تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (18 مرداد)

آنچه می‌خوانید...

بیت کوین به دنبال شکستن سقف محدوده معاملاتی فعلی و تبدیل 24000 دلار به سطح حمایت خود است، در همین حال، آلت کوین ها نیز روند بیت کوین را دنبال کرده و برای کف سازی تلاش می‌کنند.

بازارهای سهام امریکا و بازارهای ارزهای دیجیتال هفته جدید را پر قدرت شروع کردند که این امر نشان می‌دهد معامله گران بابت خریدهای خود پیش از انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در 10 آگوست (19 مرداد)، نگران نیستند.

- Advertisement -

یکی دیگر از نشانه‌های مثبت این است که افزایش اخیر بیت کوین (BTC) باعث نشده تا سرمایه‌گذاران از ترس یک سقوط دیگر از موقعیت خود خارج شوند. داده‌های پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که درصد BTC هایی که برای سه سال یا بیشتر دست نخورده بودند، در ۸ آگوست (17 مرداد) به بالاترین حد خود یعنی ۳۸.۴۲۶ درصد رسیده است.

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (18 مرداد)

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: Coin360

لری فینک )Larry Fink)، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بلک راک (BlackRock)، در ماه آگوست 44 هزار سهم این شرکت را به فروش رساند که بزرگترین فروش سهام این شرکت از زمان سقوط مارس 2022 به شمار می‌رود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که رشد فعلی بازارهای بورس فقط یک رالی بازار نزولی است. اگر اینطور باشد، رکود بازارهای بورس می‌تواند باعث ریزش بازار ارز دیجیتال نیز شود، چراکه این دو بازار همبستگی زیادی با یکدیگر دارند.

آیا بیت‌کوین و آلت کوین‌های منتخب بازار می‌توانند از سطوح مقاومتی خود عبور کنند و به ریکاوری خود در کوتاه‌مدت ادامه دهند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا به جواب این پرسش‌ها پی ببریم.

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ 7 آگوست (16 مرداد) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (22,846 دلار) خود پرش کرد و به روند صعودی خود در 8 آگوست ادامه داد. خریداران اکنون قیمت را به بالای 24,000 دلار رساندند و شانس این را دارند که به مقاومت 24,668 دلار نیز برسند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها (خریداران) کنترل بازار را در دست دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت مذکور برسانند، احتمالاً شاهد افزایش شتاب صعودی قیمت خواهیم بود و بیت کوین می‌تواند تا 28000 دلار نیز صعود کند، چراکه مقاومت مهمی در این بین وجود ندارد. خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا قیمت را در این سطح متوقف کنند، اما اگر گاوها این مانع را پشت سر بگذارند، حرکت صعودی بیت کوین می‌تواند تا 32000 دلار نیز ادامه پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر بیت کوین نسبت به 24668 دلار واکنش منفی نشان دهد، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود ریزش کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکسته شدن آن می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده 50 روزه(SMA50) در 21594 دلار برساند. از دست رفتن این سطح می‌تواند خرس‌ها (فروشندگان) را دوباره بر بازار حاکم کند.

ETH/USDT

خریداران در 5 آگوست (14 مرداد) اتر (ETH) را به بالای مقاومت سربار 1700 دلار رساندند و در 6 و 7 آگوست با موفقیت از این سطح دفاع کردند. روند صعودی قیمت در 8 آگوست از سر گرفته شد و گاوها قیمت را به بالای مقاومت سربار 1785 دلار رساندند.

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (18 مرداد)

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت را بالای 1785 دلار حفظ کنند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا سطح روانی 2000 دلاری خود افزایش یابد. این سطح ممکن است با فشار فروش زیادی همراه باشد، اما اگر گاوها در سطح 1700 دلار از ETH حمایت کنند، احتمال شکسته شدن مقاومت 2000 دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، اتریوم می‌تواند تا خط روند نزولی خود صعود کند.

اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (1606 دلار) برسد، این سناریوی صعودی منتفی خواهد شد و قیمت ممکن است تا SMA 50 (1362 دلار) کاهش یابد.

BNB/USDT

ارز دیجیتال BNB به ناحیه مقاومتی بین 338 تا 350 دلاری خود رسیده است، سطحی که انتظار می‌رود خرس‌ها فشار زیادی در آن اعمال کنند.

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (18 مرداد)

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، BNB/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (289 دلار) کاهش یابد. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت، زیرا جهش قوی قیمت از آن به معنی آن است که احساسات بازار هنوز مثبت است و معامله گران هر افت قیمتی را به چشم یک فرصت خرید می‌بینند.

سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا ناحیه مقاومتی مذکور را پاک سازی کنند که اگر در انجام اینکار موفق ظاهر شوند، BNB می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 414 دلار افزایش یابد. اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت اعتبار خود را از دست می‌دهد.

XRP/USDT

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.36 دلار) و مقاومت 0.39 دلار در حال رفت و برگشت بوده است. معمولاً چنین دامنه‌های نوسانی باریکی در نهایت از یک سمت شکسته خواهند شد.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرارگیری RSI در ناحیه مثبت نشان دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای 0.39 دلار رسانده و حفظ کنند، این نوید از یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. در ادامه هم ریپل می‌تواند تا 0.48 دلار و پس از آن تا 0.54 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این سناریوی مثبت در کوتاه مدت منتفی خواهد شد. در ادامه هم می‌توانیم شاهد افت قیمت تا SMA 50 (0.35 دلار) باشیم. چنین حرکتی نشان می‌دهد که XRP ممکن است برای چند روز دیگر در دامنه باریک خود نوسان کند.

ADA/USDT

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (0.50 دلار) در 5 آگوست (14 مرداد) پرش کرد و به مقاومت قوی 0.55 دلاری خود رسید.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد ADA در سمت بالا با مقاومت خاصی رو به رو نیست. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.55 دلار برسانند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود را به سمت 0.63 دلار و سپس 0.70 دلار آغاز کند. ضمن آنکه خرس‌ها ممکن است یک فشار قوی روی این سطح اعمال کنند.

برای بی اعتبار کردن این سناریوی مثبت، فروشندگان باید قیمت را زیر SMA 50 (نمودار روزانه) حفظ کنند. در صورت وقوع این اتفاق، قیمت ADA ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده بین 0.40 تا 0.55 دلار نوسان کند.

SOL/USDT

ارز دیجیتال سولانا (SOL) در تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (40 دلار) رسید و خریداران نقشه فروشنده‌ها برای کاهش قیمت به زیر این سطح را خنثی کردند. روند صعودی در 8 آگوست از سر گرفته شد و اکنون گاوها تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای مقاومت 48 دلار برسانند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 48 دلار برسانند، الگوی مثلث صعودی سولانا تکمیل خواهد شد. آنگاه این ارز دیجیتال می‌تواند یک رالی صعود تا سطح 60 دلار را آغاز کند و پس از آن به هدف الگوی مثلث خود یعنی 71 دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 48 دلار مانند دو مرتبه قبل کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. این می‌تواند قیمت SOL را برای چند روز دیگر در داخل مثلث گیر بی اندازد. ضمن آنکه الگوی مثلث در صورت شکسته شدن حمایت آن، باطل خواهد شد.

DOGE/USDT

دوج‌کوین (DOGE) در تاریخ 7 آگوست (16 مرداد) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) پرش کرد که نشان می‌دهد گاوها با قدرت از این میانگین متحرک دفاع می‌کنند. با این حال، سایه بلند کندل 8 آگوست (17 مرداد) نشان می‌دهد که فروشندگان در قیمت های بالاتر چ در حال اعمال فشار هستند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

شیب میانگین‌های متحرک DOGE مسطح شده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است، اما قرار داشتن RSI در قلمرو مثبت آن نشان‌دهنده یک برتری جزئی برای خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای مقاومت سربار 0.08 دلار برسانند، الگوی مثلث صعودی تکمیل خواهد شد و در ادامه می‌توانیم شاهد افزایش قیمت تا مقاومت روانی 0.10 دلار باشیم.

برعکس، اگر قیمت از مقاومت سربار 0.08 دلار کاهش یابد، ارز DOGE ممکن است تا چند روز دیگر در داخل الگوی مثلث خود معامله شود. ضمن آنکه خرس‌ها باید قیمت را به زیر مثلث برسانند تا این الگوی صعودی را بی اعتبار کنند.

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در تاریخ 6 آگوست از مقاومت 9 دلار ریجکت شد اما خریداران تسلیم نشدند و روند صعودی را در 7 آگوست از سر گرفتند و قیمت را در 8 آگوست به بالای مقاومت 9 دلار رساندند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را بالای 9 دلار حفظ کنند، حرکت صعودی می‌تواند امتداد یابد و جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا 10.80 دلار و پس از آن تا 12 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 9 دلار بازگردد، نشان می‌دهد که شکسته شدن آن فقط یک تله گاوی بود. در ادامه هم ارز دیجیتال DOT می‌تواند تا متحرک نمایی 20 روزه (8.07 دلار) و بعد از آن تا SMA 50 (7.49 دلار) کاهش یابد.

MATIC/USDT

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) در تاریخ 7 آگوست یک کندل دوجی تشکیل داد و در 8 اوت به سمت بالا افزایش یافت.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک صعودی هستند و RSI در ناحیه مثبت خود قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران است. جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند تا مقاومت 1.02 دلار خود صعود کند، سطحی که خرس‌ها ممکن است با قدرت از آن دفاع کنند.

اگر گاوها از افت شدید قیمت از 1.02 دلار جلوگیری کنند، احتمال شکسته شدن این مقاومت افزایش می‌یابد. در ادامه هم MATIC می‌تواند تا 1.26 دلار و سپس 1.50 دلار افزایش یابد. باید گفت اولین علامت از ضعف روند، می‌تواند بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد. امری که می‌تواند راه را برای کاهش احتمالی قیمت تا 0.75 دلار هموار کند.

AVAX/USDT

اولانچ (AVAX) در تاریخ 6 آگوست مقاومت قوی 26.38 دلار خود را شکست و الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل کرد.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

جفت ارز AVAX/USDT شانس این را دارد که تا 33 دلار و پس از آن تا هدف الگوی مثلث در 39.05 دلار صعود کند. در حالی که شیب صعودی میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری خریداران است، RSI وارد ناحیه اشباع خرید شده است که بیانگر یک اصلاح قیمت جزئی در کوتاه‌مدت است.

اگر گاوها در طی افت قیمت بعدی، سطح 26.38 دلار را به حمایت برگردانند، این بیانگر یک تغییر روند بالقوه خواهد بود. اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این سناریوی صعودی در کوتاه مدت اعتبار خود را از دست خواهد داد

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان