در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۵۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده است

خانهاخباردر سال ۲۰۲۲...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گزارشی تازه از BIS، بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته و پس از دو رویداد فاجعه‌آمیز شاهد خروج حدود 650 میلیارد دلار سرمایه بوده است. این گزارش تحت عنوان شوک‌های حوزه کریپتو و زیان سرمایه‌گذاران خرد منتشر شد و به رفتار سرمایه‌گذاران، سود و زیان آن‌ها و همچنین تأثیر رویدادها بر سستم اقتصادی کلان در زمان این اتفاقات و پس از آن‌ها پرداخته است.

- Advertisement -

خرید در کف توسط سرمایه‌گذاران خرد

به نقل از کریپتوپوتیتو، سال گذشته صنعت ارزهای دیجیتال شاهد اتفاقات گسترده و فاجعه‌آمیزی بود که منجر به ورشکستگی شرکت‌های زیادی و خروج 1.8 میلیارد دلار از فضای کریپتو شد. یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در بازار، سقوط اکوسیستم ترا بود. این شبکه با ارزش 40 میلیارد دلاری خود سقوط کرد و منجر به خروج 450 میلیارد دلار سرمایه از بازار شد.

- Advertisement -

پس از آن و به فاصله تنها 6 ماه، FTX، سومین صرافی بزرگ رمز ارزی در دنیا فروپاشید و منجر به خروج 200 میلیارد دلار سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال شد. BIS همچنین توضیح داد که در سال 2022 فعالیت کاربران در پلتفرم‌های کریپتویی با افزایش همراه بوده که به نظر دلیل آن تلاش سرمایه‌گذاران برای تنظیم دارایی‌ها بوده است. در این مدت کاربران تلاش کردند که از ارزهای دیجیتال تحت فشار نهایت فاصله را بگیرند.

در سال گذشته و هم‌زمان با خروج و فروش دارایی‌ها از سمت نهنگ‌های بزرگ، سرمایه‌گذاران با حجم دارایی معمولی با خرید در کف به افزایش دارایی‌های خود پرداختند. بر اساس داده‌ها، نهنگ‌های بزرگ احتمالاً در نقطه خرید سرمایه‌گذاران کوچک‌تر از بازار خارج شده‌اند.

مطلب مفید: تحلیل آنچین (Onchain Analysis) چیست؟

تأثیر کم سقوط بازار ارزهای دیجیتال بر بازارهای اقتصاد کلان

گزارش این بانک اشاره داشت که همبستگی کم میان بازار ارزهای دیجیتال و سیستم اقتصاد کلان باعث شد تا زیان‌های حوزه کریپتو آسیب جدی به اقتصاد کلان وارد نکند. تحلیلگران این بانک خاطرنشان کردند که به دلیل سطح فعلی پذیرش حوزه کریپتو در جهان، دو رویداد فاجعه‌آمیز سال گذشته تأثیر چندانی بر اقتصاد کلان نداشتند. در حالی که سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد زیان‌های سنگینی را متحمل شدند اما بازارهای مالی سنتی چنین موضوعی را تجربه نکردند.

BIS در پایان اشاره داشت که سقوط گسترده بازار ارزهای دیجیتال و خروج 650 میلیارد دلار سرمایه از آن، تاکنون تاثیری بر اقتصاد سنتی و کلان نداشته است. باید اشاره داشت که اگر این حوزه سطح پذیرش بیشتری داشت و در اقتصاد واقعی و بازارهای سنتی تاثیرگذار بود، فاجعه سال گذشته می‌توانست تا حد زیادی سیستم اقتصادی را دچار نوسان و تحت تأثیر قرار دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان