ویزا و مستر کارت همکاری خود با صنعت ارزهای دیجیتال را متوقف می‌کنند

خانهاخبارویزا و مستر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته، رویترز در گزارشی مدعی شد که دو غول آمریکایی حوزه پرداختی یعنی ویزا و مستر کارت تا اطلاع ثانوی همکاری‌های تازه خود در حوزه ارزهای دیجیتال را متوقف و تعلیق می‌کنند. بر اساس این گزارش، دلیل این تصمیم ورشکستگی‌های بزرگ صنعت کریپتو است که منجر به فشار سنگین از سمت قانون‌گذاران شده است.

- Advertisement -
spot_img

توقف همکاری ویزا و مستر کارت با حوزه کریپتو

به نقل از کوین تلگراف، این تصمیم در حالی گرفته شده است که پیش از آن شاهد ارتباط گرم ویزا و مستر کارت با حوزه کریپتو بودیم. به‌طوری که مستر کارت اخیراً پرداخت از طریق یو اس دی سی را به پلتفرم خود اضافه کرده بود و ویزا نیز در حال همکاری با استیبل کوین‌های مختلف بود.

- Advertisement -

رویترز در گزارش خود عنوان کرده است که ویزا و مستر کارت تا زمانی که وضعیت قانون‌گذاری و بازار ارزهای دیجیتال بهبود یابد، راه‌اندازی سرویس‌ها و محصولات رمز ارزی خود را به حالت تعلیق درخواهند آورد. همان‌طور که اشاره شد، به نظر می‌رسد دلیل تعلیق این سرویس‌ها، قانون‌گذاری نامشخص حوزه کریپتو در پی ورشکستگی شرکت‌های مختلف این حوزه از جمله FTX، تری اروز کاپیتال، ویجر و … بوده است.

مطلب مفید: مدیریت ریسک چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

در همین رابطه، یکی از سخنگوهای شرکت ویزا گفت:

«سقوط‌های بزرگ حوزه ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر یادآور این موضوع مهم هستند که هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به بخش اصلی امور پرداختی و سرویس‌های مالی داریم.»

گفتنی است که در گذشته، ویزا و مستر کارت هر دو با صرافی بایننس اعلام همکاری کردند تا کارت‌های پرداختی رمز ارز- ارز فیات ارائه کنند. از سال 2020 تاکنون، کارت‌های اعتباری رمز ارزی ویزا برای کاربران حوزه اتحادیه اروپا در اختیار کاربران و شهروندان قرار داشته است. در هفته‌های گذشته، مستر کارت نیز اعلام کرد که در پی همکاری با بایننس به کاربران در کشور برزیل که احراز هویت شده باشند، کارت‌های اعتباری رمز ارزی ارائه می‌کند.

باید اشاره داشت که صرافی بایننس نیز در چند وقت اخیر تحت نظر قانون‌گذاران بوده است. روز 13 فوریه، شرکت پکسوس اعلام کرد که در پی دستور اداره خدمات مالی نیویورک، به رابطه خود با بایننس در زمینه استیبل کوین BUSD پایان می‌دهد. روز 8 فوریه، بایننس به دلیل تصمیم شریک بانکی خود، Signature Bank مبنی بر کاهش ارتباط در زمینه ارزهای دیجیتال، به‌طور موقت واریز و برداشت دلار آمریکا از طریق کانال سوئیفت را به حالت تعلیق درآورد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان