بازار ساز Wintermute هک شد؛ 160 میلیون دلار از سرمایه های پلتفرم به سرقت رفت

خانهاخباربازار ساز Wintermute...

آنچه می‌خوانید...

Wintermute، یک بازار ساز در حوزه ارزهای دیجیتال و مستقر در انگلستان است که به آخرین قربانی حملات هکری به حوزه دیفای تبدیل شده است. بر اساس صحبت های اوگنی گایووی (Evgeny Gaevoy)، مدیرعامل این شرکت، حدود 160 میلیون دلار از سرمایه های Wintermute در جریان حمله هکری از دست رفته است.

توییت گایووی

بنابر داده های وبسایت اتراسکن، بیش از 70 توکن مختلف به آدرس هکر منتقل شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به 61350986 دلار توکن USDC، حدود 671 توکن رپد بیت کوین به ارزش تقریبی 13 میلیون دلار و 29.461 میلیون دلار تتر اشاره کرد. به نظر می‌رسد بیشترین توکن به سرقت رفته از نظر ارزش دلاری در این حمله استیبل کوین USDC بوده است.

- Advertisement -
تراکنش های حمله به Wintermute

باید توجه داشت که عملیات های متمرکز و همچنین OTC شرکت تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته و هکرها سرمایه های اشاره شده را از بخش دیفای Wintermute به سرقت برده‌اند. گایووی در راستای این اتفاق اعلام کرد که در خزانه شرکت پول کافی وجود دارد و می‌تواند تا دوبرابر مبلغ مسروقه را هم به عنوان خسارت پرداخت کند. وی همچنین اشاره داشت که سرمایه های کاربران در امنیت کامل قرار دارد.

Wintermute، یک بازار ساز الگوریتمی است که با دارایی های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال کار می‌کند. این گروه یک شرکت ثبت شده در خاک انگلستان و در شهر چشایر است. گفتنی است که این شرکت توسط سازمان راهبردی امور مالی انگلستان قانون گذاری شده است.  بر اساس داده های بدست آمده، گایووی با 25% از سهام، مدیر اصلی این مجموعه است.

مطلب مفید: آشنایی با کلید عمومی و کلید خصوصی ؛ نحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

مدیرعامل این شرکت در یک پست توییتری اشاره داشت که ممکن است حمله صورت گرفته توسط هکرهای کلاه سفید باشد. در همین راستا وی اشاره داشت که هکرها می‌توانند با Wintermute ارتباطی برقرار کنند و درباره آسیب پذیری پیدا شده به آنها اطلاع دهند تا در آینده دوباره شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

گفتنی است که هک هال کلاه سفید امری معمول در حوزه کریپتو است . صرافی ها، بازار سازها و برخی اوقات شرکت های فعال در این حززه با دادن پاداش های نقدی از هکرهای کلاه سفید می‌خواهند تا آسیب پذیری های پلتفرم را پیدا کنند. از آنجایی که آدرس اتریوم هکر به صورت عمومی قابل مشاهده است، برخی از اعضای جامعه به شوخی با این موضوع پرداخته و از هکر درخواست کرده‌اند که بخشی از مبلغ سرقتی را به آنها بدهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان