حمله فلش لون به پروتکل اویلر فایننس؛ ۱۸۵ میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارحمله فلش لون...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

حملات هکری به پروتکل‌های دیفای نه تنها به روزهای پایانی خود نزدیک نمی‌شود بلکه هرروز به نظر می‌رسد تعداد آن‌ها در حال افزایش است. در همین راستا و در آخرین حمله هکری رخ داده به یکی از این پلتفرم‌ها، پروتکل وام‌دهی و غیرمتمرکز اویلر فایننس (Euler Finance) مورد حمله هکرها قرارگرفته است.

- Advertisement -
spot_img

حمله هکری فلش لون به پروتکل اویلر فایننس

به گزارش کوین دسک، در پی این حمله، مهاجمین موفق شده‌اند حدود 185 میلیون دلار سرمایه را در چهار تراکنش جداگانه به سرقت ببرند. داده‌های بلاک سک، پلتفرم بازبینی کننده قراردادهای هوشمند نشان می‌دهد که این تراکنش‌ها در قالب توکن‌های دای، رپد بیت کوین، اتریوم استیک شده (stETH) و استیبل کوین یو اس دی سی (USDC) صورت گرفته است.

- Advertisement -

تیم اویلر فایننس در ارتباط با حمله هکری در یک پست توییتری اعلام کرد که از حادثه پیش آمده با خبر بوده و تیم این پلتفرم در تلاش است تا با همکاری کارشناسان امنیتی و مقامات قانونی اقدامات لازم برای ردگیری هکرها و بازگردانی سرمایه را انجام دهد. این پروتکل در پایان افزود که به محض دریافت اطلاعات بیشتر، جزئیات را با اعضای جامعه به اشتراک خواهد گذاشت.

مطلب مفید: فروش جمعی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Crowdsale) چیست؟

در همین حین گزارش‌هایی منتشر شده است که حادثه رخ داده در حقیقت حمله فلش لون یا وام سریع به پروتکل اویلر فایننس بوده است. ZachXBT، تحلیلگر و کارشناس آن چین در این باره اشاره داشت که احتمال فراوان حمله کار هکرهای کلاه‌سیاه بوده چرا که به نظر در اتفاقی مشابه، چند هفته پیش این گروه به یک پروتکل دیگر در زنجیره هوشمند بایننس نیز حمله کرده و سپس سرمایه‌های مسروقه را وارد میکسر تورنادو کش کردند.

در حمله به پروتکل‌های دیفای مانند اتفاق رخ داده برای اویلر فایننس، هکرها از ذات منبع باز بودن کدهای پلتفرم‌ها سوءاستفاده کرده و با ایجاد دسترسی بدون مجوز به دارایی‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. داده‌های پلتفرم چینالسیس نشان می‌دهد که در سال 2022، حدود 3 میلیارد دلار سرمایه در پی این نوع حملات به سرقت رفته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان