رالی صعودی به ۲۸۰۰۰ دلار دوام نداشت؛ تحلیل بیت کوین (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالرالی صعودی به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا روز گذشته به‌طور سالانه به 4.9% افزایش یافت که از پیش‌بینی 5 درصدی کارشناسان و اقتصاددان‌ها کمی پایین‌تر بود. در پی این اتفاق، قیمت بیت کوین کار خود را با جهش صعودی به سمت 28000 دلار آغاز کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز روز گذشته و پس از جهش ابتدایی خود در پی اخبار آمریکا، با ریزش همراه شد و دوباره به سطح 27500 دلاری بازگشت.

به نقل از کوین تلگراف، در بازه ماهانه نیز این شاخص برای ماه آوریل افزایش 0.4 درصدی داشت که مطابق با پیش‌بینی‌ها بود. باید توجه داشت که تورم همچنان از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بیشتر است، با این حال سرمایه‌گذاران و تریدرها نسبت به افزایش آهسته آن احساس بهتری دارند. چنین چیزی به معنای آن است که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تأثیر داشته است و افزایش بیشتر می‌تواند امری ضروری نباشد.

- Advertisement -

اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، شاهد نوسانات مثبتی برای قیمت بیت کوین، ارزهای دیجیتال و بازار سرمایه خواهیم بود. همان‌طور که اشاره شد، بیت کوین در ابتدا واکنش بسیار مثبتی به اخبار CPI نشان داد اما در ادامه تمام حرکت صعودی خود را بازگرداند تا دوباره در محدوده 27500 دلاری قرار گیرد.

باید اشاره داشت که سرمایه‌گذاران بیت کوین با توجه به اقتصاد کلان و ریسک رکود و بحران‌های بانکی در آمریکا، کار آسانی در پیش نخواهند داشت. چنین اتفاقاتی می‌تواند قیمت این ارز را برای مدتی دیگر در محدوده ثابت فعلی نگه دارد. محدوده‌ای که می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتابی برای رالی صعودی بعدی بیت کوین عمل کند.

مطلب مفید: ارز دیجیتال مرده (Dead Coin) چیست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز 7 مه، حمایت میانگین‌های متحرک خود را شکست و با سقوط سنگین به سمت حمایت الگوی مثلث متقارن در محدوده 27000 دلاری حرکت کرد. اکنون و با بازگشت دوباره قیمت به این محدوده، خریداران در تلاش برای حفظ این سطح هستند. با این حال باید اشاره داشت که فشار فروش به نظر قدرتمندتر از خرید است و گاوها کار دشواری در بازار دارند.

نمودار بیت کوین

لازم به ذکر است که اگر بیت کوین به حرکت نزولی ادامه دهد و حمایت الگوی مثلث را بشکند، توقف بعدی قیمت می‌تواند در محدوده حمایتی 25250 دلاری باشد. این سطح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که شکست آن قیمت را با فشار فروش نزولی قدرتمند همراه کرده و به سطح حمایتی روانی 20000 دلاری خواهد رساند.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت بتواند به محدوده حمایتی فعلی واکنش نشان دهد و به سمت مقاومت الگوی مثلث حرکت کند، می‌توان امید داشت که فاز اصلاحی به اتمام رسیده است. در چنین سناریویی، بیت کوین ابتدا به سمت مقاومت 30000 دلاری حرکت خواهد کرد و بعد از آن شاهد رالی صعودی به سمت محدوده 32400 دلاری خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان