انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دستورالعمل‌های سلیقه ای در حوزه رمز ارزها

خانهاخبارانتقاد عضو کمیسیون...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دستورالعمل‌های سلیقه ای و متعدد در حوزه رمز ارزها که باعث سردرگمی فعالان این عرصه شده است، انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیر در خصوص نحوه فعالیت و مقررات تبادل و خرید و فروش رمز ارزها در کشور انتقاد کرده و گفت:

در حال حاضر نهادهای گوناگونی در حوزه رمز ارزها تصمیم‌گیری می‌کنند که این رویه نادرست، مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای کاربران به وجود آورده است.

- Advertisement -

وی بر اینکه باید یک نهاد واحد عهده‌دار تمام مسئولیت‌های مربوط به حوزه رمز ارزها شود، اضافه کرد:

مسئولان بانک مرکزی دولت دوازدهم وعده تدوین آیین‌نامه استخراج و معاملات رمز ارزها را ظرف چند ماه داده بودند که این اتفاق در عمل رخ نداد. پس از شروع دولت سیزدهم، مجددا این قول را از وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی گرفتیم که آیین‌نامه‌ای را برای استخراج و مبادله رمز ارزها تهیه کنند. البته شنیده‌ایم که بانک مرکزی به دنبال ایجاد رمز ارز ملی است.

علیزاده بر حضور یک مرجع تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار در زمینه رمز ارزها تاکید کرده و تصریح کرد که در این صورت تمام سرمایه‌گذاران در حوزه رمز ارز، از سردرگمی خارج می‌شوند.

وی همچنین در خصوص قوانین و دستورالعمل‌های متعدد و بعضا گیج‌کننده برای کاربران در این حوزه افزود:

اینکه هر کدام از دستگاه‌ها شیوه‌نامه یا دستورالعمل متناسب با شرایط و دغدغه‌های خود را برای معاملات رمز ارزها تدوین می‌کنند، یک مشکل اساسی است. نهادهای مختلفی همچون وزارت اقتصاد یا ستاد ملی رمزارزش‌ها در دولت، معتقدند که باید رمز ارزها در ذیل آن‌ها باشند و از طرف دیگر بانک مرکزی معتقد است که رمز ارزها به عنوان ارز شناخته شده و آن‌ها باید نسبت به کنترل مبادلات آن اقدام کنند که این وضعیت باعث سردرگمی مردم و سرمایه‌گذاران شده است.

گفتنی است رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز از ورود مجلس با طرح ساماندهی رمز ارزها به موضوع ارزهای دیجیتال خبر داده بود. اتفاقی که می‌تواند در صورت اجرای صحیح آن، از دستورالعمل‌های سلیقه ای و متعدد در حوزه رمز ارزها بکاهد، به نظم‌بخشی به قوانین موجود در این حوزه بیشتر کمک کند و به عکس در صورت عدم اجرای صحیح، موجب آشفتگی هرچه بیشتر فضای کار فعالان حوزه ارزهای دیجیتال شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان