بیت کوین پس از 12 روز به زیر 20000 دلار سقوط کرد؛ تحلیل BTC (17 آبان 1401)

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته و پس از باز شدن بازار وال استریت در حالی که بازار سهام عملکرد نسبتا خنثی را به ثبت رساندند، قیمت بیت کوین با ریزش همراه شد و سطح حمایتی 20000 دلاری را نیز از دست داد. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، قیمت این ارز در آستانه انتخابات میان دوره آمریکا به محدوده 19800 دلاری رسیده است.

- Advertisement -
spot_img
نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

نوسانات قیمتی در پی اخبار مربوط به صرافی FTX

باید اشاره داشت که انتظار می‌رفت بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین در آستانه انتخابات و همچنین اعلام داده‌های نرخ تورم ماه اکتبر با نوسان همراه شوند. در این میان اما یک فاکتور تازه اضافه شده و آن نیز اتفاقات مربوط به صرافی FTX است که از نظر تحلیلگران می‌تواند آسیب‌های غیرضروری را به بازار برساند. پنتوشی، تحلیلگر مطرح بازار درباره اتفاقات اخیر این پلتفرم اشاره داشت که تمام این موارد برای صنعت کریپتو و به خصوص سرمایه گذاران خرد زیان بار است. وی افزود:

«سرمایه گذار خرد کسی است که هنگام جنگ هزینه آن را می‌پردازد اما در این میان عواقب ناخواسته‌ای نیز برایش به وجود می‌آید. متاسفانه اکنون شاهد چنین چیزی هستیم.»

- Advertisement -

قیمت بیت کوین در طول شب و پس از اظهارنظرهای چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس با ریزش همراه شد. وی اشاره داشت که این صرافی تمامی توکن‌های FTT خود را به فروش خواهد رساند. گفتنی است که در پی این تصمیم و فروش 585 میلیون دلار از این توکن‌ها، شاهد عملکرد ضد و نقیضی میان ارزهای برتر بازار بودیم و در این میان بیشترین ریزش را سولانا تجربه کرد.

پس از ریزش قیمت بیت کوین، ال کاپو، تحلیلگر مطرح بازار باری دیگر بر سناریو خود تاکید کرد و اشاره داشت که احتمال فراوان سطح 21500 دلاری اوج قیمتی بوده و اکنون شاهد روند نزولی در بازار خواهیم بود. اگر بیت کوین در سناریو وی قرار گرفته باشد باید شاهد حرکت به سمت 14000 دلار باشیم. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت به زودی اوج 30000 دلاری را فتح خواهد کرد.

شاخص دلار کلید همه چیز است

در آستانه انتخابات میان دوره، بازارهای سهام حرکت خاصی از خود نشان ندادند. در همین حین، شاخص دلار در تلاش است تا ریزش‌های هفته گذشته خود را جبران کند. در زمان نگارش این مطلب، شاخص دلار به محدوده 110.5 رسید و در ایجاد مومنتوم صعودی ناموفق بود.

رائول پال، تحلیلگر مطرح و مدیرعامل شرکت Macro Investor، ضعف دلار را کلید اصلی برای همه چیز خواهند. وی توضیح داد که هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که آیا شاهد حرکت شاخص دلار به سمت 117 خواهیم بود یا خیر، اما نکته مشهود آن است که در محدوده سقف قرار گرفته‌ایم.

مطلب مفید: بیت کوین در انتظار نرخ تورم ماه اکتبر؛ بررسی نکاتی که این هفته باید مدنظر قرار دهید (16 آبان)

شاخص دلار
شاخص دلار

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از ثبت اوج 21469 دلاری با اصلاح گسترده‌ای همراه شده است. در این روند نزولی شاهد از دست رفتن سطوح حمایتی 21200 و 21000 دلار نیز بودیم. در ادامه فروشندگان موفق شدند قیمت را به زیر سطوح مهم 20600 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته و سطح 50% فیبوناچی اصلاحی نیز برسانند.

روند نزولی ادامه داشت و بیت کوین حمایت 20500 دلاری را نیز از دست داد. اکنون قیمت زیر حمایت مهم 20600 دلاری و میانگین 100 ساعته در حال معامله است. در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین پس از 20000 دلار سطح 20600 دلاری خواهد بود. در صورت عبور از این ناحیه مقاومت مهم بعدی 21000 دلار است که در نزدیکی خط روند نزولی تشکیل شده در نمودار یک ساعته بیت کوین نیز قرار گرفته است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

اگر بیت کوین بتواند با موفقیت سطح 21000 دلاری را پشت سر بگذارد، شاهد رالی صعودی به سمت سطوح بالاتر خواهیم بود. در این صورت بیت کوین ابتدا به سمت 21500 دلار و سپس مقاومت‌های 22000 و 22500 دلار حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20600 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه دار بودن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین 20380 دلار و سپس 20000 دلار خواهد بود. در صورتی که این سطوح نتوانند مانع بازگشت قیمت شوند، حمایت بعدی در محدوده 19200 دلار خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از Newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان