کلاهبرداری راگ پول از صرافی Swaprum؛ 3 میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارکلاهبرداری راگ پول...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در حالی که دنیای ارزهای دیجیتال بر پایه اعتماد و شفافیت تکنولوژی بلاک چین استوار است، به‌تازگی حملات هکری و کلاه‌برداری‌ها در این فضا چالش‌های زیادی را ایجاد کرده است. اخیراً صرافی Swaprum، پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز بر بستر آربیتروم با کلاه‌برداری راگ پول از سمت توسعه‌دهندگان خود مواجه شده است و در پی آن، 3 میلیون دلار از سرمایه‌های پلتفرم به سرقت رفته است.

سرقت 3 میلیون دلاری از صرافی Swaprum

به نقل از کوین گیپ، اولین بار شرکت امنیتی پک شیلد روز گذشته پرده از کلاه‌برداری صورت گرفته در این صرافی غیرمتمرکز برداشت. بر اساس داده‌ها، تیم پلتفرم اقدام به حذف نقدینگی موجود در مقابل توکن بومی Swaprum کرده است.

- Advertisement -

در پی این اقدام، تیم صرافی تمامی توکن‌ها را در مقابل اتریوم به فروش رساند که نتیجه آن سقوط سنگین قیمت SAPR بود. پس از این حرکت، توکن‌های باقی مانده در اختیار کاربران که از کلاه‌برداری صورت گرفته بی‌خبر بودند تمامی ارزش خود را از دست داد.

نمودار SAPR

این اقدام تیم توسعه‌دهنده پلتفرم باعث شد تا نزدیک به 1628 اتریوم سپرده‌گذاری شده توسط کاربران به ارزش تقریبی 3 میلیون دلار از بین برود تا بیش از پیش شاهد افزایش عدم قطعیت و اطمینان نسبت به پلتفرم‌های رمزارزی باشیم. پس از این حادثه، جامعه کریپتو اشاره داشت که راگ پول صورت گرفته و تیم Swaprum با انتقال اتریوم‌ها به میکسر تورنادو کش و اقدام به پول‌شویی، این ظن جامعه را تأیید کردند.

مطلب مفید: استاندارد BRC-20 بیت کوین چیست؟

خروج تیم توسعه از فضای مجازی

در پی این کلاه‌برداری و سرقت سرمایه کاربران، تیم پلتفرم Swaprum تمامی ردپای آنلاین خود را نیز در شب گذشته از بین برد تا کاربران نتوانند از طریق توییتر، تلگرام، گیت هاب و … با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. با این حال، باید اشاره داشت که وب‌سایت صرافی که به‌عنوان رابط کاربری مشتریان نیز ایفای نقش می‌کرد همچنان فعال است.

توییت بیوسین

گفتنی است که در بررسی‌های بیشتر، شرکت امنیتی Beosin اعلام کرد که قراردادهای هوشمند Swaprum دارای یک مکانیسم در پشتی بوده‌اند و بدین ترتیب، تیم توسعه به تمامی فعالیت‌ها و دارایی‌ها دسترسی داشته است. بر اساس داده‌ها، برنامه‌نویس پلتفرم، از عمد قابلیت در پشتی را در کدهای صرافی قرار داده بوده تا بتواند استخر نقدینگی Swaprum را خالی کند.

باید اشاره داشت که صرافی در گذشته اعلام کرده بود که توسط شرکت امنیتی سرتیک مورد بازبینی قرارگرفته اما اکنون این سؤال برای اعضای جامعه پیش آمده است که آِیا واقعاً چنین اقدامی صورت گرفته است یا خیر. قابل‌توجه است که کلاه‌برداری راگ پول Swaprum و سرقت 3 میلیون دلار سرمایه کاربران، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین راگ پول‌های صورت گرفته بر بستر شبکه لایه 2 اتریوم بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان