حمله هکری به پروتکل هوپ فایننس؛ ۲ میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکری به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گزارشی از شرکت امنیت سایبری سرتیک نشان می‌دهد که پروتکل دیفای هوپ فایننس برای استیبل کوین‌ها اخیراً مورد حمله هکرها قرار گرفته است و 2 میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران آن مورد سرقت قرار گرفته است. گفتنی است که بر اساس این گزارش، مجرمان موفق شده‌اند به‌صورت کاملاً مخفیانه مبلغ مذکور را از سرمایه کاربران برداشت کنند.

- Advertisement -
spot_img

سرقت 2 میلیون دلاری از هوپ فایننس

به نقل از بیتکوینیست، گزارش این شرکت پس از اعلامیه هوپ فایننس منتشر شده است. هوپ در اعلامیه خود به کاربران درباره طرح کلاهبرداری هشدار داد که اعضای جامعه این پروتکل را درگیر کرده است. باید اشاره داشت که اطلاعات زیادی از حمله صورت گرفته در دسترس نیست چراکه حساب توییتری پلتفرم نیز در ژانویه 2023 راه‌اندازی شد.

- Advertisement -

بر اساس داده‌های هوپ فایننس، فرد مقصر یکی از شهروندان کشور نیجریه است که بیش از 1.86 میلیون دلار سرمایه را به تورنادو کش منتقل کرده است. این اتفاق پس از راه‌اندازی جامعه پروتکل در 20 فوریه رخ داده است. پس از سرقت سرمایه، پروتکل به سرعت آن را اعلام کرد و اشاره شد که کاربران باید نقدینگی استیک شده خود را پروتکل را برداشت کنند. گفتنی است که برای انجام این عمل، توسعه‌دهندگان یک قابلیت اضطراری را در پروتکل ایجاد کردند.

آسیب‌ پذیری قراردادهای هوشمند

سرتیک در گزارش خود اشاره داشت که مهاجم با تغییر در جزئیات قرارداد هوشمند موفق شد سرمایه‌ها را منتقل کند. روز 13 فوریه، یک حسابرسی از قراردادهای هوشمند هوپ فایننس نشان داد که دو عدد از آن‌ها دارای آسیب‌پذیری هستند.

مطلب مفید: شبکه همتا به همتا (peer to peer) چیست؟

دو آسیب‌پذیری اشاره شده از جمله احتمالات دلیل حمله‌ای هستند که هنوز جزئیات کاملی از آن در دسترس نیست. گفتنی است که شرکت حسابرس پروتکل، علیرغم این دو آسیب‌پذیری، اشاره داشت که پروتکل بازبینی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

هوپ فایننس پروتکلی است که متعهد شده تا به خیریه‌ها و موسسه‌ها کمک کند که سرمایه‌های خود را به‌درستی و به‌صورت سیستمی به جریان انداخته و در عین حال منطبق با قوانین رفتار کنند. این پلتفرم برای موسسه‌ها ابزار کاری فراهم می‌کند، پشتیبانی از بودجه ارائه می‌دهد، حوزه‌های برنامه‌ای، حسابداری و … را برای خیریه‌ها و دیگر شرکت‌ها فراهم می‌کند.

گفتنی است که این پروتکل دیفای مبتنی بر شبکه لایه 2 آربیتروم است و از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا در مقیاس‌پذیری و افزایش حجم تراکنش‌ها با مشکل مواجه نشود. قابل‌توجه است که این پروتکل استیبل کوین بومی خود با نام HOPE را راه‌اندازی کرد. اعضای جامعه در تلاش بودند تا موجودی آن را با اتریوم برابر کنند اما اکنون به نظر این برنامه تا زمان یافتن برنامه‌ای برای مقابله با حملات به هوپ فایننس به تعویق خواهد افتاد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان