تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که امکان صعود در این هفته را دارند

آنچه می‌خوانید...

اگر بیت کوین این هفته از حمیات کلیدی خود جهش کند، ارز دیجیتال ADA، ATOM، FIL و EOS می‌توانند صعود خوبی را تجربه کنند.

افت بازارهای سهام امریکا در هفته گذشته، روند نزولی بازارها را به سه هفته متوالی افزایش داد. شاخص بورس نزدک برای اولین بار از سال 2019 برای شش روز متوالی افت کرد. واکنش منفی بازار به گزارش ظاهراً مثبت مشاغل امریکا در ماه اوت نشان می دهد که معامله گران از اقدامات آتی فدرال رزرو و اثرات آن بر اقتصاد نگران هستند.

- Advertisement -

ضعف در بازارهای سهام ایالات متحده باعث شد بیت کوین (BTC) در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور) به زیر 20000 دلار برگردد و خرس ها قیمت را در آخر هفته پایین تر از این سطح نگه داشتند. طبق داده‌های CoinMarketCap، این امر سلطه بازر بیت‌کوین (دامیننس) را در تاریخ 4 سپتامبر به زیر 39 درصد رساند که پایین‌ترین سطح آن از ژوئن 2018 است.

نقشه روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

اگرچه احساسات معامله گران هنوز منفی باقی مانده و به سختی می توان کف قیمت را پیشبینی کرد، اما سرمایه گذارانی که به چشم انداز بلندمدت ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، می توانند از فرصت استفاده کنند و به جای تلاش برای شناسایی کف قیمت، به تدریج در سطوح پایین تر خرید کنند. با این حال، سرمایه‌گذاران ممکن است از تعقیب قیمت‌ در طول رالی‌های بازار خرسی اجتناب کنند و زمانی که قیمت به سطوح حمایت قوی خود سقوط کرد، اقدام به خرید کنند.

اگر قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند، آلت کوین های منتخب این هفته شانس صعود خوبی خواهند داشت. بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر که در نمودارها قوی به نظر می رسند را بررسی کنیم.

BTC/USDT

بیت کوین در چند روز گذشته در محدوده بین 19520 تا 20576 دلار در حال نوسان بوده که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان در کوتاه مدت است. اگرچه گاوها در حال خرید در کف‌ها هستند، اما نتوانسته اند بر فروشندگان در سطوح بالاتر غلبه کنند.

نمودار روزانه بیت کوین. منبع: TradingView

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) 20863 دلار و قرارگیری اندیکاتور RSI در قلمرو منفی نشان دهنده برتری فروشندگان است. اگر خرس‌ها (فروشندگان) قیمت را به زیر 19520 دلار کاهش دهند، BTC می‌تواند به منطقه حمایتی قوی بین 18910 تا 18626 دلار سقوط کند.

در صورت افت قیمت احتمالاً گاوها (خریداران) در این ناحیه با قدرت خرید خواهند کرد، همانطور که در دو مرتبه قبلی چنین بوده است. ضمن آنکه خرس‌ها باید قیمت را به زیر 17622 دلار برسانند تا روند نزولی را از سر بگیرند.

از سوی دیگر، خریداران باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا برتری خود را بر فروشندگان ثابت کنند. در صورت وقوع این اتفاق، بیت کوین شانس این را خواهد داشت که تا میانگین متحرک ساده 50 روزه خود (SMA50) یعنی 22271 دلار صعود کند.

نمودار چهار ساعته بیت کوین. منبع: TradingView

قیمت بیت کوین از حمایت قوی خود در نزدیکی 19520 دلار برگشت کرد، اما خرس‌ها در تلاش هستند تا روند افزایشی را در میانگین متحرک متوقف کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به هر حرکت افزایشی به چشم یک فرصت فروش نگاه میکنند. اگر خرس ها قیمت را به زیر 19520 دلار کاهش دهند، بیت کوین می تواند فاز بعدی روند نزولی خود را از سر بگیرد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک افزایش دهد ، این ارز دیجیتال می‌تواند تا مقاومت محدوده 20576 دلار صعود کند. خریداران باید این مانع را برطرف کنند تا تغییر روند بالقوه در کوتاه مدت را سیگنال کنند.

ADA/USDT

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در حال تثبیت و در تلاش است تا از میانگین‌های متحرک خود عبور کند. این تثبیت قیمت نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است و شانس رالی صعودی کاردانو را افزایش می دهد.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.47 دلار) مسطح شده و اندیکاتور RSI به محدوده مثبت خود جهش کرده است که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران در نمای روزانه قیمت را بالای SMA 50 (0.50 دلار) حفظ کنند، احتمالا شاهد حمله قیمت به خط روند نزولی خود خواهیم بود.

این خط روند می تواند دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، ADA می تواند تا 0.70 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت بی اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، کادرانو می تواند دوباره به سطح حمایت قوی 0.40 دلاری خود سقوط کند.

نمودار چهار ساعته ADA/USDT. منبع: TradingView

20-EMA در نمودار 4 ساعته در حال افزایش است و RSI به منطقه بیش از حد خرید صعود کرده است. این نشان می دهد که گاوها در فرمان هستند، اما اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه مدت ممکن است.

اگر خریداران قیمت را بالای 0.48 دلار یا 20-EMA حفظ کنند، این امر بیانگر تغییر تمایل بازار از «فروش در سقف» به «خرید در کف» خواهد بود. امری که می تواند قیمت را به 0.54 دلار و پس از ان به خط روند نزولی کاردانو برساند.

برای بی اعتبار کردن این دیدگاه مثبت، خرس ها باید قیمت را به زیر 0.48 دلار کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت می تواند تا 0.44 دلار و سپس تا 0.42 دلار کاهش یابد.

ATOM/USDT

ارز دیجیتال کازماس (ATOM) در چند روز گذشته خود را به خوبی حفظ کرده و در نزدیکی مقاومت سربار خود با قیمت 13.45 دلار معامله می شود. این نشان می دهد که معامله گران به دلیل پیش بینی افزایش قیمت، موقعیت های معاملاتی خود را نمی بندند. قرار گرفتن این ارز دیجیتال در این لیست نیز به همین دلیل است.

نمودار روزانه ATOM/USDT. منبع: TradingView

ارز دیجیتال اتم (ATOM) در تاریخ 29 اوت (7 مرداد) به زیر SMA 50 (11.08 دلار) سقوط کرد، اما گاوها در سطوح پایین تر از قیمت حمایت کردند. این امر منجر به یک افزایش قیمت شد که تا مقاومت سربار 13.45 دلار امتداد یافت. گفتنی است، میانگین های متحرک به تدریج در حال افزایش و RSI در قلمرو مثبت خود قرار دارد که نشان می دهد قیمت در مسیر صعود با مقاومت ناچیزی مواجه است.

اگر خریداران قیمت را به بالای 13.45 دلار برسانند، قیمت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 15.30 دلار و سپس به 20 دلار افزایش یابد. اما اگر قیمت با شدت کاهش یابد و به زیر حمایت روانی 10 دلار سقوط کند، باید سناریوی صعودی را منتفی قلمداد کرد.

نمودار چهار ساعته ATOM/USDT. منبع: TradingView

شیب خط روند EMA20 در حال افزایش است و گاوها در حال خرید در این سطح هستند که این‌ها نشان دهنده احساسات مثبت تریدرها در کوتاه مدت است. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار 13.45 دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکسته شدن آن و بسته شدن قیمت بالای این سطح می‌تواند حاکی از از سرگیری روند صعودی باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. آنگاه قیمت ممکن است برای مدتی بین 10 تا 13.45 دلار نوسان کند.

FIL/USDT

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) بین 27 اوت و 2 سپتامبر در یک محدوده باریک در حال نوسان بود که در نهایت در تاریخ 3 سپتامبر قیمت سقف این دامنه معاملاتی را شکست. قابل به ذکر است، این انتظار که خریداران ممکن است به خرید خود ادامه دهند منجر به انتخاب این رمزارز در این مقاله شد.

نمودار روزانه FIL/USDT. منبع: TradingView

جفت ارز FIL/USDT به شدت افزایش یافت و به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه 6.39 دلار در 3 سپتامبر رسید. این اولین نشانه ای است که خریداران در تلاش برای بازگشت هستند. با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و یک مانع بزرگ در نزدیکی SMA 50 (6.92 دلار) وجود دارد.

خرس‌ها در تاریخ 4 سپتامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگرداندند. اگر آنها‌ قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، ارز دیجیتال فایل کوین می‌تواند تا 5.50 دلار کاهش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای SMA 50 روزه برسد، این بیانگر خرید در کف‌ها است. در ادامه هم ارز دیجیتال FIL می تواند تا 9.00 دلار و پس از آن به 9.50 دلار افزایش یابد.

نمودار چهار ساعته FIL/USDT. منبع: TradingView

قیمت FIL به ناحیه مقاومت سربار بین 6.80 و 6.60 دلار واکنش منفی نشان داده است، اما نکته مثبت جزئی که وجود دارد این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر 20-EMA برسد. اگر قیمت از سطح فعلی پرش کند، احتمال شکسته شدن این ناحیه حمایتی افزایش می‌یابد.

گفتنی است که اگر این اتفاق بیفتد، الگوی سر و شانه معکوس در نمودار چهار ساعته تکمیل خواهد شد. در ادامه هم قیمت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت هدف الگوی سر و شانه یعنی 7.60 دلار و 8.30 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت به زیر 20-EMA برسد، این سناریوی مثبت در کوتاه مدت منتفی میشود و در ادامه نیز قیمت ممکن است تا حمایت قوی 5.50 دلار سقوط کند.

EOS/USDT

EOS به لیست ماه راه پیدا کرده است زیرا حتی در طول ریزش بازار توانست بالای میانگین‌های متحرک خود باقی بماند. این نشان‌دهنده عملکرد قوی این رمزارز در کوتاه‌مدت است و در صورت بهبود احساسات بازار ارزهای دیجیتال، احتمال صعود آن افزایش می یابد.

نمودار روزانه EOS/USDT. منبع: TradingView

ارز دیجیتال EOS/USDT در تاریخ 21 آگوست الگوی کف U شکل خود را تکمیل کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خرس‌ها در تاریخ 28 اوت قیمت را به زیر سطح بریک اوت (Breakout) بازگرداندند که نشان‌دهنده فروش قوی در سقف‌های قیمتی است.

یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران با قدرت در سطح SMA 50 (1.33 دلار) اقدام به خرید کردند. اکنون شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه 1.48 دلاری کاهش یافته و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است.

اگر گاوها قیمت را به بالای 1.60 دلار افزایش دهند و حفظ کنند، این تعادل می تواند به نفع گاوها تغییر کند. در ادامه این ارز دیجیتال می تواند به مقاومت سربار 2.00 دلاری خود صعود کند. از طرف دیگر، بسته شدن قیمت زیر SMA 50 در نمودار روزانه می تواند راه را برای کاهش احتمالی قیمت تا 1.15 دلار هموار کند.

نمودار چهار ساعته EOS/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها در سطح 1.60 دلار به فروش EOS پرداتخند و در تلاش هستند تا قیمت را به زیر سطح ش یعنی 1.46 دلار برگردانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، قیمت می تواند تا خط روند صعودی خود پایین بیاید یاد. این سطح در سه مرتبه قبلی به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است، از این رو گاوها دوباره سعی خواهند کرد از آن دفاع کنند.

اگر قیمت از خط روند صعودی خود به بالا بازگردد و به بالای 1.60 دلار برسد، قیمت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 1.80 دلار و پس از آن تا 2.00 دلار افزایش یابد. برعکس، شکسته شدن خط روند صعودی و بسته شدن کندل چهار ساعته زیر آن نشانه آن است که حرکت صعودی کوتاه‌مدت به پایان رسیده است. در ادامه هم احتمالا شاهد سقوط قیمت تا 1.24 دلار خواهیم بود.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان