دیوید مارکوس: زمستان ارزهای دیجیتال در سال 2023 تمام نخواهد شد

خانهاخباردیوید مارکوس: زمستان...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 همواره روند نزولی را سپری کرد و با اتمام آن، بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران امیدوارند که سال 2023 به شکلی دیگر رقم بخورد و زمستان ارزهای دیجیتال نیز تمام شود. با این حال تمامی تحلیلگران چنین دیدی نسبت به قیمت بیت کوین و بازار ندارند و افرادی مانند دیوید مارکوس معتقدند که روند نزولی تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، دیوید مارکوس، مدیرعامل و مؤسس شرکت بیت کوینی لایت اسپارک، روز گذشته و در قالب یک پست وبلاگی اشاره داشت که بیت کوین و ارزهای دیجیتال حداقل تا سال 2024 به زمان نیاز دارند تا بتوانند روند بازگشتی خود را پس از سوءاستفاده افراد بی‌وجدان از بازار آغاز کنند.

- Advertisement -

زمستان ارزهای دیجیتال تا سال 2025 ادامه خواهد داشت

کمتر از دو ماه پس از فروپاشی صرافی بزرگ FTX، عواقب آن بازار، عملکرد قیمت‌ها و احساسات سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر قرار داده است. برای مارکوس، فردی که به دلیل نقشش در متا و قبل از آن در پی پال معروف شد، سوءاستفاده گران در حوزه کریپتو باید پاسخگوی سؤالات زیادی باشند. همچنین تأثیر عملکرد آنها تا پس از 2023 نیز بر بازار باقی خواهد ماند.

در حالی که وی در صحبت‌های خود تنها یک‌بار به FTX اشاره کرد، افراد بی‌وجدان در حوزه کریپتو را مسبب عملکرد ضعیف و زمستان ارزهای دیجیتال دانست. مارکوس افزود که وضعیت کنونی تا پس از 2023 و احتمالاً 2024 نیز ادامه خواهد داشت. وی در این باره توضیح داد:

«از نظر من، یکی دو سال زمان خواهد برد تا بازار از اتفاقات پیش آمده توسط افراد بی‌وجدان دوباره جان بگیرد. علاوه بر آن، اعتماد مصرف‌کنندگان به این فضا نیز دوباره نیازمند زمان است. با این حال، معتقدم که چنین چیزی درنهایت به سود افراد مشروع در این فضا در بلند مدت خواهد بود.»

در صورتی که هولدرهای بیت کوین مجبور باشند زمان بیشتری را برای بازگشت روند صبر کنند، الگوهای تاریخی زیادی در رابطه با این ارز دیجیتال مختل خواهند شد. یکی از این داده‌ها، چرخه هاوینگ است که در سال‌های مشخصی باعث رشد بیت کوین می‌شود. با این وجود و بنا بر صحبت‌های مارکوس درباره زمستان ارزهای دیجیتال، ممکن است هاوینگ 2024 با چالش همراه شود.

چرخه هاوینگ برای 2024 برنامه‌ریزی‌شده است و بسیاری اعتقاد دارند که روند صعودی خوبی را با خود به همراه داشت. در همین حین برخی دیگر معتقدند که روند صعودی بازار از اواسط سال 2023 آغاز و تا این رویداد ادامه خواهد یافت. مارکوس درباره روند بازگشتی بازار گفت که شاید این روند با تأخیر همراه شود اما پس از اتمام آن، شاهد صنعتی بسیار قدرتمندتر از قبل خواهیم بود. او افزود که در فضای کریپتو، سال‌ها طمع فضا را برای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی باز می‌کند.

مطلب مفید: آموزش کامل استیکینگ در کوکوین (Kucoin)

از نظر دیوید مارکوس، سال‌های ساخت یک توکن بدون هیچ دلیل و کسب میلیون‌ها دلار از آن تمام شده است. اکنون زمان آن رسیده که با ساخت ارزش واقعی و حل مسائل دنیای واقعی پیش رفت. وی به شبکه لایتنینگ بیت کوین نیز اشاره کرد و گفت این شبکه به مؤثرترین پروتکل باز، سازگار، ارزان و پرداخت آنی تبدیل خواهد شد.

پایان سال خوش‌بینی را از بین برده است

باید اشاره داشت که پس از فروپاشی صرافی FTX شرکت‌ها و افراد برجسته زیادی به حمایت از وضعیت بازار کریپتو در بلند مدت پرداختند. در میان آنها می‌توان به کتی وود، مدیرعامل ARK Invest اشاره کرد که در رابطه رویدادهای دو ماه اخیر سکوت نکرد و اشاره داشت که شبکه بیت کوین در طول بحران ایجاد شده توسط برخی بازیکنان متمرکز و مبهم این فضا هیچ مشکلی پیدا نکرد. وود افزود، عجیب نیست که سم بنکمن فرید بیت کوین را دوست نداشت چرا که شفاف و غیرمتمرکز است و وی نمی‌توانست آن را کنترل کند.

نمودار بیت کوین

در رابطه با قیمت بیت کوین و ادامه دار بودن زمستان ارزهای دیجیتال نیز باید اشاره داشت که نظرها درباره روند قیمتی در سه ماه ابتدایی سال بسیار متفاوت است. برخی معتقدند که بدترین حرکات قیمتی بیت کوین با پایان سال تمام شده و برخی دیگر هشدار کف قیمتی 10000 دلاری یا پایین‌تر را می‌دهند.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در محدوده 16500 دلاری قرار دارد و با نزدیک شدن به پایان ماه و سال میلادی هنوز نوسانات خاصی را در بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار شاهد نیستیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان