راهکار لایه ۲ آپتیمیزم به روزرسانی جدیدی با نام Bedrock ارائه کرد

خانهاخبارراهکار لایه ۲...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: آپتیمیزم (Optimism) راه حل مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم، قصد دارد ارتقایی به نام راه حل لایه 2 BEDROCK را روی شبکه‌اش اجرا کند. هدف از این آپدیت کارمزد کمتر و سرعت بیشتر تراکنش‌ها از طریق آپتیمیستیک رول آپ (Optimistic Rollup) است. این ویژگی جدید، اولین رول آپ مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که علاوه بر بهره بردن از امنیت این شبکه، هزینه مقرون به صرفه‌تری دارد. صرافی ارز دیجیتال بایننس از این آپدیت جدید پشتیبانی کرده است. بایننس، همان روزی که از ارتقای راه حل لایه 2 و معادل سازی با اتریوم خبر داد اعلام کرد که قصد دارد یکپارچه سازی آپتیمیزم را هم انجام دهد.

آپدیدت جدید Bedrock روی شبکه آپتیمیزم

Optimism در پست وبلاگ رسمی‌ خود اعلام کرده که با اجرای Bedrock، آپتیمیزم همتراز با ماشین مجازی اتریوم (EVM) می‌شود و پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم به راحتی‌می‌توانند نرم‌افزارهایشان را به Optimism انتقال دهند. پس از این ارتقا، EVM Equvialence دیگر دچار قطعی و اختلال نمی‌شود. آپتیمیزم با استفاده از تمام نودها، زیرساخت و الگوهای طراحی اتریوم اهداف بزرگتری را دنبال می‌کند.

مطلب مفید: ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine) چیست؟

- Advertisement -

تیم توسعه دهنده Bedrock به چهار ویژگی متمایز این آپگرید اشاره می‌کنند؛ در مقایسه با سایر رول‌آپ‌ها، کارمزد تراکنش‌ها پایین‌تر است، نودهای آپتیمیزم 50 برابر سریعتر همگام سازی‌ می‌شوند، برداشت‌ها و واریزها کاملا بهینه سازی شده و توان عملیاتی کاملا ارتقا یافته است. اما این شبکه لایه 2 هنوز اعلام نکرده که بعد از آپدیت Bedrock کارمزد تراکنش‌ها تا چه اندازه کاهش می‌یابد. در حال حاضر، هزینه تراکنش‌هایی که روی Optimism انجام می‌شوند حدود 0.29 دلار است.

همچنین، Optimism قصد دارد سیستم ضد عیب Cannon را برای محافظت بلاکچین‌ها در برابر حوادثی مانند عدم تطابق اپراتورهای نود راه‌اندازی و اجرا کند. آپتیمیزم ادعا می‌کند که Bedrock و Cannon تنها معماری رول‌آپ هستند که می‌توانند به راحتی از سیستم ضد عیب و راهنمای مشتری پشتیبانی کنند. 

حمایت بایننس از راه حل لایه 2 Optimism

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات، اعلام کرده از یکپارچه سازی لایه 2 برای واریز اتریوم به  شبکه‌اش استفاده می‌کند. به هرحال، برداشت‌های اتریوم زمانی امکان‌پذیر است که در کیف پول بایننس مقدار کافی اتریوم موجود باشد.

پشتیبانی بایننس از شبکه لایه 2 نشان دهنده افزایش رقابت میان پروژه‌های لایه 2 مانند آربیتروم (Arbitrum) و پالیگان (Polygon ) است. همه این موارد راه‌حل‌هایی برای کاهش حجم بار مین نت اتریوم هستند و حجم اطلاعاتی را که باید در شبکه لایه 1 پردازش و اعتبارسنجی شوند، کاهش می‌دهند.

به دلیل افزایش تقاضای تراکنش‌های مبتنی بر اتریوم، تعداد صرافی‌هایی که از شبکه لایه 2 پشتیبانی می‌کنند روز به روز بیشتر می‌شود. علاوه بر بایننس، صرافی‌های کوکوین (Kucoin) و اف‌تی ایکس (FTX) هم در ماه‌های اخیر از پشتیبانی شبکه لایه 2 خبر دادند.

 برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان