وال استریت ژورنال: سقوط 0.3 درصدی ارزش دارایی های تتر منجر به ورشکستگی این شرکت خواهد شد

خانهاخباروال استریت ژورنال:...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

مقاله ای از وال استریت ژورنال به تازگی ادعا کرده است که ترازنامه مالی شرکت توسعه دهنده استیبل کوین USDT در موقعیتی قرار دارد که حتی سقوط 0.3 درصدی در ارزش دارایی های ذخیره آن باعث ورشکستگی تتر خواهد شد. در گزارش روز شنبه، ژان ایگلشم و ویکی جی هوانگ، خبرنگاران وال استریت ژورنال تمرکز خود را روی دارایی های ذخیره تتر و بازبینی که قرار است از سال 2017 تاکنون روی آن انجام شود، گذاشتند.

- Advertisement -
spot_img

ایگلشم و هوانگ در گزارش خود اشاره داشتند که اگر بدهی‌های تتر از دارایی‌ هایش بیشتر شود، می‌تواند باعث آشفتگی در بازار شود. بنابر گزارش آنها، سقوط 0.3 درصدی در ارزش دارایی های تتر این شرکت را وارد فاز ورشکستگی می‌کند. اتفاقی که منتقدان هشدار داده‌اند باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران و افزایش بازخرید در بازار تتر می‌شود.

- Advertisement -

در زمان نگارش این مطلب، تتر حدود 67.74 میلیارد دلار دارایی و 67.54 میلیارد دلار بدهی دارد که تفاوت آن را تنها 191 میلیون دلار رقم می‌زند. پائولو آردوینو، مدیر فناوری این شرکت اما دیدگاه دیگری را اتخاذ کرده و می‌گوید که دارایی ها و ارزش تتر در ماه های آینده بیشتر خواهد شد. وی همچنین افزود که شرکت آنها در ریسک سیستماتیکی در حوزه کریپتو باشد.

آردوینو علاوه بر آن اشاره کرد که تتر هیچ مشکلی در بازخرید سرمایه مشتریان ندارد و تنها در 24 ساعت گذشته حدود 7 میلیارد دلار را بازخرید کرده است. بنابر وبسایت تتر در حال حاضر 79.62 % از ذخایر و پشتوانه این شرکت را پول نقد و معادل آن و سپرده های کوتاه مدت و اوراق تجاری تشکیل می‌دهند.

مطلب مفید: هجینگ (Hedging) ؛چگونه با هج کردن ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاوریم ؟

حدود 8.36 % از ذخایر را سرمایه گذاری ها در توکن های دیجیتال دیگر، 6.77 % را وام های تضمین شده و 5.25 % را نیز اوراق شرکتی، فلزات گرانبها و دیگر سرمایه ها تشکیل می‌دهند. گفتنی است که آردوینو درباره سرمایه گذاری 5.6 میلیارد دلاری این شرکت سکوت کرده و توضیح نداده که این سرمایه گذاری روی چه چیزی صورت گرفته است.

پشتوانه تتر و دارایی هایی که آن را تشکیل می‌دهند مدت زیادی است که باتوجه به دامیننس این استیبل کوین در بازار و همچنین نحوه تعامل با قانون گذاران به یکی از موضوعات اصلی حوزه کریپتو تبدیل شده است. به عنوان بخشی از توافق 18.5 میلیون دلاری با دفتر دادستان کل نیویورک در ماه فوریه 2021، تتر الزام دارد که گزارشی را در رابطه با ذخایر نقد و غیرنقدی خود به صورت فصلی ارائه کند.

آردوینو در صحبت با خبرنگاران وال استریت ژورنال گفت که این گزارش ها به زودی و با هدف ایجاد شفافایت بیشتر به صورت ماهانه درخواهند آمد. در اوایل این ماه، تتر با شرکت بزرگ حسابداری BDO Italia قرارداد همکاری امضا کرد تا با انجام گواهی‌ های مستقل به هدف شفافیت این شرکت در زمینه گزارش های فصلی کمک کند. با این حال هنوز باید بازبینی اصلی صورت گیرد تا متوجه شویم که وضعیت مالی تتر چگونه است و این شرکت چگونه عملیات های خود را صورت می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان