پالیگان برنامه تایید هویت مبتنی بر دانش صفر خود را راه‌اندازی کرد

خانهاخبارپالیگان برنامه تایید...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پالیگان، راهکار مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم اخیراً از راه‌اندازی برنامه و راهکار دانش صفر و غیرمتمرکز هویتی خود خبر داده است. سرویس پالیگان ID، در حالی منتشر شده است که تیم پالیگان تقریباً یک سال پیش آن را معرفی کرده و از توسعه آن خبر داده بود.

- Advertisement -
spot_img

سرویس پالیگان ID راه‌اندازی شد

به نقل از کوین تلگراف، پالیگان ID از گواه دانش صفر استفاده می‌کند و با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت خود را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به ارسال اطلاعات حساس و مهم به واسطه‌ها تأیید کنند. باید اشاره داشت که این سرویس روز گذشته و یک سال پس از آن منتشر شده است که به‌طور رسمی در محیط منبع بسته پروژه راه‌اندازی شده بود. بر اساس داده‌های تیم توسعه، هدف از راه‌اندازی پالیگان ID، حل مشکل اعتماد دیجیتالی است.

- Advertisement -

بنا بر گفته‌های تیم این شبکه، موضوعی که پالیگان ID را از دیگر چارچوب‌های هویتی غیرمتمرکز متمایز می‌کند، استفاده از فنّاوری دانش صفر است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت خود را بدون فاش کردن اطلاعات حساس هویتی یا کارت‌های اعتباری تأیید کنند.

توییت پالیگان

انتشار نسخه عمومی این سرویس، 4 ابزار جدید شناسایی کننده SDK، صادرکننده نود، برنامه کیف پول و کیف پول SDK را به مجموعه ابزار هویتی پالیگان اضافه می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا تأیید هویت آنلاین بدین شکل را در برنامه‌های خود بگنجانند.

کاربران قادر خواهند بود با استفاده از اعتبارهای خارج از شبکه مانند پاسپورت، کارت ملی و… گواه دانش صفر تولید کنند تا بتوانند با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشد و اطلاعات درون زنجیره‌ای را تأیید کنند. چنین چیزی بدان معنا است که اکنون از داده‌های برون زنجیره‌ای می‌توان برای تاییدهای درون زنجیره‌ای استفاده کرد که از فرمت تأیید اعتبار بهره می‌برند.

پالیگان ادعا کرده است که محصول ID آن اولین ابزار هویتی دانش صفر است که به کاربران اجازه می‌دهد گواهی‌های خود را در دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند نگه‌داری کرده و نیازی به رمز عبور نیز نداشته باشند. تیم این شبکه اشاره داشت که ورودهای بدون نیاز به رمز عبور جایگزین تأیید اعتبارهای رمزنگاری شده می‌شوند و کاربران با اسکن کد QR یا اتصال به کیف پول خود در کامپیوتر می‌توانند وارد شوند.

مطلب مفید: پوزیشن تریدینگ (Position Trading) چیست؟

سازمان‌ها از امنیت بهبود یافته برخوردار می‌شوند و کاربران تجربه بهتری را دریافت خواهند کرد. علاوه بر آن، کارایی سیستم‌های ادمین آن‌ها نیز بهتر می‌شود چرا که دیگر لازم نیست زمانی را صرف تغییر رمز عبورها کنند.

دیوید شوارتز، هم‌بنیانگذار محصول پالیگان ID روز گذشته و در یک پست توییتری گفت که این محصول بر پایه آخرین استانداردهای هویت غیرمتمرکز ساخته شده است که به حفاظت از توسعه‌دهندگان و کاربران در برابر دسترسی‌های بدون مجوز از سمت واسطه‌ها کمک می‌کند.

توییت شوارتز

وی در بیانیه‌ای جداگانه اشاره داشت که فراهم کردن هویت به روشی که مصرف‌کننده عادی نیز بتواند از آن استفاده کند، اصلی‌ترین گام در پذیرش هویت به‌صورت دیجیتال است. باید اشاره داشت که پروژه‌های زیادی پس از راه‌اندازی پالیگان ID ادغام آن با پلتفرم‌های خود را آغاز کرده‌اند. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به کالیدو، فراکتال و … اشاره داشت.

همچنین تیم پالیگان اشاره داشت که پروژه‌های دیگر وب 3 و فعال در متاورس مانند سندباکس و گیلد نیز در فرایند ادغام این محصول به سر می‌برند. در پی انتشار این اخبار و راه‌اندازی پالیگان ID، قیمت متیک، توکن بومی شبکه پالیگان با رشد 2.5 درصدی همراه شد و از محدوده 1.22 دلاری به 1.25 دلار رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان