بهترین ماینر بیت کوین : 10 دستگاه برتر در سال 2022

خانهآموزش هااستخراجبهترین ماینر بیت...

آنچه می‌خوانید...

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین ماینر بیت کوین را بررسی کنیم تا پس از مطالعه بتوانید بهترین گزینه را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب کنید. علاوه بر بیت کوین، این دستگاه‌ها برای استخراج سایر کریپتوکارنسی‌ها نیز مناسب‌اند که برای هر یک باید شرایطی را برآورده کنید. پس برای آشنایی با این دستگاه‌ها، با این مقالۀ فکت کوینز همراه باشید.

دستگاه‌های مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) یا ریگ [در این مقاله آن را اسیک هم می‌نامیم]، همان‌طور که از نامشان پیداست، باتوجه‌به راندمان وسیعشان هنگام ترکیب‌شدن در طول ماینینگ بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها خواهند بود. این دستگاه‌ها مخصوص استخراج ساخته شده‌اند.

- Advertisement -

هر دستگاه اسیک برای استخراج یک الگوریتم خاص مناسب‌سازی شده است و بنابراین، آنها را برای یک الگوریتم معین خواهید یافت. این بدان معناست که تمام اسیک‌های ساخته شده برای استخراج بیت کوین را می‌توانید برای تمام کریپتوکارنسی‌هایی استفاده کنید که الگوریتمی مشابه دارند.

در این مقاله در خصوص انواع بهترین دستگاه استخراج بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌های موجود در بازار و کاربردشان برای استخراج کریپتوکارنسی سخن خواهیم گفت. ما برترین ماینرهای مدار مجتمع با کاربرد خاص را نام خواهیم برد که می‌توانید برای استخراج بیت کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های دارای الگوریتم‌های SHA-256 و ETHASH استفاده کنید.

اسیک (Asic) چیست ؟

اسیک
اسیک

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص برای کاربردهای خاصی طراحی و ساخته می‌شوند. اسیک‌های استفاده شده برای استخراج شامل ریزپردازنده‌هایی هستند که به‌طوری ویژه برای استخراج بیت کوین، لایت‌کوین، اتریوم کلاسیک و سایر کریپتوکارنسی‌هایی ساخته و متناسب شده‌اند که از الگوریتم‌های اثبات کار بهره می‌برند.

این دستگاه چندین ریزپردازنده دارد که در یک مدار ترکیب شده‌اند. این مدار که این روزها از بیش از 100 میلیون درگاه منطقی تشکیل شده است، در چیپ‌های مداری بسته‌بندی‌شده که در یک قاب بسته‌بندی می‌شوند. هر یک از آنها چند کابل یا پریز/پورت دارد که می‌توان آنها را به منبع برق، کامپیوتر و اینترنت وصل کرد.

ازآنجاکه می‌توانیم اسیک را از راه کابل USB یا سایر روش‌ها و با استفاده از هاب USB یا سایر راه‌های ارتباط متقابل به کامپیوتر وصل کنیم، امکان اتصال چند دستگاه به یکدیگر برای استخراج با هش ریت بالاتر وجود دارد.

پس از انجام‌دادن این کار، می‌توانید IP دستگاه را با استفاده از یک برنامۀ کامپیوتری بیابید، کیف پول ایجاد کنید و آن را با بهره‌گیری از برنامه‌های استخراج در کامپیوتر در یک استخر استخراج پیکربندی کرده و اسیک‌ها را مدیریت کنید.

همان‌طور که از نامشان پیداست، این دستگاه‌ها برای یک کاربرد خاص ساخته می‌شوند. آنها از نظر قدرت پردازش کامپیوتری در مقایسه با واحدهای پردازش مرکزی یا CPUها که واحدهای پردازش داخل یک کامپیوتر شخصی هستند، قدرت بیشتری دارند. آنها از واحدهای پردازش گرافیکی یا GPUهایی که عمدتاً در کامپیوترهای گیمینگ یافت می‌شوند نیز پیشی می‌گیرند.

بررسی سریع

  • بازار سخت‌افزار استخراج در طول سال 2020 تا 2024 در یک CAGR بیش از %7 به میزان 280 میلیارد دلار رشد خواهد کرد.
  • این رشد با فروش سخت‌افزار استخراج اسیک در بیشتر خرده‌فروشی‌هایی که تعدادشان در حال افزایش است، بیشتر خواهد شد.

بازار سخت‌افزار استخراج

توصیه‌های حرفه‌ای در مورد خرید بهترین ماینر بیت کوین

  • پیش از اقدام برای خرید، ابتدا با استفاده از ماشین‌حساب‌های سودآوری آنلاین، میزان سودآوری بهترین دستگاه استخراج بیت کوین و ماینرهای اسیک و کریپتوکارنسی‌هایی را بررسی کنید که قصد استخراجشان را دارید. توجه داشته باشید که قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها نیز بسته به نو یا کارکرده بودنش از یک تولیدکننده تا دیگری متفاوت است.
  • سپس سایر موارد مانند مصرف انرژی، اتلاف حرارت، سروصدا و نظرهای کاربران در مورد بهترین دستگاه‌ها را بررسی کنید.
  • نحوۀ نگهداری نیز بر سودآوری و ماندگاری دستگاه مؤثر است. دستگاه‌هایی که از بقیه بهتر باشند، همیشه تولید می‌شوند؛ بنابراین، بهتر است که طول عمر را هنگام خرید تخمین زده و بعداً تعیین کنید که چه زمانی باید آن را کنار بگذارید یا چه زمانی دیگر سودآوری ندارد.
  • استخرهای استخراج را باید برای هر کریپتو بررسی کنید، در غیر این صورت، سودتان ناچیز یا صفر خواهد بود.

ماینرهای اسیک چطور کار می‌کنند؟

این دستگاه‌ها مدارهای ریزپردازندۀ استخراج مخصوص برنامه یا اپلیکیشن هستند که برای استخراج یک الگوریتم بلاکچین معین در الگوریتم‌های اثبات کار مناسب‌سازی شده‌اند. این ماینرها محاسبات پیچیده به نام هش را اجرا می‌کنند که در آنها، هش کردن داده‌ها با داده‌های از پیش تنظیم شده و یک نانس طلایی تطبیق داده می‌شود.

نانس عددی است که به یک بلوک هش شده یا رمزنگاری شدۀ بلاکچین افزوده می‌شود که هنگام هش مجدد با محدودیت‌های سطح سختی همخوانی خواهد داشت. این عدد محاسبات گمانه‌زنی با استفاده از ماینرها را شامل می‌شود و این محاسبات باید پیش از پایان زمان تعیین شده برای استخراج بلوک با سرعت بالایی اجرا شوند.

این محاسبات تأیید می‌کنند که تراکنش‌ها برای شبکه قانونی و ایمن هستند و به‌عنوان ویژگی‌های خاص قبل از مجاز شدن در شبکه به شمار می‌روند.

لیست برترین ماینرهای اسیک و بهترین ماینر بیت کوین

در این قسمت، لیستی از بهترین ماینرهای اسیک برای استخراج کریپتوکارنسی را آورده‌ایم:

  1. Antminer S19 Pro
  2. ++WhatsMiner M30S
  3. AvalonMiner 1246
  4. Whatsminer M32
  5. AvalonMiner 1166 Pro
  6. ++Ebang EBIT E11
  7. Dragonmint T1
  8. Innosilicon A10pro
  9. ASCIminer 8 Nano
  10. Bitmain Antminer S17

مقایسۀ چند مورد از بهترین ماینر بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر

ناموزنهش ریتقیمترتبه‌بندی
Antminer S19 Pro15500g110Th/s$2,8605/5
WhatsMiner M30S++10500g112TH/s±5%$3,9995/5
AVALONminer 124612800g90Th/s$3,8904.8/5
WhatsMiner M3210500g68TH/s +/- 5$3,5574.5/5
AvalonMiner 1166 Pro12800g81TH/s$3,0004.5/5

مروری بر برترین ماینرهای کریپتوکارنسی اسیک

1. دستگاه Antminer S19 Pro

این دستگاه بهترین گزینه برای سودآورترین استخراج بیت کوین، بیت کوین کَش و سایر کریپتوکارنسی‌های دارای الگوریتم SHA-256 است.

دستگاه Antminer S19 Pro فعلاً سودآورترین ماینر اسیک و از بهترین دستگاه استخراج بیت کوین و الگوریتم SHA-256 است. این دستگاه را Bitmain، یک شرکت پیشرو در تولید سخت‌افزار استخراج، تولید کرده است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در میان شرکت‌ها و افراد استخراج بیت‌کوین تبدیل کرده است.

حتماً انتظار ندارید که بازده بسیاری از دستگاه‌ها از میزان 29/7J/TH این تجهیزات بهتر باشد. این ماینر با استفاده از تراشۀ 5 نانومتری نسل بعد ساخته شده است. این یک تراشۀ نسل دوم و مخصوص استخراج الگوریتم SHA-256 است.

بی‌تردید این ماینر در مقایسه با سایر دستگاه‌هایی که در لیست ذکر کردیم، فعلاً اقتصادی‌ترین و کارآمدترین دستگاه ماینینگ و شاید بتوان گفت جزو گروه بهترین ماینر بیت کوین در بازار است. به‌علاوه، سایر محصولات سری S 19 را نیز مغلوب می‌کند، هرچند S19  سنگین‌تر است.

شاید بپرسید که با این تجهیزات استخراج بیت کوین اسیک چقدر می‌توان درآمد داشت. انتظار سودآوری روزانه حدود 12 دلار با هزینۀ برق 0/1 دلار در هر کیلووات را داشته باشید.

با این هزینه انرژی، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه فقط 7/80 دلار در روز هزینه و درعین‌حال درآمدی معادل 37/23 دلار داشته باشد. این امر باعث می‌شود که سود سالانه معادل 10741/95 دلار باشد. درصد بازده سالانه هم 195 درصد است. این دستگاه با دورۀ بازپرداخت (payback period) 186 روزه عرضه می‌شود.

  • وزن: 15.500 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 5 تا 45 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 110Th
  • مصرف برق: (%5 ±) 3250W
  • قیمت: 2860 دلار
بهترین دستگاه استخراج بیت کوین
Antminer S19 Pro

2. یکی از بهترین دستگاه استخراج بیت کوین : ++WhatsMiner M30S

این ماینر برای استخراج بیت کوین با کارایی بالا بهترین گزینه است.

بازده انرژی این دستگاه 31J/TH (ژول در هر هش Tera) است؛ بنابراین، یکی از معدود ماینرهای برتر بیت کوین اسیک در بازار است که می‌تواند به این رتبۀ بازدهی برسد. ابعادش حدود 16/875 اینچ طول در 5/75 اینچ عرض و 8/8125 اینچ ارتفاع است. در آزمایش‌ها مشخص شده است که راندمان انرژی، مصرف انرژی و هش ریت در هنگام استفاده از دستگاه با اختلاف زیادی نوسان نمی‌کند. الگوریتم آن SHA-256 و در نتیجه، برای استخراج بیت کوین و بیش از 10 کریپتوکارنسی دیگر مناسب است.

دستگاه ++WhatsMiner M30S  از +Whatsminer M30S کارآمدتر است. این محصول را شرکت MicroBT واقع در شنژن چین ساخته و با 6 ماه ضمانت، 135 روز دورۀ بازپرداخت عرضه می‌شود. دستگاه از مواد پلاستیکی ساخته شده و از طریق LAN می‌توان آن را به کامپیوتر وصل کرد.

  • وزن: 10.500 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 5 تا 35 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: %5 ± 112TH/s
  • مصرف برق: %10 -/+ 3472waatts
  • قیمت: 3999 دلار
WhatsMiner M30S++
++WhatsMiner M30S

3. دستگاه AVALONminer 1246

برای استخراج اسیک مطمئن و مدیریت شده عالی است

این دستگاه استخراج اسیک را Canaan، یک شرکت مشهور در زمینۀ تولید سخت‌افزار استخراج بیت کوین که مصرف انرژی بالایی دارد، تولید کرده است. با استفاده از آن می‌توانید بیت کوین و سایر کوین‌های دارای الگوریتم SHA-256 را با راندمان انرژی 38J/Th استخراج کنید.

Avalonminer 1246 با طراحی یکپارچه ساخته شده که قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. دستگاه دارای منبع تغذیه 285 ولت، 16 آمپر، 50 تا 60 هرتز AC است. ابعادش 292×195×331 میلیمتر است و هیچ مشکلی برای جادادن آن حتی در کابینت نخواهید داشت.

در این دستگاه فن‌های اصلی 12038 خنک‌کننده وجود دارند که در برابر درجه حرارت بالا مقاوم و برای خنک‌سازیِ بهتر است. در جلو دستگاه دو فن 7 پره برای جذب هوا تعبیه شده و طراحی فن و یکپارچگی آن به‌گونه‌ای است که از تجمع گردوغبار روی داشبورد جلوگیری می‎کند.

فایدۀ این مورد آن است که از اتصال کوتاه هنگام استفاده از دستگاه جلوگیری می‌کند. این دستگاه یک عملکرد هشدار خودکار دارد تا در صورت نقص عملکرد دستگاه، مثلاً دست‌کاری شدن هش ریت به شما هشدار دهد. در چنین مواردی دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.

این دستگاه یک تراشۀ داخلی دارد که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند هش ریت را تحلیل کرده و نوسان نرخ هش را تشخیص می‌دهد.

  • وزن: 12800 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 5- تا 35 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 90TH/s
  • مصرف برق: 3420W
  • قیمت: 3890 دلار
 AVALONminer 1246
AVALONminer 1246

4. دستگاه WhatsMiner M32

بهترین مورد برای استخراج غیرسودآور کوین‌های دارای الگوریتم SHA-256.

این دستگاه سودآوری چندانی ندارد، اما به طور مؤثر می‌تواند الگوریتم‌های SHA-256 را با بازده 0.054j/Gh استخراج کند؛ بنابراین، می‌توانیم آن را در استخراج اسیک بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین BSV، Peercoin، eMark، Unbreakable، Joulecoin، Curecoin و Acoin اعمال کنیم. ابعاد آن 490×350×230 میلیمتر است.

دستگاه دو فن دارد که به خنک شدن داخل دستگاه کمک می‌کنند. اما سطح سروصدای دستگاه تا حدی است که برای کار در مناطق مسکونی مناسب نیست و در زمرۀ بهترین ماینر بیت کوین در منزل قرار ندارد.

با رتبۀ سودآوری 0/42 دلار در روز، پیش‌بینی می‌شود که یک ضرر ماهانه 12/47 دلاری را هنگام استخراج با این تجهیزات داشته باشید. ماینر مزبور را می‌توانید به SlushPool، NiceHash، Poolin، AntPool، ViaBTC و تقریباً هر استخر استخراجی که از استخراج اسیک الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می‌کند، متصل کنید.

  • وزن: 10500 گرم
  • سطح سروصدا: 75db
  • دما: 5- تا 35 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 5 -/+ 3312watts
  • قیمت: 3557 دلار
WhatsMiner M32
WhatsMiner M32

5. دستگاه AvalonMiner 1166 Pro: جزو بهترین دستگاه استخراج بیت کوین و سایرین با هش ریت بالا

گزینه‌ای عالی برای استخراج با هش ریت بالا

ماینر AvalonMiner 1166 Pro برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین SV و سایر کریپتوکارنسی‌های SHA-256 استفاده می‌شود. این دستگاه که در آگوست 2020 به بازار عرضه شد، در مقایسه با اکثر دستگاه‌های موجود در این لیست، هش ریت و مصرف انرژی بسیار بالایی را مدیریت می‌کند.

این یک دستگاه استخراج بیت کوین اسیک محبوب است، زیرا شرکت Canaan که پیش‌گام در سخت‌افزار استخراج و یکی از شرکت‌های ملی فناوری پیشرفته چین است، آن را تولید می‌کند.

اندازه این دستگاه 16 نانومتر است و بازده 0/042j/GH  را مدیریت می‌کند. منظور این است که تا به امروز همچنان یک سخت‌افزار استخراج بیت کوین اسیک سودآور است. دستگاه مذکور چهار فن دارد که برای خنک‌کردن آن استفاده می‌شوند. بسته به هزینۀ برق در محل زندگی‌تان احتمالاً این دستگاه 2/77 دلار در روز و 83/10 دلار در ماه و 1011/05 دلار در سال بیرون دهی داشته باشد.

  • وزن: 12800 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 5- تا 35 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 81TH/s
  • مصرف برق: 3400watts
  • قیمت: 3000 دلار
بهترین دستگاه استخراج بیت کوین
بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

6. بهترین دستگاه استخراج بیت کوین با حرارت پایین : دستگاه DragonMint T1

بهترین مدل برای استخراج اسیک حرارت پایین

دستگاه DragonMint T1 یک دستگاه استخراج اسیک است که شرکت Halong Mining Company آن را ساخته و از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند. این ماینر در سال 2018 به بازار عرضه شده و شرکت تولیدکننده برای این منظور با یک توسعه‌دهندۀ بیت کوین کور همکاری کرد. ماینرDragonMint T1 می‌تواند کریپتوکارنسی‌هایی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین SV و 7 کریپتوکارنسی دیگر را که از این الگوریتم استفاده می‌کنند استخراج کند.

برخی از ویژگی‌های این دستگاه عبارت‌اند از داشتن گواهینامۀ واحد قدرت از FCC، EMC، LVD و CE. این ماینر یک تکنیک کنترل دما برای خنک‌کردن خود دارد که حتی در جلسات استخراج سنگین هم مفید است. دستگاه نام‌برده به دو فن 1480 واتی 9 پره با ولتاژ 240 ولت مجهز است. این فن‌ها باعث می‌شوند که دمای دستگاه از 77 درجۀ فارنهایت (27 درجۀ سلسیوس) بیشتر نشود. در نتیجه از بهترین ماینر بیت کوین و سایر کریپتوها با حرارت پایین است.

  • وزن: 6000 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 0 تا 40 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 16Th/s
  • مصرف برق: 1480W
  • قیمت: 2729 دلار
DragonMint T1
DragonMint T1

7. دستگاه Innosilicon A10 Pro

بهترین دستگاه برای استخراج اتریوم

اول این را بگوییم که یک دستگاه Innosilicon A10 Pro+ وجود دارد که با سرعت 750MH/s کار می‌کند و از این دستگاه استخراج اسیک بهتر است. تولید کنندۀ این دستگاه یعنی شرکت Innosilicon، آن را با دورۀ بازپرداخت 121 روزه خرده‌فروشی می‌کند. این دستگاه که تجهیزات استخراج الگوریتم Ethash است، برای استخراج اتریوم به کار می‌رود. دستگاه در سال 2020 عرضه شده و ابعادش 360×282×136 میلیمتر است.

ماینر نامبرده یک رابط LAN و توان نامی (power rating) A10 دارد. باتوجه‌به بررسی‌های انجام شده در حوزۀ تجهیزات استخراج اتریوم اسیک، این دستگاه یکی از سودآورترین ماینرهای اتریوم است. بسته به هزینه‌های برق، می‌توان این‌طور پیش‌‎بینی کرد که دستگاه حدود 34/78 دلار در روز، 1043 دلار در ماه و 12521 دلار در سال برایتان سودآوری داشته باشد. این امر باعث می‌شود که راندمان دستگاه در حدود 1.92j/Mh باشد.

  • وزن: 8100 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 0 تا 40 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: (%5 ±)  500MH/s
  • مصرف برق (%10 -/+) 950w
  • قیمت: 2580 دلار
Innosilicon A10 Pro
Innosilicon A10 Pro

8. بهترین دستگاه استخراج بیت کوین برای استفاده در منزل: ASICminer 8 Nano

این مورد بهترین دستگاه برای استخراج در منزل است.

ASICminer 8 Nano بسیار بادوام است، طوری که می‌تواند تا 50000 ساعت در استخراج کریپتو فعال باشد. دستگاهی که در موردش صحبت می‌کنیم حتی در صورت خاموش بودن %35 فن‌هایش نیز به کار ادامه خواهد داد. اما ازآنجاکه سطح سروصدایش در مقایسه با سایر دستگاه‌های موجود در این لیست پایین است، می‌توان از آن در مناطق مسکونی استفاده کرد.

ماینر فوق به‌عنوان یک دستگاه استخراج الگوریتم SHA-256 می‌تواند تمام کوین‌های مبتنی بر الگوریتم SHA-256 را استخراج کند. دستگاه می‌تواند این کار را با راندمان سرد (cool efficiency) 0.044 J/GH±10% انجام دهد. ابعاد این دستگاه 235×500×500 میلیمتر است. بر اساس نظرات کاربران، پیش‎بینی می‌شود که این دستگاه هنگام استخراج بیت کوین در هر روز تا 13/87دلار سود داشته باشد و شاید بتوان آن را جزو گروه بهترین ماینر بیت کوین دانست. البته، این سودآوری در مورد کوین‌های دیگر متغیر است.

دو نفر می‎توانند 50 ماینر را در کمتر از یک ساعت برای یک شرکت ماینینگ مونتاژ کنند. این دستگاه با یک کابل LAN به طول 10 متر و PSU داخلی متصل می‌شود.

  • وزن: 27000 گرم
  • میزان سروصدا: 47db
  • حرارت: 10 تا 45 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: %10 ± 58TH/s
  • مصرف برق: %10 ± 2500W
  • قیمت: 1200 دلار
بهترین دستگاه استخراج بیت کوین
بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

9. دستگاه Bitmain Antminer S17

بهترین انتخاب برای استخراج چندین کریپتو در مناطق غیرمسکونی است.

دستگاه s17 را شرکت Bitmain تولید کرده و برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین BSV است که دارای الگوریتم‌های SHA-256 هستند. در واقع، طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای است که می‌توانید برای استخراج بیش از 40 کوین استفاده کنید که استخراج بیشترشان هنوز هم سودآور است. دستگاه s17 با نسبت سود 55 درصدی و نرخ بازدهی سالانه 126 درصدی برخی از سخت‌افزارهای استخراج موجود در این لیست را مغلوب می‌کند.

اندازۀ تراشۀ این دستگاه 7 نانومتر است و 144 تراشه دارد و نیز 4 فن برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد. به‌علاوه، 3 چیپ بورد (chipboard) دارد و ابعادش 298×296×178 میلیمتر است. شرکت تولیدکننده آن را با دورۀ بازپرداخت 288 روز عرضه می‌کند. این نشان می‌دهد که شرکت Bitmain برای ساخت این دستگاه به خود اطمینان دارد.

اگر هزینۀ برق را معادل 0.1 دلار به‌ازای هر کیلووات در نظر بگیریم، پیش‌بینی می‌کنیم که این دستگاه در هنگام استخراج بیت کوین سودی معادل 12/26 دلار داشته باشد. ازاین‌رو، سود سالانۀ شما به 4474/90 دلار می‌رسد. بااین‌حال، در مقایسه با سایر دستگاه‌های موجود در این لیست سروصدای زیادی تولید می‌کند. هش ریت آن نیز کمی کمتر است؛ بنابراین، شاید نتوانیم آن را جزو بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در محل مسکونی بدانیم.

  • وزن: 9500 گرم
  • میزان سروصدا: 82db
  • حرارت: 5 تا 45 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: 53TH/s
  • مصرف برق: 2385W
  • قیمت: 1590/99 دلار
 Bitmain Antminer S17
Bitmain Antminer S17

10. دستگاه ++Ebang EBIT E11

بهترین برای بورد ماینینگ (board mining) محافظت شده در برابر خطا

دستگاه Ebang می‌تواند الگوریتم‌های استخراج SHA-256 مانند بیت کوین را استخراج کند. شرکت تولیدکننده این دستگاه را در سال 2018 تولید و به بازار عرضه کرده است. در بوردهای آن از تازه‌ترین تراشۀ 10mn در صنعت بردهای استخراج استفاده شده است. علاوه بر دو بورد که به‌صورت مجزا کار می‌کنند، دستگاه یک کیت محافظت در برابر خطا دارد. این کیت باید به بوردهای بریک اوت (breakout board) متصل شود تا جلوی احتمال صدمه دیدن بورد که دو PSU تغذیه‌اش می‌کنند، گرفته شود.

حتی در استخراج‌های بزرگ هم می‌توان ++Ebang EBIT E11 را  با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت خوشه (cluster management software system) به طور مؤثری پایش کرد. کاربر می‌تواند با استفاده از برنامه‌های مناسب، IPها، استخرهای استخراج و اعداد را به‌سرعت تغییر دهد. در صورت استفادۀ صحیح، نسبت سود 78 درصد و درصد بازده سالانۀ دستگاه 77 درصد خواهد بود.

تولید کنندۀ این دستگاه، آن را با دورۀ بازپرداخت 470 روزه عرضه می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، این ماینر می‌تواند بیت کوین را با نرخ سود 2/22 دلار در روز استخراج کند.

در ساختار این دستگاه از گرماگیرهای (heat sinks) مستقل استفاده شده است که علاوه بر فن خنک‌کننده، از فناوری پیوند (bonding technology) برای کنترل دما بهره می‌برد. این دستگاه بازده حدود 0.045j/Gh  را مدیریت می‌کند. بااین‌حال، سروصدای زیادی تولید می‌کند و در هنگام سروصدای بالا، حرارت زیادی از آن منتشر می‌شود. به دلیل سروصدای زیاد، نمی‌توان آن را جزو دستۀ بهترین ماینر بیت کوین در مناطق مسکونی دانست.

  • وزن: 10000 گرم
  • میزان سروصدا: 75db
  • حرارت: 25 درجۀ سانتیگراد
  • حداکثر هش ریت: (%10+?%5-) 44TH/S
  • مصرف برق: %10 ± 45W/T
  • قیمت: 2024 دلار
Ebang EBIT E11++
Ebang EBIT E11++

نتیجه‌گیری در مورد انتخاب بهترین ماینر بیت کوین

در این مقالۀ آموزشی راجع به چند مورد از برترین یا بهترین دستگاه استخراج بیت کوین یا برترین ماینرهای اسیک که می‌توانید برای استخراج اتریوم و سایر کوین‌های الگوریتم SHA-256 یا ETHASH نیز استفاده کنید، سخن گفتیم. مهم‌ترین فاکتوری که باید هنگام جستجوی یک ماینر اسیک در نظر بگیرید، سودآوری است. اما باید مطمئن شوید که کارایی انرژی، اتلاف گرما و پتانسیل خنک‌کننده نیز در سطح مناسبی باشند.

بهتر است ماینری بخرید که بتوانید با آن سکه‌های دیگر هم استخراج کنید. تمام مواردی که در لیست هستند برای این مورد مناسب‌اند.

اکثر موارد موجود در لیست را می‌توان برای استخراج در محیط غیرمسکونی استفاده کرد، اما گزینه‌های استخراج صنعتی عالی مانند Antminer S19 Pro نیز وجود دارند. این بهترین ریگ استخراج (mining rig) است که می‌توانید برای استخراج سودآور تهیه کنید و گران‌ترین دستگاه لیست نیست. همراه با ++WhatsMiner M30S، دستگاه S19 Pro هش ریت بالای 100 ترا هش در ثانیه را مدیریت می‌کند.

به نظر ما، بهترین ماینر بیت کوین در منزل ASICminer 8 Nano است. بقیه برای این کار بسیار پرسروصدا هستند. اگر به دنبال بهترین ماینر اسیک اتریوم هستید، +Innosilicon A10 Pro  گزینۀ خوبی است. از آن برای استخراج کوین‌های دیگر پس از ارتقای کامل اتریوم به الگوریتم اثبات سهام استفاده کنید.

آیا استخراج با اسیک سودآور است؟

استخراج بیت کوین در صورتی سودآور است که هزینۀ برق ارزان و دستگاهتان کارآمد باشد. افزون بر این، سودآوری به قیمت کریپتوکارنسی نیز منوط است، هرچند تنظیمات هش ریت استخراج نیز بی‌تردید یکی از فاکتورهای تقاضا و قیمت‌گذاری است.
بسته به اقتصادهای یک بلاک‌چین و کوین معین، می‌تواند سودآور باشد یا نباشد. زمانی سودآور خواهد بود که از طریق استخر استخراج اجرا شود. با استفاده از ماشین‌حساب‌های آنلاین می‌توانید سودآوری استخراج اسیک برای یک کریپتو معین را تشخیص دهید.

آیا استخراج با اسیک بهتر است؟

بله. این دستگاه‌ها از CPU و GPUها برای استخراج کریپتوکارنسی بهتر هستند. آنها از لحاظ قدرت پردازش بهتر هستند که در هر واحد زمانی می‌توانند داده‌های بیشتری را پردازش کنند. بر حسب قدرت هشینگ یا هش ریت (هرتز در هر ثانیه)، یا Gh/s، Th/s یا Mh/s باعث صرفه‌جویی بیشتری در انرژی می‌شوند. دستگاه‌های دارای بالاترین رتبه‌بندی هش ریت تِرا (terra) دارند.

کدام اسیک‌ها می‌توانند اتریوم استخراج کنند؟

دستگاه Bitmain Antminer E9 برای استخراج اتریوم با هش ریت تا 3GH/s مناسب‌سازی شده است. سایر ماینرهایی که برای استخراج اتریوم اسیک ساخته شده‌اند، عبارت‌اند از A10 Pro، Antminer E3 که در 190MH/s عمل می‌کند، InnoSilicon A10 ETHMaster و InnoSilicon A10 Pro  که هش ریتی معادل 700MH/s دارد.

بهترین ماینر بیت کوین از این میان کدام است؟

S19 جدیدترین و بهترین ماینر اسیک بیت کوین تاکنون است که ورژن Pro آن می‌تواند قدرت هشینگ را تا 110TH/s افزایش دهد. این ماینر دو مدل دارد: Antminer T19  و Antminer S19  علاوه بر  S19 Pro.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان