دو کوان، بنیان‌گذار ترا در مونته‌نگرو دستگیر شد؛ ماجرا چه بود؟

خانهاخباردو کوان، بنیان‌گذار...

آنچه می‌خوانید...

فیلیپ آدزیچ (Filip Adzic)، وزیر امور داخلی مونته‌نگرو روز پنجشنبه و در یک پست توییتری اعلام کرد که دو کوان، مؤسس و بنیانگذار شرکت ترا فرم لبز و شبکه ترا در این کشور دستگیر شده است. وی در پست خود اشاره داشت که پلیس مونته‌نگرو فردی را که مظنون به یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد روی کره زمین است دستگیر کرده و این فرد دو کوان، مؤسس ترا فرم لبز است.

دستگیری دو کوان

به گزارش کوین دسک، دو کوان هدف اصلی سازمان‌های مختلفی بوده است و پس از فروپاشی اکوسیستم و استیبل کوین ترا و از دست رفتن 40 میلیارد دلار سرمایه، اینترپل نیز وی را در لیست هشدار قرمز خود قرار داد. آدزیچ درباره شرایط دستگیری دو کوان توضیح داد که وی را در فرودگاه پودگوریکا و با مدارک جعلی دستگیر کرده‌اند.

- Advertisement -
توییت وزیر امور داخلی مونته‌نگرو

پس از آن، آژانس پلیس ملی کره جنوبی در گزارشی تأیید کرد که فرد دستگیر شده با توجه به نام، سن، ملیت و کارت ملی همان دو کوان بوده است. باید اشاره داشت که کشور مونته‌نگرو هم‌مرز با صربستان است و نکته قابل‌توجه آن است که پلیس کره جنوبی از ماه دسامبر تاکنون بر این باور بوده که مدیرعامل شرکت ترا فرم لبز در این منطقه پنهان شده است. پلیس کره دلیل این اتفاق را آن عنوان کرده است که در صربستان قانون بازگردانی مجرم به کره جنوبی وجود ندارد.

مطلب مفید: اولین تراکنش بیت کوین چگونه انجام شد؟ آغازگران این انقلاب بزرگ چه کسانی بودند؟

علیرغم نبود قانون بازگردانی مجرم به کره جنوبی و سنگاپور از سمت کشور مونته‌نگرو و صربستان، در مونته‌نگرو یک قانون قدیمی بازگرداندن مجرم به آمریکا وجود دارد. دو کوان قبلاً در آمریکا زمان زیادی را سپری کرده و مشخص نیست که آیا شهروند دائمی این کشور محسوب می‌شود و یا اقدامات غیرقانونی وی توسط مقامات آمریکایی بررسی خواهد شد یا خیر.

این در حالی است که، روز 16 فوریه 2023، کمیسیون بورس آمریکا به دو کوان اتهام یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری و نقض قوانین اوراق بهادار زد. باید اشاره داشت که در این مدت نهادهای دیگر مانند وزارت دادگستری آمریکا نیز تحقیقات خود علیه وی را آغاز کرده است. قابل‌توجه است که پس از دستگیری وی در مونته‌نگرو، مقامات آمریکایی به سرعت به وی اتهام کلاهبرداری وارد کردند.

پس از دستگیری و تصمیم دادگاه مبنی بر بازداشت 30 روزه دو کوان، نماینده حقوقی وی تأیید کرد که مدیرعامل ترا فرم لبز و تیم حقوقی‌اش به این موضوع اعتراض خواهند کرد. گفتنی است که بنا بر قانون پلیس مونته‌نگرو، فرد بازداشت شده 3 روز در بازداشت باقی خواهد ماند و پس از آن به پرونده رسیدگی خواهد شد اما با توجه به پرونده دو کوان و احتمال فرار وی با مدارک جعلی به دبی، دادگاه این کشور رأی داد که وی را به مدت 30 روز در بازداشت نگه دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان