وزارت خزانه‌داری آمریکا: حوزه دیفای تهدیدی برای امنیت ملی است

خانهاخباروزارت خزانه‌داری آمریکا:...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی تازه اشاره داشت که امنیت سایبری ضعیف در حوزه دیفای باعث شده تا خطرات گسترده‌ای صنعت ارزهای دیجیتال، مصرف‌کنندگان و امنیت ملی را تهدید کند. این گزارش که در نوع خود اولین محسوب می‌شود، به ذات نظیر به نظیر دیفای اشاره کرده و خاطرنشان کرده است که چنین موضوعی ریسک فعالیت‌های نامشروع مالی را ایجاد می‌کند و به همین دلیل نیازمند نظارت قانونی بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

خطرات حوزه دیفای

به نقل از کریپتوپوتیتو، این گزارش که روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه مجرمان سایبری و کلاهبرداران با سوءاستفاده از اکوسیستم دیفای در حال پول‌شویی از سیستمی هستند که نتوانسته تحریم‌ها و قوانین ضد پول‌شویی لازم را برای جلوگیری از فعالیت مجرمان اعمال کند. در این گزارش آمده است:

«مجرمان زیادی از جمله، سازندگان باج افزارها، دزدها، کلاهبرداران، قاچاقچیان مواد مخدر و … در حال سوءاستفاده از سرویس‌های دیفای برای انتقال و پول‌شویی درآمدهای غیرقانونی خود هستند.»

- Advertisement -

وزارت خزانه‌داری آمریکا توضیح داد که مجرمان با روش‌هایی مانند مبادله سرمایه به ارزهایی که کمتر ردگیری می‌شوند، انتقال سرمایه میان بلاک چین‌ها و یا استفاده از میکسرها به هدف پول‌شویی بدون باقی گذاشتن ردی از خود می‌رسند. پس از آن، سرمایه پول‌شویی شده از طریق ارزهای فیات و با استفاده از سرویس‌های اراده دهنده خدمات دارایی‌های مجازی به دست مجرمان می‌رسد.

ماه اوت سال گذشته، وزارت خزانه‌داری میکسر تورنادو کش را در لیست سازمان‌های تحریم شده خود قرار داد. این نهاد اشاره داشت که دلیل چنین اقدامی، سوءاستفاده مجرمان سایبری کره شمالی از آن برای پول‌شویی و انتقال سرمایه‌هایی بوده که پس از هک پلتفرم‌های دیفای به میکسر وارد می‌شده است.

مطلب مفید: الگوریتم استخراج ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با انواع الگوریتم‌های استخراج

یکی دیگر از موارد اشاره شده توسط وزارت خزانه‌داری، باج افزارها است. از دید این نهاد، باج افزارها باید اولویت اصلی امنیت ملی باشند. از آنجایی که تراکنش‌های رمز ارزی شبکه‌هایی مانند بیت کوین مستعار و غیرقابل بازگشت هستند، به روش پرداختی ایده آلی برای مجرمان تبدیل شده‌اند. بر اساس داده‌ها، مجرمان با بهره‌گیری از باج افزارها در نیمه اول سال گذشته، حدود 50 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

ضعف دیفای: متمرکز بودن است!

برخلاف نام حوزه دیفای که بیانگر غیرمتمرکز بودن امور مالی است، وزارت خزانه‌داری معتقد است که فضای دیفای در عمل متمرکز است. این نهاد اشاره داشت که در عمل سرویس‌های بسیاری در دیفای بر اساس ساختار حاکمیتی کار می‌کنند. ساختاری که دارای مدیریت قابلیت‌ها، حل مشکل‌ها با کدها یا تغییر قابلیت‌ها و قراردادهای هوشمند است.

علاوه بر آن، پروتکل‌هایی که توسط دائوها و توکن حاکمیتی کنترل می‌شوند نیز ممکن است با این مشکل مواجه باشند. چرا که در بسیاری از این پروتکل‌ها، بخش زیادی از توکن‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران ابتدایی دائو است و در حقیقت آن‌ها همه‌چیز را به صورت متمرکز کنترل می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان