شرکت بلاک از تکمیل طراحی تراشه‌های نانو استخراج بیت کوین خبر داد

خانهاخبارشرکت بلاک از...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بلاک، شرکت فناوری و خدمات مالی که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر رهبری می‌شود به‌تازگی اعلام کرده است که طراحی نمونه اولیه تراشه‌های نانو استخراج بیت کوین خود را تکمیل کرده است. به ادعای این شرکت، تراشه‌های 5 نانومتری بلاک کلید اصلی غیرمتمرکزسازی موجودی تجهیزات ماینینگ بیت کوین است.

- Advertisement -
spot_img

تراشه‌های ماینینگ بیت کوین شرکت بلاک

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر پست وبلاگی بلاک، توسعه تجهیزات ایسیک (ASIC) برای استخراج بیت کوین از نظر مالی و فنی بسیار چالش‌برانگیز است. نتیجه این اتفاق نیز متمرکز بودن بسیار زیاد ابزار ماینینگ و کنترل آن‌ها توسط چند شرکت است. بلاک و دورسی معتقدند که چنین متمرکز سازی برای شبکه بیت کوین و ماینرها مضر است. به همین دلیل است که در تلاش برای ارائه تراشه‌های نانو استخراج بیت کوین هستند.

- Advertisement -

بلاک در پست وبلاگی خود توضیح داد که قصد دارد فناوری استخراج بیت کوین را منبع باز کند. این شرکت با فروش ایسیک‌های مستقل و سایر ابزار سخت‌افزاری قصد دارد نوآوری در این فضا را بهینه‌سازی کند و اندازه اکوسیستم سخت‌افزاری استخراج بیت کوین را نیز به حداکثر برساند.

توییت تمپلتون

در ادامه شرکت اشاره داشت که گام‌های این مجموعه در چند ماه اخیر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا طراحی‌های جدیدی را آزمایش کنند و تراشه‌های استخراج بیت کوین کاربردی‌تر و مقرون‌به‌صرفه را وارد بازار کنند. گفتنی است که بلاک به‌منظور سرعت بخشیدن به اهداف خود، مقدار زیادی تراشه‌های ایسیک را از اینتل خریداری کرده است.

مطلب مفید: چگونه از هوش مصنوعی در کشف تقلب استفاده می شود؟

این در حالی است که اینتل روز 18 آوریل اعلام کرد که سفارش‌های جدید برای ایسیک‌های مجموعه Blockscale خود را تا 20 اکتبر متوقف می‌کند و ارسال آن‌ها را نیز تا آوریل 2024 به اتمام خواهد رساند.

بر اساس گزارش‌های این شرکت، دلیل چنین اقدامی کاهش هزینه‌های وارده به شرکت اینتل است. بلاک معتقد است که دریافت حجم زیادی از تراشه‌های ایسیک اینتل می‌تواند به توسعه تراشه‌های 3 نانومتری این مجموعه کمک کند. تراشه‌هایی که بر اساس ادعای پلتفرم پس از انتشار، پیشرفته‌ترین تراشه‌های ماینینگ بیت کوین خواهند بود.

قابل‌توجه است که مقیاس یک نانومتر تقریباً معادل پهنای دو اتم سیلیکونی است. به‌عنوان بخشی از کوچک‌تر کردن تراشه‌ها، این امر اجازه می‌دهد تا ترانزیستورهای بیشتری درون سیلیکون‌ها قرار گیرند. با کاهش سایز کلی، جریان الکتریکی برای انجام محاسبات مسافت کمتری را داخل مدار طی می‌کند. بدین ترتیب با این تراشه‌های نانو، کارکرد افزایش می‌یابد و گرمای تولید شده کاهش می‌یابد.

قابل‌توجه است تراشه‌های ایسیک 5 نانومتری از سال 2021 تاکنون در بازار بوده‌اند و بیشتر ایسیک‌های ماینینگ بیت کوین نیز از همین تراشه‌ها هستند. با این حال، هیچ شرکتی تاکنون طراحی تراشه‌های خود را مانند بلاک منبع باز نکرده بوده است و این اقدام در نوع خود بسیار قابل‌توجه است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان