حمله هکری به کیف پول اتمیک؛ ۳۵ میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکری به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بر اساس داده‌ها و گزارش ZachXBT، یکی از کارشناسان امنیت بلاک چین، حمله هکری به اتمیک، سرویس ارائه‌دهنده کیف پول‌های رمزارزی با از دست رفتن 35 میلیون دلاری سرمایه کاربران همراه بوده است. همچنین قابل‌توجه است که هکر در این حمله و تنها از 5 کیف پول مبلغ 17 میلیون دلار را به سرقت برده است.

- Advertisement -
spot_img

حمله هکری به کیف پول اتمیک

به نقل از کوین تلگراف، کیف پول اتمیک در پست توییتری خود اشاره داشته است که علت حمله هنوز مشخص نیست و تیم پلتفرم در حال بررسی آن هستند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که توکن‌ها به سرقت رفته‌اند، تاریخچه تراکنش‌های کاربران پاک شده و یا تمام پرتفوی رمزارزی آن‌ها به سرقت رفته است.

- Advertisement -

در همین راستا، ZachXBT تحقیقات مستقل خود را در رابطه با حمله هکری به اتمیک آغاز کرد. باید اشاره داشت که این کارشناس حوزه بلاک چین به دلیل ردگیری ارزهای دیجیتال مسروقه و کمک به پروژه‌های هک شده بسیار در میان جامعه شناخته شده است. وی در تحقیقات خود متوجه شد که بزرگ‌ترین قربانی این حمله، کاربری بوده است که 7.9 میلیون دلار در قالب تتر از دست داده است. ZachXBT معتقد است که سرمایه به سرقت رفته در پی هک اتمیک می‌تواند از 50 میلیون دلار نیز فراتر رود چرا که وی هرلحظه قربانیان بیشتری را پیدا می‌کند.

اتمیک مدعی است که بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. کوین تلگراف در رابطه با حمله هکری به اتمیک با یکی از مشتریان قدیمی این کیف پول که خود یک کارشناس امنیتی است صحبت کرد. این کاربر که شهروند ترکیه نیز هست از اتفاق پیش‌آمده ابراز ناراحتی کرد و توضیح داد که نزدیک به 1 میلیون دلار سرمایه خود در قالب بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر، یو اس دی سی، متیک و دوج کوین را از دست داده است.

مطلب مفید: کاربران کیف پول اتمیک از دست دادن رمزارزهای خود را گزارش دادند

وی همچنین اشاره داشت که تیم اتمیک می‌گوید در حال بررسی وضعیت هستند اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. باید توجه داشت که اتمیک یک کیف پول غیر حضانتی و غیرمتمرکز است و این بدان معنا است که کاربران مسئول دارایی‌های ذخیره شده خود هستند. مطابق معمول، شرایط استفاده از کیف پول این‌گونه است که هیچ مسئولیتی در قبال خسارات آنچین قبول نمی‌کند.

قابل‌توجه است که در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی توسط این کیف پول برای کاربران در دسترس قرارگرفته است. روز گذشته تیم توسعه پلتفرم اشاره داشت که در حال جمع‌آوری آدرس‌های قربانیان است و با صرافی‌های بزرگ و شرکت‌های تحلیلی نیز همکاری کرده تا سرمایه‌های مسروقه را مسدود کنند.

گفتنی است که در پی حمله هکری به اتمیک و سرقت 35 میلیون دلاری سرمایه‌ها، کاربران زیادی در حال ارسال پیام به این پلتفرم بوده و هستند. در همین راستا، تیم اتمیک یک پرسشنامه 20 سوالی را برای کاربران تهیه‌کرده که در آن‌، کاربران باید به سؤالاتی مانند سرویس‌های فراهم‌کننده اینترنت خود، شبکه‌های مجازی خصوصی و فضای ذخیره‌ای عبارت بازیابی خود پاسخ دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان