تسلا با فروش بیت کوین های خود، 64 میلیون دلار سود کرد

خانهاخبارتسلا با فروش...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

علیرغم ریزش بازار و قیمت بیت کوین در چند ماه اخیر، به نظر می‌رسد تصمیم تسلا برای فروش حجم زیادی از دارایی های بیت کوین شرکت برای آنها سودآودر بوده است. در شش ماه اول سال 2022 و بر اساس فرم رسمی ارسال توسط شرکت تسلا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت 170 میلیون دلار زیان ناشی از کاهش ارزش بیت کوین را متحمل شد. با این حال پس از فروش 75 % از بیت کوین های خود در سه ماه دوم سال، سود تحقق یافته شرکت به 64 میلیون دلار رسید.

- Advertisement -
spot_img

در امور مالی، زیان ناشی از کاهش ارزش زمانی رخ می‌دهد که ارزش دارایی های یک شرکت به زیر قیمتی سقوط کند که در ابتدا توسط شرکت خریداری شده است.

- Advertisement -
توییت مایکل سیلور

در سه ماه دوم سال 2022، شرکت تسلا به ازای هر سهم خود سودی 2.27 دلاری را ثبت کرده و درآمد شرکت در این مدت نیز 16.9 میلیارد دلار بوده است. در حالی که میزان سودآوری شرکت نسبت به سه ماه اول سال کاهش داشته اما نسبت به همین بازه در سال گذشته با رشد همراه بوده است. این در حالی است که سودآوری تسلا تحت تاثیر مواردی مانند افزایش نرخ تورم و همچنین افزایش رقابت برای باتری های سلولی قرار گرفته است.

مطلب مفید: با معروفترین و گرانترین NFT ها آشنا شوید

در حال حاضر و بنابر داده های خزانه بیت کوین، شرکت تسلا هنوز 10800 واحد بیت کوین در اختیار دارد که با قیمت فعلی ارزش آن حدود 235 میلیون دلار است. شرکت تسلا در رابطه با افزایش یا کاهش دارایی های بیت کوین خود در آینده نیز گفت:

«همانند هر سرمایه ‌گذاری و مطابق با نحوه مدیریت حساب‌ های نقدی مبتنی بر فیات و حساب‌ های معادل نقدی، ممکن است در هر زمان و بر اساس نیازهای کسب‌ و کار و همچنین دیدگاه‌ مان نسبت به بازار و شرایط محیطی، دارایی‌ های دیجیتال خود را افزایش یا کاهش دهیم.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان