علت سقوط روز گذشته قیمت بیت کوین چه بود؟ تحلیل BTC (11 بهمن 1401)

آنچه می‌خوانید...

با افزایش نوسانات و نگرانی‌ها از جلسه فدرال رزرو و همچنین چندین اخبار منفی برای قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها، بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته روند نزولی را دنبال کرد. پس از ثبت اوج جدید در سال 2023، قیمت بیت کوین و اتریوم با اصلاح نسبتاً گسترده همراه شدند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که مهم‌ترین دلیل برای این کاهش قیمت به نظر محتاط شدن سرمایه‌گذاران با توجه به جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره بوده است.

به نقل از کوین تلگراف، پس از اعلامیه 18 ژانویه وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر اقدام علیه بیتزلاتو و همچنین اعمال فشار بر برخی از بازیکنان حوزه کریپتو، صرافی بایننس نیز مسدود کردن حساب برخی از کاربران مرتبط با بیتزلاتو را آغاز کرد. پس از سود بردن از داده‌های تورم در ماه‌های اخیر مانند دسامبر که فراتر از انتظارات اعلام شد، قیمت ارزهای دیجیتال و بازار سهام با توجه به پایین‌تر بودن داده‌های خرد از حد انتظار با روند اصلاحی همراه شدند.

- Advertisement -

سقوط بازار سهام در پی جلسه فدرال رزرو

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال همبستگی زیادی با بازار سهام دارند. پس از رشد در ماه اخیر به دلیل داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده، نگرانی‌ها پیرامون سلامت اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی با کاهش سود و تقاضا برای شرکت‌های حاضر در بورس نشان از سقوط احتمالی بازار سهام داشت. گفتنی است که اکثر بانک‌های بزرگ همچنان انتظار دارند که اقتصاد آمریکا در سال جاری با رکود مواجه شود.

تورم، نرخ بهره و درآمد، کلید اصلی بازگشت بازار سهام هستند. در حال حاضر تورم همچنان بالا است، نرخ بهره در حال افزایش است و پیش‌بینی اجماع درآمد نیز در یک روند کاهشی به سر می‌برد.

سلامت اقتصاد جهانی

سرکوب بازار کریپتو با قوانین نامشخص

بازار ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاران تاریخچه بلندی در کنار نیامدن با یکدیگر دارند. مشخص نیست که دلیل این اتفاق سوءتفاهم یا عدم اعتماد قانون‌گذاران به بیت کوین و دیگر ارزها نسبت به موارد کاربردی آنها است. روز 18 ژانویه، وزارت دادگستری آمریکا در اعلامیه‌ای اقدام علیه صرافی روسی بیتزلاتو را اعلام کرد.

روز گذشته و در پی این اعلامیه، صرافی بایننس با توجه به تحقیقات صورت گرفته علیه این پلتفرم روسی تصمیم گرفت برخی از حساب‌های مربوط را مسدود کند. این پلتفرم اشاره داشت که سرمایه‌ها امن هستند. باید اشاره داشت که بایننس به‌عنوان یکی از برترین شرکای بیت کوین بیتزلاتو در نظر گرفته می‌شود.

بدون یک چارچوب مشخص؛ کشورها و دولت‌های مختلف سیاست مشخصی برای تعیین کردن نوع طبقه‌بندی بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و قوانینی که سیستم پرداختی قانونی را ایجاد می‌کند، ندارند. عدم شفافیت در این حوزه باعث شده تا نوآوری و رشد صنعت کریپتو با مشکل مواجه شود. بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که تا زمان حل نشدن این موضوع رشد و پذیرش گسترده بیت کوین صورت نخواهد گرفت.

در حالی که CFTC خواستار قوانین مشخص شده اما سرعت تغییرات برای این حوزه هنوز نامشخص است. دولت بایدن اخیراً نقشه راهی را برای ارزهای دیجیتال منتشر کرد که در آن توصیه ‌شده بود صندوق‌های بازنشستگی بزرگ کشور در دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنند.

دارایی‌های ریسکی تأثیر زیادی از احساسات سرمایه‌گذاران می‌گیرند و روند آن را می‌توان در بیت کوین و آلت کوین‌ها مشاهده کرد. تا به امروز تهدید قوانین غیردوستانه بر ارزهای دیجیتال یا در بدترین سناریو ممکن، ممنوعیت آنها باعث شده تا به‌صورت ماهانه شاهد واکنش قیمت‌ها به این اتفاقات باشیم.

باید اشاره داشت که قانون‌گذاران اخیراً تمرکز خود را روی صرافی جمینای و شرکت دیجیتال کارنسی گروپ گذاشته و در حال تحقیق بر برنامه کسب سود این پلتفرم هستند. اتفاقی که می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌ها داشته باشد. دادگاه مدیرعامل سابق FTX نیز از طرفی دیگر می‌تواند باعث واکنش منفی ارزهای دیجیتال شود.

مطلب مفید: FaucetPay چیست؟ کسب درآمد از فاست ارزهای دیجیتال

سیو سود پس از رالی 44 درصدی بیت کوین

تحلیل بیت کوین بیانگر رالی صعودی و قدرتمند از آغاز سال 2023 است. با رسیدن قیمت به محدوده 24000 دلاری حدود 64% از سرمایه‌گذاران این ارز در سود قرار گرفتند و حتی ماینرهای مواجه با مشکل نیز از این رشد قیمتی سود زیادی بردند و درآمد آنها حدود 50% افزایش یافت.

علیرغم رالی صعودی و بسیار خوب بیت کوین در ماه ژانویه، ترس از جلسه فدرال رزرو ممکن است به این رالی لطمه بزند. در حال حاضر بیت کوین و اتریوم در ماه جاری رشد 40 و 32 درصدی را تجربه کرده‌اند اما با نزدیک شدن به فصل مالیات در آمریکا انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران فرایند سیو سود را آغاز کنند.

 سرمایه‌گذاران برتر انتظار فشار فروش دارند و تحلیلگران بیت کوین نیز درباره ادامه روند نزولی هشدار می‌دهند. در محدوده زیر 20000 دلاری گپ CME وجود دارد و برخی از تریدرها انتظار دارند که قیمت به این ناحیه پول بک بزند. در همین حین، علاقه سرمایه‌گذاران به ریسک کردن کاهش یافته و آنها منتظر نشانه‌هایی مبنی بر اتمام افزایش تورم و کاهش سرعت افزایش نرخ بهره هستند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده مقاومت 23500 دلاری با افزایش تقاضا همراه شد و خود را به مقاومت 24000 دلاری رساند. در این سطح اما اوجی شکل گرفت و قیمت روند اصلاحی خود را آغاز کرد. در ادامه شاهد روند نزولی و سقوط قیمت به زیر سطوح حمایتی 23500 و 23200 دلار بودیم. علاوه بر آن، با ادامه یافتن ریزش، خط روند صعودی و حمایتی قیمت در نمودار یک ساعته و محدوده 23000 دلاری نیز شکسته شد.

در محدوده 22519 دلاری کف قیمتی تشکیل شد و بیت کوین روند بازگشتی خود را از سر گرفت. در حال حاضر قیمت زیر سطح 23000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار گرفته است. بیت کوین بالای سطح 23.6% فیبوناچی قرار گرفته و اولین مقاومت پیش روی آن 23000 دلار است. در صورت عبور از این سطح، محدوده 23200 دلار و میانگین 100 ساعته را پیش رو خواهد داشت.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که سطح 50% فیبوناچی نیز در این محدوده قرار گرفته و شکست آن می‌تواند سرعت افزایش قیمت را بیشتر کند. در این صورت بیت کوین ابتدا به سمت 23650 دلار و سپس به‌طرف مقاومت 24000 دلاری حرکت خواهد کرد. شکست این محدوده می‌تواند قیمت را به اوج 25000 دلاری برساند.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین اگر قیمت در عبور از مقاومت 23250 دلاری ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت و اولین هدف بیت کوین حمایت 22650 دلاری خواهد بود. حمایت بعدی 22500 دلار است که شکست آن باعث سقوط بیت کوین تا محدوده 22200 دلاری و سپس 22000 دلاری در کوتاه‌مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان