اصلاح بیت کوین پس از بحران بانکی در اروپا؛ تحلیل BTC (۲۵ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالاصلاح بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین پس از واکنش به محدوده 26000 دلاری در روزهای اخیر، 15 مارس در نزدیکی سطح 25000 دلاری در نوسان بود تا با داده‌های امیدوارکننده اقتصاد کلان آمریکا و همچنین نگرانی از تداوم بحران بانک‌ها، سرمایه‌گذاران را در نگرانی کامل نگه دارد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از رشد تا محدوده 26000 دلاری با اصلاح گسترده‌ای همراه بوده و اکنون در محدوده 24500 دلاری معامله می‌شود.

نمودار یک ساعته بیت کوین

داده‌های مثبت PPI

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته قیمت بیت کوین به انتشار داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده واکنش بسیار مثبتی نشان داد و حتی تا سطح 25273 دلاری نیز با رشد همراه شد اما در ادامه شاهد بازگشت قیمت به سطوح پایین‌تر بودیم. پیش از این حرکت، دفتر سفارش‌های بایننس نشان داد که سرمایه‌گذاران سطوح 22000 دلار و 26000 دلاری را برای عرضه و تقاضای خود انتخاب کرده‌اند.

- Advertisement -
دفتر سفارش بایننس

در همین راستا پلتفرم متریال اندیکاتور توضیح داد که باید دید آیا نقدینگی کافی در بازار وجود دارد که مانع از ریزش دوباره بیت کوین به محدوده 22000 دلاری و واکنش قیمت از آن سطح شود یا خیر.

در همین حین، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار اشاره داشت که زمان آن رسیده تا فدرال رزرو و رئیس آن جروم پاول افزایش نرخ بهره را کنار بگذارند. وی افزود که شاخص قیمت تولیدکننده 4.6% اعلام شده و این در حالی است که پیش‌بینی‌ها 5.4% بوده است. فاصله بسیار زیاد واقعیت و پیش‌بینی‌ها می‌تواند نشانه کاهش تورم باشد. به نظر باید انتظار پایان افزایش نرخ بهره را حداقل برای تصمیم‌گیری هفته آینده داشته باشیم.

ون دی پوپ اشاره داشت که با توجه به مشکلات بانکی در آمریکا و کاهش تورم در پی داده‌های منتشر شده، به نظر افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره می‌تواند قابل‌قبول و از سمتی نشانه خوبی برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال باشد. گفتنی است که داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده به شاخص قیمت مصرف‌کننده رسید که یک روز قبل از آن اعلام شد و منجر به حرکت بیت کوین به سمت اوج 9 ماهه خود شد.

علیرغم این حرکت صعودی اما، یک روز بعد توجه اعضای جامعه و سرمایه‌گذاران به اروپا و سهام بانک‌های اروپایی معطوف شد. جایی که به دلیل نوسانات زیاد شاهد تعلیق سهام و فعالیت برخی از بانک‌ها مانند کردیت سوئیس بودیم که سهام آن به پایین‌ترین حد خود رسید.

مطلب مفید: کلاهبرداری معاملات P2P ارز دیجیتال چیست؟ چطور از آن جلوگیری کنیم؟

ارزش سهام این بانک روز گذشته سقوط 25 درصدی را تجربه کرد و سپس با روند بازگشتی موفق شد به بالای 2 دلار بازگردد. در پی این اتفاق واکنش قیمت بیت کوین نیز رخ داد تا شاهد فاصله گرفتن آن از اوج اشاره شده باشیم.

توییت شائپیتز

رشد دلار بدون توجه به داده‌های تورم

علاوه بر موارد اشاره شده، یکی از دلایلی که قیمت بیت کوین روز گذشته با روند اصلاحی همراه شده بود، قدرت گرفتن شاخص دلار بود. علیرغم آنکه داده‌های اقتصادی نشان از کاهش تورم و رشد احتمالی دارایی‌های ریسکی داشتند، شاخص دلار آمریکا برای اولین بار در دو هفته گذشته و از زمان سقوط بانک سیلیکون ولی به محدوده رسید.

در همین حین، برخی از تحلیلگران بازار تقصیر را بر گردن مشکلات بانکی در اروپا انداختند. یکی از تحلیلگران توضیح داد که مشکلات بانکی به اروپا رسیده است و بازده اوراق قرضه یورو به شدت کاهش یافته که درنتیجه آن ارزش یورو نیز سقوط کرده است. یورو حدود 58% از رفتار شاخص دلار را تشکیل می‌دهد درنتیجه سقوط آن باعث افزایش شاخص دلار و اصلاح بیت کوین می‌شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران موفق شدند روز 14 مارس قیمت این ارز را از مقاومت 25250 دلاری عبور دهند اما سایه بلند کندل نشان می‌دهد که فروشندگان آمادگی تسلیم شدن را ندارند. پس از حرکت صعودی، مقاومت سنگین فروشندگان باعث شد تا شاهد بازگشت بیت کوین به زیر مقاومت 25250 دلاری باشیم.

نمودار بیت کوین

میانگین 20 روزه بیت کوین در محدوده 23012 دلاری جهت صعودی به خود گرفته و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرارگرفته است تا علیرغم اصلاح شاهد برتری خریداران در بازار باشیم. اگر خریداران اجازه اصلاح گسترده را ندهند و بتوانند سطوح فعلی را حفظ کنند، احتمال شکست مقاومت 25250 دلاری بسیار افزایش خواهد یافت.

در صورت رخ دادن این اتفاق، بیت کوین الگوی سر و شانه برعکس را تکمیل می‌کند که هدف قیمتی آن سطح 32000 دلاری خواهد بود. علاوه بر آن، تکمیل این الگو می‌تواند به معنای تغییر روند احتمالی باشد. بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر اما، سقوط قیمت از سطوح فعلی و از دست رفتن میانگین 20 روزه در 23012 دلار، دیدگاه صعودی را بی‌اعتبار کرده و اصلاح عمیق‌تری را برای بیت کوین رقم خواهد زد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان