همزمان با سقوط دامیننس بیت کوین، دامیننس اتریوم با رشد همراه شد

خانهاخبارهمزمان با سقوط...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

 روند صعودی اخیر باعث شده است تا قیمت دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم در چند روز گذشته با رشد همراه شوند. در میان این رشد های قیمتی برخی از دارایی ها مانند اتریوم نقش رهبر را ایفا کردند و صعودهای خوبی را تجربه کردند. اتریوم در پی اعلامیه به روزرسانی مرج با رشد خوبی همراه شد. در پی این اتفاق و همزمان با رشد قیمت اتر، شاهد سقوط دامیننس بیت کوین و رشد دامیننس اتریوم نیز بودیم.

- Advertisement -
spot_img

دامیننس بیت کوین در حال کاهش است

رالی صعودی اتریوم به بالای 1500 دلار باعث شد تا ارزش بازار آن باری دیگر به بیش از 190 میلیارد دلار برسد. این ارز دیجیتال در هفته های اخیر با رالی های صعودی زیادی همراه شده بود و در مجموع شاهد بازگشت 40 درصدی قیمت اتریوم بوده‌ایم. چنین حرکت هایی و بازگشت ارزش بازار آن به بالای 190 میلیادرد دلار باعث شد تا همزمان با ریزش دامیننس بیت کوین شاهد افزایش دامیننس اتریوم باشیم.

- Advertisement -
نمودار دامیننس بیت کوین
نمودار دامیننس بیت کوین

علیرغم آن که در زمینه دامیننس، اتریوم همچنان در رتبه دوم و پس از بیت کوین قرار دارد، اما در روزهای گذشته همواره شاهد رشد این فاکتور در اتریوم بوده‌ایم. از آنجایی که بیت کوین در رشد قیمتی با توجه به مقاومت های پیش رو به مشکل برخورده است، دامیننس اتریوم در حال نزدیک شدن به بیت کوین است.

گفتنی است که در چند روز اخیر دامیننس بیت کوین سقوط  درصدی را تجربه کرده است و به اتیومی اضافه شده است که در حال بالا کشیدن خود است. بدین ترتیب و در چند روز گذشته دامیننس اتریوم از محدوده درصدی به  18.9 % رسیده است. انتظار می‌رود که با افزایش بیشتر قیمت در روزهای آتی شاهد افزایش بیشتر دامیننس اتر باشیم. با این حال باید توجه داشت که اتریوم مسیر طولانی را تا دامیننس 32 درصدی در بازار صعودی سال 2017 باید طی کند.

مطلب مفید: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ؛ بررسی صفر تا صد عوامل تأثیرگذار بر آن

نمودار دامیننس اتریوم
نمودار دامیننس اتریوم

قیمت اتر در محدوده 1700 دلاری

اتریوم با رالی صعودی خود موفق شد سطح تکنیکالی مهمی را نیز بشکند. پس از آن که قیمت این ارز یک ماه گذشته را زیر میانگین متحرک 50 روزه سپری کرده بود، در نهایت موفق شد از آن عبور کند. کامل شدن چنین حرکتی باعث تغییر دیدگاه 180 درجه ای از روند نزولی به صعودی در کوتاه مدت شده است.

پس از آن که فروشندگان در بازار کمی عقب نشینی کردند شاهد بازگشت دوباره قیمت اتریوم به بالای 1500 دلار و حرکت به سمت مقاومت بعدی بودیم. با ادامه یافتن مسیر بازگشتی، فروشندگان ناحیه 1700 دلاری را برای مقاومت انتخاب کردند. شکست این سطح می‌تواند در کوتاه مدت باعث رالی صعودی قدرتمندی شود.

اگر اتریوم بتواند از سطح 1700 دلاری عبور کند، مقاومت بعدی سطح 1936 دلاری و پس از آن محدوده 2500 دلاری است. با این حال شکست خریداران در عبور از سطح 1700 دلاری باعث حرکت نزولی دوباره اتریوم به سمت 1300 دلار و همچنین کم شدن دامیننس اتر و بازگشت دامیننس بیت کوین خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان