هیئت دولت استخراج رمزارزها (ارز دیجیتال) را تصویب کرد

خانهاخبارهیئت دولت استخراج...

آنچه می‌خوانید...

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب استخراج رمزارزها و بهره‌برداری از این دارایی‌های دیجیتال خبر داد و گفت از این به بعد رمزارز‌ها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.

به گزارش ایرنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور شب گذشته از تصویب بهره‌برداری و استخراج رمزارز‌ها خبر داد و در این باره گفت:

در جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت، استخراج رمزارزها به تصویب رسید. البته این مصوبه در سال‌های قبل هم وجود داشت، اما مدتی متوقف شده بود و به واحدهای استخراج رمز ارز جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری داده نمی‌شد.

- Advertisement -

وزیر صمت افزود:

«با تحلیل موضوع رمزارز در دولت، بخشی از احکام آن به تصویب رسید و به موجب آن از امروز به شکل رسمی می‌توانیم به واحدهای مربوطه جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری بدهیم.»

فاطمی امین همچنین خاطرنشان کرد:

«در چند هفته گذشته هم نخستین محموله وارداتی با روش رمزارز در کشور تامین مالی شد. از این به بعد رمزارزها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.»

به گفته فاطمی امین، این آیین‌نامه که به تازگی در دولت مصوب شده، بسیار کامل و دقیق است و همه موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها را از جمله نحوه تأمین سوخت و انرژی آن‌ها، نحوه واگذاری و اعطای مجوز‌ها مشخص کرده است.

واردات خودرو با رمزارز

از جمله نکات مطرح شده در آیین‌نامه تصویب استخراج رمزارزها، امکان واردات خودرو با ارزهای دیجیتال است. فاطمی امین در این باره خاطرنشان کرد:

این خبر مهمی است که مدت‌هاست فعالان این صنعت منتظرش بودند و این واردات می‌تواند درباره هر کالایی، از جمله خودرو باشد. شما وقتی قصد واردات یک کالا را دارید، باید ارزی را پرداخت کنید که برای این ارز اکنون می‌تواند به جای دلار و یورو، از بیت کوین استفاده شود.

وی اضافه کرد:

«در همین زمینه، مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی‌ای که با بانک مرکزی انجام شده است، می‌توانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.»

تعرفه واردات خودرو با رمزارزها

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان اعلام تعرفه‌های واردات خودرو نیز گفت: «آیین‌نامه این مسئله مشخص شده است. ما دو هفته (تا تاریخ ۱۸ شهریور) به واردکنندگان حائز شرایط زمان داده‌ایم، زیرا بر اساس قانون مجلس، در بحث واردات خودرو باید انتقال فناوری انجام شود و این‌گونه نیست که هر کسی بتواند برای خودش خودرو وارد کند. در نتیجه ما فراخوانی را اعلام کردیم که متقاضیان واردکننده خودرو، مدارک خودشان را ارائه دهند.»

وی افزود:

«این شرکت‌ها باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشند و نیز اعلام کنند که به ازای واردات خودرو، چه فناوری را به کشور وارد می‌کنند. وزارت صمت بعد از بررسی به متقاضیانی که فناوری کیفی و بهتری را ارائه کنند، مجوز خواهد داد تا خودرو وارد کنند.»

فاطمی امین در پاسخ به سؤالی درباره میزان تعرفه واردات خودرو خاطرنشان کرد: «تعرفه‌های خودرو به صورت شناور و در یک محدوده باز تعریف شده است که بستگی دارد خودرو به چه صورتی فروخته شود. به دلیل اینکه نمی‌خواهیم رانتی برای یک واردکننده ایجاد شود، سازوکاری را تعریف کرده‌ایم که پس از واردات خودرو، به صورت پیش‌فرض و علی‌الحساب یک سود بازرگانی پیش‌بینی می‌شود و متقاضی خودرو را وارد می‌کند.»

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان