آیا شرکت تتر به سیستم بانکی آمریکا دسترسی داشته است؟

خانهاخبارآیا شرکت تتر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که شرکت تتر، شرکت سازنده و صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان یعنی USDT، از به مشتریان خود اجازه می‌داده تا از طریق پلتفرم پرداختی بانک سیگنچر سرمایه‌های خود را منتقل کنند. بر اساس آخرین اخبار، شرکت تتر از این طریق موفق شده به سیستم بانکی آمریکا دسترسی پیدا کند.

- Advertisement -
spot_img

دسترسی شرکت تتر به سیستم بانکی آمریکا

به نقل از کوین تلگراف و به گزارش بلومبرگ، کاربران تتر با ارسال دلار از طریق پلتفرم Signet بانک سیگنچر به بانک Capital Union مسیری را برای دسترسی شرکت به بانک‌های آمریکا فراهم می‌کرده‌اند. گزارش بلومبرگ اشاره داشت که در ماه مارس و زمانی که قانون‌گذاران کنترل بانک سیگنچر را در اختیار گرفتند، این سیستم ارتباطی همچنان برقرار بوده است.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که چنین توافق و ارتباطی میان بانک و شرکت غیرقانونی نیست اما اشاره نکردن به چنین اطلاعاتی آن‌هم در زمان تحقیقات عمومی قانون‌گذاران بر بانک سیگنچر می‌تواند ریسک‌های قابل‌توجهی را شامل حال هر دو طرف کند.

سخنگوی تتر در این رابطه توضیح داد بانک‌هایی که توسط این شرکت مورداستفاده قرار گرفته‌اند همیشه به چند کانال بانکی و شرکت‌های واسطه دسترسی داشته‌اند و سازمان‌های وابسته هیچ‌گاه در معرض ریسک ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بانک سیگنچر نبوده‌اند.

گفتنی است که دفتر خدمات مالی نیویورک روز 12 مارس بانک سیگنچر را تعطیل کرد و توضیح داد که چنین تصمیمی در پی هم‌فکری با اداره بیمه سپرده فدرال (FDIC) و در راستای حفاظت از اقتصاد آمریکا گرفته شده است. در آن زمان، شرکت پکسوس اعلام کرد که 250 میلیون دلار سرمایه در این بانک دارد اما مدیر فناوری شرکت تتر در اظهارنظر جالبی اشاره داشت که این شرکت هیچ سرمایه‌ای در بانک مذکور ندارد.

مطلب مفید: سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

قانون‌گذاران آمریکایی همچنان در حال بررسی سقوط و فروپاشی این بانک دوستدار ارزهای دیجیتال هستند. بانکی که در فاصله بسیار کمی از سیلورگیت و سیلیکون ولی سقوط کرد.

در جلسه استماع کمیته بانکداری در 28 مارس، مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC گفت که بانک سیگنچر به اندازه کافی ریسک‌های بانکداری سنتی را مدیریت نکرده است. اگرچه این بانک در پی فروپاشی صرافی FTX، قرار گرفتن در معرض دارایی‌های دیجیتال را کاهش داده بود، اما کاربری از این بانک شکایت کرده و بانک را متهم به تشویق و کمک در کلاهبرداری سم بنکمن فرید، مدیرعامل FTX از کاربران صرافی کرده است.

باید اشاره داشت که سیگنچر قصد دارد 38 میلیارد دلار سپرده‌گذاری‌های بانک و 13 میلیارد دلار وام‌های بانک را به بانک فلگ استار بفروشد. گرونبرگ درباره این اتفاق توضیح داد که 4 میلیارد دلار سرمایه سپرده‌گذاری شده رمز ارزی در این بانک نیز به احتمال فراوان در روزهای آتی به سرمایه‌گذاران بازگردانده خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.         

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان