دامیننس بیت کوین برای اولین بار در ۲ سال اخیر از ۵۰ درصد عبور کرد

خانهاخباردامیننس بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

دامیننس بیت کوین، معیاری که نشان می‌دهد که چه مقدار از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار این رمزارز است به تازگی از مرز 50% عبور کرد. روز گذشته و بنا بر داده‌های تریدینگ ویو، این شاخص برای اولین بار در 2 سال گذشته به بالای 50% رسید و اکنون در زمان نگارش این مطلب به محدوده 49.9 درصدی بازگشته است.

- Advertisement -
spot_img

افزایش دامیننس بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، چنین دستاوردی برای بیت کوین بدان معنا است که بیت کوین به تنهایی به اندازه نیمی از 1.1 تریلیون دلار ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ارزش دارد. بر اساس داده‌ها و با توجه به افزایش دامیننس بیت کوین، ارزش بازار این رمزارز اکنون 519 میلیارد دلار است.

- Advertisement -

قابل توجه است که دامیننس بازار بیت کوین از تاریخ 27 نوامبر 2022 تاکنون با رشد 10.5 درصدی همراه بوده که نشان می‌دهد سرمایه گذاران آن را به عنوان ابزار سرمایه گذاری امن برای مقابله با بحران‌های مالی، سقوط FTX و همچنین سرکوب قانون گذاری در آمریکا می‌بینند.

دامیننس بیت کوین

در حالی که دامیننس بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در چند ماه گذشته با رشد همراه بوده است، دامیننس اتریوم در محدوده 20 درصدی ثابت مانده است. در حال حاضر ترکیب دامیننس بیت کوین و اتریوم نزدیک به 70% از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

مطلب مفید: شاخص CPI چیست و چه تاثیری بر بازار ارز دیجیتال دارد؟

مایکل سیلور، هم‌بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی و حامی شناخته شده بیت کوین معتقد است که دامیننس این ارز دیجیتال در سال‌های آتی به 80% خواهد رسید چرا که افزایش فشارهای قانون گذاری از سمت کمیسیون بورس باعث خواهد شد استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بزرگ فعلی از بین بروند.

توییت سیلور

وی اشاره داشت که برای تمام صنعت ارزهای دیجیتال مقدر شده است تا متمرکز به بیت کوین به کار خود ادامه دهند. در ادامه سیلور اشاره داشت که عدم ورود سرمایه سازمانی بسیار بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال در پی گمراهی و اضطراب موجود نسبت به ایجاد 25000 رمزارز که خود را جایگزین بیت کوین می‌دانند، باعث شده تا دامیینس آن آهسته رشد کند.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 26800 دلاری معامله می‌شود و علیرغم افزایش ترس در بازار و رسیدن این شاخص به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته، قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته با رشد 1.5 درصدی همراه بوده است. در صورتی که اوضاع برای بیت کوین خوب پیش رود و افزایش قیمت آن ادامه داشته باشد، احتمال رشد بیشتر دامیننس آن و محو یا کنار گذاشته شدن دیگر دارایی‌های بازار وجود خواهد داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان