده است.

- Advertisement -

صرافی هوبی با مشکل مواجه شده است

صنعت ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی FTX همچنان گیج است و در شوک به سر می‌برد و جامعه نسبت به تحولات نامطلوب در رابطه سایر شرکت‌ها و پلتفرم‌های برجسته محتاط شده است. اکنون صرافی هوبی، آخرین پلتفرمی است که به نظر با بحران اعتماد از سمت کاربران مواجه شده است.

در یک هفته گذشته و هم‌زمان با ایجاد نگرانی از ورشکستگی صرافی، حدود 100 میلیون دلار سرمایه رمز ارزی از هوبی خارج شد. جاستین سان، بنیان‌گذار ترون و یکی از سهام‌داران اصلی این صرافی نزدیک به 100 میلیون دلار تتر و یو اس دی سی را از بایننس به این صرافی منتقل کرد تا بتواند دوباره اعتماد کاربران را بازگرداند.

از سویی، بی‌ثباتی استیبل کوین USDD تبدیل به پاشنه آشیل امپراتوری ارز دیجیتال جاستین سان شد. باید اشاره داشت که USDD توسط دائو ترون منتشر شده و هدفش ثبات نرخ معاملات برای استیبل کوین‌های صادر شده در بلاک چین ترون است. بی‌ثباتی این ارز با فروپاشی FTX آغاز شد و از زمان به 1 دلار نرسیده و در نزدیکی آن قرار گرفته است.

مطلب مفید: مینت ارز دیجیتال (Mint) چیست؟ چه تفاوتی با استخراج یا ماین (Mine) دارد؟

در حالی که ادعا شده است USDD دارای پشتوانه 200 درصدی از ترون، بیت کوین، تتر و یو اس دی سی است اما این ارز هنوز در بازگردانی ثبات خود موفق نبوده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت آن 0.97 دلار است.

موسسه کایکو در این باره اشاره داشت که نگاهی به سفارش‌های تتر و USDD که بیشترین حجم را در میان جفت‌های معاملاتی در هوبی داشته‌اند نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا برای این دو در عمق بازار با عدم تعادل از اوایل ماه دسامبر همراه بوده است.

افزایش ترس و اضطراب

به‌تازگی مشخص شده است که نسبت عرضه به تقاضا در ماه گذشته معمولاً کمتر از 1 بوده است. روندی که نشان دهنده فشار فروش بالا و سقوط ارزش USDD بوده است. در ابتدای سال، این نسبت بهبود یافت و به بالای 1 رسید. تغییر در احساسات کنونی تنها در صورتی ایجاد می‌شود که تغییری در ساختار سفارش‌ها رخ دهد.

در واقع، تحقیقات کایکو بیان کرد که USDD هنوز هم می‌تواند ثبات خود را به دست آورد؛ اما این مورد برای هوبی صدق نمی‌کند چراکه همچنان با چالش سختی در به دست آوردن مجدد سهم بازار روبرو است. سان اخیراً تأیید کرده است که هوبی برای مقابله با ضررهای روزافزون، نیروی کار خود را 20٪ کاهش داده است. صرافی تحت تعدیل ساختاری قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود تا سه ماهه اول سال جاری به پایان برسد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان