بررسی سه عاملی که نقطه سقوط بیشتر قیمت بیت کوین را مشخص می‌کنند

خانهاخباربررسی سه عاملی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

نیکولاس مرتن، تحلیلگر کهنه کار بازار و بنیانگذار پلتفرم Dataash پیشی بینی کرده است که بنابر ترکیبی از فشارهای اقتصاد کلان و اندیکاتورهای تکنیکال، روند نزولی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت. به نقل از کریپتوپوتیتو، این تحلیلگر به عنوان پشتوانه محکمی برای ادعای خود، تحلیل را به سه نمودار قیمتی بیت کوین، اتریوم و AAPL ارجاع داده است.

قیمت بیت کوین چه جایی سقوط خواهد کرد

مرتن در ویدیویی که روز چهارشنبه منتشر کرد اشاره داشت که قیمت این ارز در زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای و میانگین 200 روزه قرار گرفته است. وی اشاره داشت که میانگین 200 هفته‌ای نقش کف قیمتی را برای بیت کوین ایفا می‌کرد اما در سال 2022 و برای اولین بار از حمایت به مقاومت تبدیل شد. از نظر مرتن قرار گرفتن قیمت زیر ان دو میانگین و حتی عدم توانایی در آزمایش مجدد میانگین 200 روزه نشانه نگران کننده‌ای برای BTC است.

- Advertisement -

در وهله دوم، رالی‌های بازگشتی و صعودی که قیمت پس از ثبت کف‌های قیمتی داشته همواره در حال ضعیف شدن هستند. از نظر مرتن چنین چیزی می‌تواند به معنای آن باشد که خریداران دیگر مانند قبل وارد بازار نمی‌شوند و شاید ییک فاز تسلیم شدن گسترده را در آینده شاهد باشیم.

جریان سفارش‌های بازار نیز در هفته‌های متوالی منفی بوده است و می‌تواند بدان معنا باشد که تریدرها در حال فروش و خارج شدن از بیت کوین در بهترین قیمت ممکن هستند. مرتن در ادامه افزود که صنعت کریپتو در جریان بزرگ‌ترین فاز بازساری مجدد از زمان اتفاقات صرافی Mt. Gox در سال 2014 و 2015 قرار گرفته است. در رابطه با ناحیه شکست نیز این تحلیلگر گفت که اگر قیمت به زیر کف 2022 در 15600 دلار سقوط کند احتمالا شاهد روند نزولی گسترده در بازار خواهیم بود.

مطلب مفید: آیا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری مناسبی خواهد بود؟

وی در رابطه با اتریوم نیز اشاره داشت که قیمت آن در محدوده معلقی قرار دارد و پش بینی کرد که شکست میانگین 200 روزه آن در برابر بیت کوین می‌تواند اصلاح 50 درصدی را به همراه داشته باشد.

وضعیت اقتصاد کلان

در صحبت درباره بازار سهام، مرتن تاکید کرد که در نمودار سهام اپل نشانه‌هایی مبنی بر محو شدن جو و روند صعودی مشاهده می‌شود. همانند بیت کوین، در این نمودار نیز میانگین 200 روزه و 200 هفته‌ای نشانه‌های نزولی دارند. وی اشاره داشت که ممکن است اپل و سهام دیگر شرکت‌ها مانند آمازون برای اولین بار از زمان ایجاد حباب دات کام، به زیر میانگین 200 هفته‌ای خود سقوط کنند.

فشار اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره باعث شکست و فروپاشی شرکت‌های رمز ارزی زیادی در سال 2022 شد. در همین حین قیمت بیت کوین نیز با سقوط 75 درصدی از اوج خود همراه بوده است. با سقوط FTX، مرتن معتقد است که هنوز وضعیت شرکت‌های زیادی مانند گر اسکیل، بایننس و کریپتو دات کام نامعلوم و در معرض خطر قرار دارد. وی افزود در حالی که علاقه‌ای به پخش و گسترش FUD ندارد اما چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز مشخص نشده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان