رئیس کمیسیون بورس آمریکا: صنعت ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیست

خانهاخباررئیس کمیسیون بورس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس آمریکا روز گذشته در گفتگویی در رابطه با صنعت ارز دیجیتال صحبت کرد. وی در این گفتگو خاطرنشان کرد بازار ارزهای دیجیتال، آن طور که گفته می‌شود، غیرمتمرکز نیست.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش کریپتوپوتیتو، گنسلر معتقد است چندین واسطه در حال حاضر وجود دارند که بر بخش قابل توجهی از صنعت ارز دیجیتال، تسلط دارند و این به رقابت در این حوزه آسیب می‌زند.

- Advertisement -

تمرکز در صنعت ارز دیجیتال

بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون بورس آمریکا در نشست سالانه انجمن اوراق بهادار و بازارهای مالی، واسطه‌های مرکزی در بازارهای مالی تمایل دارند از مقیاس، اثرات شبکه و دسترسی به داده‌های ارزشمند بهره ببرند.

وی در این رابطه گفت:

اگرچه نوآوری‌های مکررا مدل‌های کسب و کار فعلی را مختل می‌کنند، همچنان تمایل به تمرکز وجود دارد.

گنسلر خاطرنشان کرد در حال حاضر بیش از 80% از کل دارایی‌های نگهداری‌شده در صندوق‌های شاخص شرکت‌های سرمایه‌گذاری ثبت‌شده در آمریکا، تنها در اختیار چهار شرکت مدیریت دارایی است. علاوه بر این، بازارسازهای مسئول به رسیدگی سفارش‌های سرمایه‌گذاران خرد نیز به دلیل بازارهای  OTC، به متمرکزشدن گرایش دارند.

رئیس کمیسیون بورس آمریکا در این نشست مدعی شد تمایل به تمرکزگرایی حتی به بازار ارزهای دیجیتال که با ایده تمرکززدایی بنا شده نیز کشیده شده است.

وی در این رابطه گفت:

در این حوزه، میان واسطه‌ها تمرکز قابل توجهی وجود دارد. بنابراین ما باید نسبت به این تمرکز و رانت‌های اقتصادی احتمالی که در آن ایجاد شده یا ممکن است در آینده به وجود بیاید هوشیار باشیم.

در حال حاضر، صرافی‌های مطرحی مانند بایننس و FTX، از بزرگترین فعالان صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. این صرافی‌ها به قدری بر این بازار تسلط دارند که شرکت‌هایی که در ماه مه و ژوئن ورشکست شدند، از آنها درخواست کمک مالی کردند.

گنسلر افزود:

واسطه‌ها به اصطلاح به صرافی‌های رمزارز یا پلتفرم‌های وام‌دهی و مواردی از این قبیل مربوط می‌شود که بسیار متمرکزند.

صرافی‌های بزرگی مانند بایننس در حال حاضر در اکثر بخش‌های حوزه کریپتو، از استخراج ابری گرفته تا عرضه استیبل کوین و بلاکچین بومی خود فعالیت می‌کنند و تسلط بسیار زیادی بر این بازار دارند.

در ماه آگوست، بانک مرکزی اروپا مقاله‌ای منتشر کرد و در آن، به موضوع تمرکزگرایی در میان پلتفرم‌های کریپتو مسلط بر بازار رمزارزها پرداخت و خاطرنشان کرد برای مبارزه با چنین مسائلی، باید از رمزارزهای ملی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بورس آمریکا: تمام صرافی‌های کریپتو قانون را نقض می‌کنند

در این نشست گنسلر در واکنش به یکی از سوالات خاطرنشان کرد اکثر یا همه صرافی‌ها پروژه‌هایی که اوراق بهادار ثبت‌نشده محسوب می‌شوند را به فهرست معاملاتی خود اضافه کرده و به نوعی قانون را نقض می‌کنند.

رئیس کمیسیون بورس بارها مدعی شده تقریبا تمامی دارایی‌های دیجیتال به جز بیت کوین، زیر مجموعه اوراق بهادار هستند. در همین‌ حال، صرافی‌های بزرگ معمولا صدها توکن مختلف را برای خرید و فروش ارائه می‌دهند.

وی در این رابطه گفت:

اینکه در فهرست معاملاتی صرافی‌ها توکن‌هایی خلاف قوانین اوراق بهادار وجود دارند فراتر از احتمالات است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان