مارک کوبان: تشخیص اوراق بهادار بودن رمزارزها تقریبا غیرممکن است

خانهاخبارمارک کوبان: تشخیص...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

مارک کوبان، سرمایه‌گذار و میلیاردر فعال در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از آخرین افراد مشهوری شده است که به انتقاد از اقدامات کمیسیون بورس پرداخته است. وی در تازه‌ترین صحبت‌های خود اشاره داشت که این نهاد قانون‌گذار در ایجاد قوانین مشخص و درست کردن یک فرایند شفاف ثبت قانونی برای شرکت‌های رمزارزی شکست خورده است. از نظر وی تشخیص اوراق بهادار بودن رمزارزها تقریبا غیرممکن است.

- Advertisement -
spot_img

تشخیص اوراق بهادار بودن رمزارزها

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته کوبان در یک پست توییتری گفت که در چهارچوب قرارداد سرمایه‌گذاری بررسی دارایی‌های دیجیتال آمریکا هیچ ثبت نامی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا نتوان تشخیص داد که چه قانونی باعث اوراق بهادار بودن یا نبودن رمزارزها می‌شود.

- Advertisement -

وی افزود که متأسفانه هیچ‌کدام از موارد ارائه شده در این چهارچوب قانونی ارتباطی با فرایند ثبت ندارند. این موضوع باعث می‌شود که با یا بدون یک ارتش از وکلای اوراق بهادار نیز نتوان تشخیص داد که در دنیای رمزارزها چه چیزی اوراق بهادار و چه چیزی نیست.

توییت کوبان

در حالی که دستورالعمل گام به گامی وجود ندارد، این چهارچوب به‌طور خلاصه عنوان می‌کند که شرکت‌ها برای ثبت و تحت نظارت قرار گرفتن باید چه کاری را انجام دهند. در میان این الزامات آمده است که شرکت‌ها باید تمام اطلاعات ضروری برای سرمایه‌گذاران را فاش کنند تا آن‌ها بتوانند با اطلاعات کامل برای سرمایه‌گذاری خود تصمیم بگیرند. علاوه بر آن اشاره شده است که شرکت‌ها باید تلاش‌های الزامی مدیریتی خود که در موفقیت پلتفرم تأثیرگذار است را نیز گزارش کنند.

مطلب مفید: معاملات گرید (Greed Trading) چیست؟

کوبان در همین حین توضیح داد که دیگر بخش‌های صنعت مال در آمریکا شفافیت بیشتری را از کمیسیون بورس دریافت می‌کنند. وی اشاره داشت که در این بخش‌ها به‌جای برچسب‌گذاری وام‌های سهام به‌عنوان اوراق بهادار یا شکایت از کارگزاری‌ها و بانک‌ها، مشغول فرایند نظر دهی و همکاری می‌شوند. از دید مارک کوبان در فضای ارزهای دیجیتال نیز باید همین اتفاق رخ دهد تا مشخص شود کدام دارایی‌ها و جنبه‌ها باید اوراق بهادار در نظر گرفته شوند.

گفتنی است که علاوه بر اعضای جامعه و افرادی مانند مارک کوبان، سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی نیز به انتقاد از کمیسیون بورس آمریکا برای شکست خوردن در ارائه یک چهارچوب قانونی و استاندارد یا حداقل ارائه یک دستورالعمل قانونی پرداخته است.

توییت لومیس

این انتقادات در حالی صورت گرفته است که گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا روز 8 ژوئن و در کنفرانس مبادلات جهانی و فناوری مالی مدعی شد که فرایند ثبت در قوانین این نهاد وجود دارد و شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌دانند چگونه باید آن را تکمیل کنند. قابل‌توجه است که این ادعا در پی آن صورت گرفت که کوین بیس و رابین‌هود کمی قبل از آن اعلام داشتند که قصد دارند فرایند مذکور را تکمیل کنند اما کمیسیون بورس با درخواست آن‌ها مخالفت کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان