سپرده‌گذاری در بانک‌های آمریکا جای خود را به سرمایه‌گذاری در بیت کوین داده است

خانهاخبارسپرده‌گذاری در بانک‌های...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

داده‌های تازه از فدرال رزرو نشان می‌دهد که سپرده‌های بانکی آمریکا در فاصله 8 تا 15 مارس کاهش داشته و در مدت مشابه سپرده و سرمایه‌گذاری در بیت کوین افزایش 35 درصدی داشته است. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق، ترس مردم از بحران بانکی در جهان بوده باشد.

به نقل از بین‌کریپتو و بنا بر داده‌های فدرال رزرو، سپرده‌های تمامی بانک‌های تجاری آمریکا سقوط 98 میلیارد دلاری داشته اما برای 25 بانک برتر این کشور شاهد رشد 67 میلیارد دلاری سپرده‌ها بوده‌ایم. چنین چیزی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از فروپاشی بانک‌ها، دارایی‌های خود را از بانک‌های منطقه‌ای به بانک‌هایی انتقال داده‌اند که بسیار بزرگ هستند و احتمال سقوط آن‌ها کمتر است.

- Advertisement -
نمودار سپرده‌های بانکی

این رفتار همچنین نگرانی ایجاد کرده است که دولت کمکی به بانک‌های کوچک‌تر نخواهد کرد چرا که از نظر سیستمی اهمیت زیادی ندارند. هم‌بنیانگذار صرافی جمینای درباره سیستم بانکی آمریکا گفت که بانکداری در این کشور به گونه‌ای است که تنها از بانک‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران آن‌ها حفاظت به عمل می‌آید.

مطلب مفید: خروج بیت کوین از قلمرو نزولی ؛ تحلیل آنچین هفته دوازدهم

بانک‌ها در حال وام گرفتن هستند

در همین حین، داده‌ها نشان می‌دهند که تلاش دولت برای آرام کردن مردم کافی نبوده و همچنان بسیاری در حال خارج کردن سپرده‌های خود هستند. این موضوع باعث شده تا بانک‌ها برای جلوگیری از بحران نقدینگی و ورشکستگی اقدام به گرفتن وام‌های سنگین کنند.

هم‌زمان با مشکل بانکی آمریکا، قیمت بیت کوین با رشد همراه شده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران آمریکایی این ارز در رالی نقش زیادی داشته‌اند. تحلیلگران معتقدند که سرمایه‌گذاران به جای سپرده‌های بانکی در حال روی آوردن به بیت کوین هستند. یک شرکت تحلیلی نیز اخیراً توضیح داد که حدود 47% از خریدهای اخیر بیت کوین که منجر به رالی شد، توسط سرمایه‌گذاران سازمانی صورت گرفته بوده است.

رالی بیت کوین

در طی بحران بانکی، قیمت بیت کوین با رشد 35 درصدی همراه شد و خریداران زیادی اعتقاد دارند که فروپاشی سیستم بانکی آمریکا، ارزش این ارز را به 1 میلیون دلار خواهد رساند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان