درآمد از رمزارزها مشمول مالیات می‌شود

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، کسب درآمد از طریق رمزارزها مشمول مالیات می‌شود. وی در رابطه با قانون جدید مالیات بر درآمد از رمزارزها بیان کرد که بیشتر از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.

- Advertisement -

مالیات بر درآمد از رمزارزها

هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: «نظام مالیاتی کشور با توجه به چالش‌های گذشته به راه‌های جدیدی نیاز دارد. بیشتر از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور به وسیله درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود.

- Advertisement -

سبحانیان اضافه کرد:

«در دوره جدید چند راهبرد جدید را اتخاذ خواهیم کرد، تا مسیر اصلاح مالیات ستانی محقق شود، سازمان امور مالیاتی بازوی توانمند تولید خواهد شد و از طریق تقاطع گیری باید طبقه دلال برخورد شود، راهبرد اصلی تغییر این موازنه مالیاتی است.»

سبحانیان افزود: دلالان از عناوین مقدسی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند که باید پیگیری شود.

همچنین بیان نمود: از دیگر موضوع‌های مهم، تکریم مودیان مالیاتی است؛ درست نیست که مودی به سازمان امور مالیاتی مراجعه کند ولی به او احترام گذاشته نشود، با ایجاد میزهای خدمت در اصناف به این نیاز پاسخ خواهیم داد. همچنین به دلیل آنکه بیشتر از 50 درصد بودجه جاری کشور از راه مالیاتی تامین شده، باید به مردم اطلاع‌رسانی شود. 

یکی از گلایه‌های اصلی که مردم دارند عدم رعایت مساوات برای اخذ مالیات است. تمرکز ما در دوره جدید بر روی این موضوع است. نظام مالیاتی باید به یک سیستم هوشمند و اطلاعات مبنا برود. از همین رو باید به صورت همه جانبه اطلاع رسانی کنیم و از رسانه‌ها و دانشگاه‌ها کمک بگیریم. 

البته شرکت‌های دانش بنیان نیز باید به فضای امور مالیاتی ورود کنند و قسمتی از امور مالیاتی برون سپاری شود.

از آنجایی که مسیرهای فرار مالیاتی زیاد است و در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد جدید از طریق مبارزه با فرار عملیاتی کسب شد، در دو ماه ابتدای سال جاری هم  ۸ هزار میلیارد تومان درآمد جدید به دست آمد.موضوع دیگر این است که بعضی حساب‌های شخصی رفتار تجاری دارند. بیشتر از ۱۸۰ هزار حساب شخصی شناسایی کرده‌ایم که فعالیت تجاری دارند ولی هیچ اطلاعات تجاری از آنها در دسترس نیست.

این مقام مسئول درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته و در مجلس نهایی شده و اکنون در مجمع و شورای نگهبان نیز در حال بررسی است. دولت اعتقاد دارد اخذ این مالیات در شرایط فعلی ضرورت دارد و چنین قانونی در بیش از ۱۸۰ کشور در ۱۰۰ سال گذشته به اجرا درآمده است. امید داریم که قانون به شکلی که در مجلس تأیید شد، تصویب شود.

سبحانیان در خصوص مالیات بر سفته بازی اظهار داشت: در سال جدید هدف ما حمایت از تولید است و به همین منظور مالیات بر سفته بازی و فعالیت‌های سوداگرایانه افزایش یافته و مالیات بر تولید کاهش یافته است. وی اضافه کرد که کارخانانه داروگر با بدهی مالیاتی بسته نشده و بدهی مالیاتی هرگز موجب تعطیلی یک بنگاه نمی‌شود.

به گفته هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی درصورتی که فردی بیشتر از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشته باشد و به مدت 10 سال این بدهی را نپردازد و پشت تولید پنهان شود، درواقع اقدام درستی انجام نداده است.

سبحانیان درخصوص مالیات بر رمزارز گفت: چنانچه یک سازمان چنین درآمدی را شناسایی کند نسبت به آن درآمد مالیات تعلق می‌گیرد. در قانون جدید سفته بازی نیز مالیات بر رمزارز آورده شده است.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان