قیمت بیت کوین از۲۱۰۰۰ دلار عبور کرد + تحلیل BTC (۲۴ دی ۱۴۰۱)

خانهدسته‌بندی نشدهقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر با رشد بسیار خوبی همراه شده و پس از انتشار داده‌های نرخ تورم آمریکا و کاهش آن، شاهد رالی صعودی تا سطح 19000 دلاری بودیم. اکنون تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار روز گذشته رالی صعود را ادامه داده و به اوج 21095 دلاری نیز رسیده است. در همین راستا بسیاری از تحلیلگران در تلاش هستند تا هدف بعدی قیمت را مشخص کنند.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، همان‌طور که اشاره شد، قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های نرخ تورم در یک وضعیت صعودی قرار گرفته است. این حرکت قیمتی اخیر باعث افزایش حجم شده و در فضای مجازی نیز این سؤال مطرح شده که آیا رالی صعودی تنها تله‌ای برای خریداران است یا ممکن است روند نزولی تمام شده باشد.

- Advertisement -

آیا روند نزولی بیت کوین تمام شده است؟

در حالی که بازار نسبت به هفته گذشته از نظر فنی همچنان در روند نزولی به سر می‌برد، احساسات سرمایه‌گذاران بهبود قابل‌توجهی داشته است. بنا بر شاخص ترس و طمع، احساسات سرمایه‌گذاران به اوج ماهانه رسیده است.

قیمت بیت کوین نیز باوجود آنکه پس از ثبت 21095 دلاری با اصلاح جزئی اکنون در محدوده 20888 دلاری قرار گرفته است اما موفق شد سطح روانی 21000 دلاری را فتح کند. در همین راستا در ادامه به تحلیل بیت کوین از دید تریدرها و کارشناسان این حوزه خواهیم پرداخت.

حجم معاملات همچنان نگران‌کننده است

قیمت بیت کوین همچنان به سطوح قبل از فاجعه FTX بازنگشته است اما موفق شد برای اولین بار از 8 نوامبر 2022 به بالای 21000 دلار برسد. علیرغم قدرت رالی اخیر، برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که بیت کوین برای ثبات و حفظ رالی صعودی خود باید سطح 21000 دلاری را نگه دارد. پلتفرم تحلیلی گلسنود در این باره افزود:

«یک رالی صعودی از ابتدای ژانویه، قیمت بیت کوین را به محدوده 18600 تا 18900 دلار رساند. عبور از سطح 19000 دلاری برای رسیدن به کانال صعودی در محدوده 19000 تا 21000 دلاری نیز ضروری است. اکنون انتظار می‌رود در ناحیه فعلی شاهد مقاومت باشیم و با روند اصلاحی مواجه شویم. اگر قیمت نتواند خط روند را بشکند، انتظار اصلاح تا 16000 و 17000 دلار وجود دارد.»

نمودار بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که حجم پایین معاملات در نزدیکی 18000 دلار بیانگر ضعف در شرایط آنچین فعلی و فعالیت صرافی‌های متمرکز است. به نظر می‌رسد بیشترین فعالیت در محدوده 16000 دلاری است که می‌تواند کف قیمتی مناسبی برای این ارز دیجیتال باشد. با حجم پایین معاملات در نزدیکی 21095 دلار، احتمال اتمام رالی فعلی در این سطح بسیار بالا است.

آیا حرکت اخیر، رالی صعودی در بازار نزولی بود؟

بیت کوین همچنان برای روند صعود خود با موانعی در فضای ارزهای دیجیتال مانند اخراج کارمندان صرافی‌ها، مشکلات حقوقی جمینای و جنسیس و همچنین ایجاد یک کمیته با محوریت ارزهای دیجیتال در مجلس آمریکا مواجه است. در کنار این موارد، نمودار بیت کوین نیز نشان می‌دهد که RSI آن وارد ناحیه اشباع خرید شده است. تحلیل این اندیکاتور حاکی از احتمال روند اصلاح سریع برای بیت کوین است.

RSI بیت کوین

مطلب مفید: معرفی موقعیت‌های شغلی حوزه فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی

علاوه بر بیت کوین، بازارهای مالی کلان نیز در سطوح مقاومتی خود قرار گرفته‌اند. شاخص دلار در محدوده حمایت کلیدی خود است که در صورت واکنش مثبت به این ناحیه شاهد فشار فروش در دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین خواهیم بود.

بیت کوین در حال حاضر با بازار سهام همبستگی دارد که تحلیل آنها نیز نشان دهنده قرار گرفتن شاخص‌ها در ناحیه‌های مقاومتی است. بدین ترتیب ممکن است سرمایه‌گذاران دست به سیو سود بزنند تا در صورت پول بک از زیان احتمالی جلوگیری کنند. این اقدام می‌تواند رالی صعودی را محدود کند.

توییت تریدر sz

تحلیل تاریخی بیت کوین نشان از کف قیمتی جدید دارد

قیمت بیت کوین زیر میانگین 200 روزه خود قرار دارد و بنا بر تحلیل بیت کوین توسط رکت کاپیتال، کارشناس و تحلیلگر مطرح بازار، قیمت این ارز ممکن است به کف خود برخورد کرده باشد. از نظر وی، داده‌های تاریخی بیانگر تقاطع مرگ در کف قیمتی 23500 دلاری هستند.

توییت رکت کاپیتال

باوجود آنکه تحلیلگران برای پیش‌بینی دقیق از مدت‌زمان بازار نزولی و صعودی شناخته شده نیستند، HornHairs، یکی از تحلیلگران بازار با استفاده از داده‌های تاریخی سال 2015 به پیش‌بینی مدت‌زمان باقی مانده تا اوج جدید قیمت بیت کوین پرداخته است.

بازار صعودی سال 2015 تا 2017 به مدت 1064 روز ادامه داشت و در بازار صعودی 2018 تا 2021 بیت کوین نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم و تعداد روزهای صعودی بیت کوین با دوره قبلی یکی بود. اگر تریدرها بازار نزولی فعلی را با سال‌های 2017 تا 2018 و سپس 2021 تطابق دهند، آنگاه 1001 روز دیگر بیت کوین به اوج تازه‌ای خواهد رسید.

توییت hornhairs

علیرغم وضعیت فعلی و قدرت قیمت بیت کوین، باید اشاره داشت که تحلیل‌های تکنیکال زیادی در گذشته اشتباه از آب درآمده‌اند. تریدرهایی که ریسک گریز هستند ممکن است صبر کرده تا افزایش حجم معاملات نیز در بازار ایجاد شود تا نشانه‌ای برای بازار صعودی باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان