ریزش 1000 دلاری در شبانه روز گذشته؛ بیت کوین برای اعلام داده های CPI آماده می‌شود

خانهاخبارریزش 1000 دلاری...

آنچه می‌خوانید...

با نزدیک شدن به ساعت اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که در حقیقت داده های نرخ تورم در آمریکا محسوب می‌شود، قیمت بیت کوین نیز به کف چند روز اخیر خود رسید، با این حال دوباره با کمی رشد همراه شد و اکنون در محدوده 23000 دلاری معامله می‌شود.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

افزایش CPI بازار را به هم خواهد ریخت

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین با سقوط ساعات اخیر خود به محدوده 22668 دلاری نیز رسید که پایین ترین قیمت از 5 روز پیش تاکنون محسوب می‌شود. با نزدیک شدن به زمان اعلام شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، جو صعودی حاکم در بازار روز گذشته کمرنگ شد و احساسات سرمایه گذاران نیز به سمت ریسک گریزی حرکت کرده است. داده های این شاخص که نشان دهنده نرخ تورم در ماه جولای است، در ساعت 17 امروز منتشر می‌شود و پیش بینی ها حاکی از آن است که افزایش دوباره تورم در آمریکا را خواهیم دید.

- Advertisement -

ویلیام کلمنت، تحلیلگر مطرح حوزه کریپتو می‌گوید که نقش داده های شاخص قیمت مصرف کننده روی حرکات بیت کوین بسیار بزرگ و پر اهمیت است و امروز روز بزرگی برای این ارز و حوزه کریپتو است. وی در ادامه نیز تصویری از نمودار بیت کوین را به اشتراک گذاشت و در آن به اهمیت نقش CPI در حرکات بیت کوین اشاره کرد.

نقش CPI در رفتار قیمت BTC

یکی دیگر از تحلیلگرهای حوزه کریپتو با نام دان کریپتو تریدز نیز پیش بینی خود از شاخص قیمت مصرف کننده و نرخ تورم در آمریکا را به اشتراک گذاشت و گفت که اگر تورم به 9.1 % یا بالاتر برسد اتفاقی بسیار نزولی برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. این در حالی است که پیش بینی ها از این شاخص برای ماه جولای 8.7 % است. وی در ادامه گفت:

«اگر امروز این اتفاق تایید نشود، فکر کنم در کوتاه مدت اوضاع کمی درهم شود، چرا که ممکن است اوج تورم را 1 تا 2 ماه دیگر ببینیم و چنین اتفاقی احتمالاً به معنای بالا رفتن نرخ بهره تا آن زمان از سمت فدرال رزرو خواهد بود.»

مطلب مفید: مهمترین الگوهای کندل استیک که هر تریدری باید بشناسد

در همین حین الکس کروگر، تحلیلگر اقتصاد کلان گفت که شاخص قیمت مصرف کننده تنها یک عدد کوچک است. با این وجود وی به تاثیر آن بر دارایی های ریسکی اشاره کرد.

قیمت بیت کوین با ناحیه پیوت خود فاصله زیادی دارد

قیمت بیت کوین در این مدت در یک الگو سه گوش و با حمایت و مقاومت های کلاسیک خود در حال حرکت بوده است. در زمان نگارش این مطلب همانطور که اشاره شد قیمت این ارز در محدوده 23000 دلاری است و نسبت به روز گذشته ریزش تقریبا 1000 دلاری را تجربه کرده است. دان کریپتو معتقد است که بیت کوین برای پرواز کردن و حرکت صعودی خود باید سطح 24000 دلاری را بشکند و در صورت نزول نیز سطح 21000 دلاری را به عنوان سطح حمایتی این ارز خواهد بود.

تحلیل دان کریپتو

همزمان با این پیش بینی ها پلتفرم تحلیلی درون زنجیره ای Whalemap به بررسی نقاط خرید و فروش نهنگ های بازار پرداخته است و می‌گوید که قیمت وارد ناحیه انباشت نهنگ ها شده است. این پلتفرم افزود که نقاطی که نهنگ ها در آن به انباشت می‌پردازند معمولا به سطح حمایتی تبدیل می‌شود و در صورت شکست آن مقاومت ایجاد می‌شود. اکنون به یکی از این نقاط رسیده‌ایم و باید دید که واکنش قیمت به این سطح چیست، آیا بازگشت در راه است یا شکست و سقوط بیشتر بیت کوین را خواهیم دید؟

سطوح انباشت نهنگ ها
سطوح قیمتی انباشت نهنگ ها

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان