سیگنال خرید برای بیت کوین؛ تله ای برای خریداران یا تغییر روند ؟

خانهاخبارسیگنال خرید برای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

تحلیل بیت کوین : رالی صعودی قیمت بیت کوین که پس از اعلام داده های نرخ تورم ماه جولای آغاز شده بود، قدرت خود را از دست داده و در یکی دو روز اخیر شاهد سقوط سنگین قیمت این ارز بوده‌ایم. در همین حین، اتریوم که با توجه به اخبار مثبت پیرامون مرج روند خوبی را طی می‌کرد نیز تحت تاثیر سقوط بیت کوین قرار گرفت و با ریزش همراه شد.

- Advertisement -
spot_img

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که در پی  سقوط بزرگ ترین ارزهای دیجیتال بازار، حدود نیم میلیارد دلار معاملات خرید لیکوئید شده است. با این وجود و علیرغم اتفاقات نزولی که به آنها اشاره کردیم، یک اندیکاتور کلیدی در بیت کوین به شدت صعودی است. اندیکاتور هش ریبان (Hash Ribbons) به تازگی برای بیت کوین سیگنال خرید صادر کرده است.

- Advertisement -

این اندیکاتور، هش ریت بییت کوین را دنبال می‌کند تا متوجه شود که ماینرها در فاز انباشت قرار دارند یا قصد تسلیم شدن دارند. روز گذشته این شاخص، برای اولین بار در یک سال گذشته نشان از پایان یافتن فاز تسلیم بودن ماینرها دارد و به همین دلیل بسیاری انتظار رشد قیمت را دارند.

هش ریبان
اندیکاتور هش ریبان

بنابر صحبت های بسیاری از کارشناسان، این اندیکاتور، یکی از معنادار ترین شاخص ها در ارتباط با این ارز دیجیتال است.گفتنی است که هر بار هش ریبان سیگنال خرید صادر کرده، قیمت بیت کوین با رشد حداقل 65 درصدی همراه شده است.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین

همانطور که اشاره شد پس از اعلام داده های تورم قیمت بزرگ ترین ارز بازار با رشد خوبی همراه شد. پس از آن، تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام شد که نشان دهنده دومین ماه متوالی رشد منفی را برای این شاخص داشت. چنین اتفاقی بیانگر رکود اقتصادی احتمالی برای آمریکا است. در همین راستا بسیاری باور دارند که فدرال رزرو برای کاهش بیشتر تورم و همچنین مقابله با رشد منفی تولید ناخالص داخلی، رویکرد سختگیرانه تری را در پیش خواهد گرفت.

با این حال، جلسه فدرال رزرو و اظهارنظرهای عمومی برخی از مقامات این نهاد چیز دیگری را نشان می‌دهد. برخی از مقامات فدرال رزرو مانند نیل کاشکاری، گفتند که با رویکردی سخت گیرانه دربرابر تورم موافق هستند. مقاماتی که دیدی سختگیرانه داشتند نیز هیچ نشانه ای از چرخش و آرامی در صحبت های خود نشان ندادند و جیمز بولارد حتی اشاره داشت که موافق افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره به منظور کنترل هرچه سریع تر تورم است.

علاوه بر این اتفاقات موثر در تحلیل بیت کوین ، بسیاری معتقدند که تریدرهای بیت کوین شرایط اروپا را نیز مدنظر قرار داده‌اند. گفتنی است که انگلستان با تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می‌کند و قیمت تولید در آلمان نیز 37 % افزایش داشته است. اتفاقاتی که به نظر در سقوط قیمت بیت کوین بی تاثیر نبوده است.

هنوز به صورت کامل مشخص نیست که قیمت چه واکنشی به اندیکاتور هش ریبان نشان خواهد داد و تحلیلگران می‌گویند که فقط بحث زمان است تا دوباره شاهد انباشت از سمت سرمایه گذاران باشیم. با این حال 3 عامل در بازار وجود دارد که ممکن است باعث  بی اثر شدن این سیگنال صعودی و سقوط بیشتر قیمت شود.

الگوی نزولی در نمودار تحلیل بیت کوین

سقوط قیمت در روزهای پایانی هفته اخیر، باعث شد تا شاهد شکست الگوی سه گوش افزایشی رو به پایین باشیم. اتفاقی که نشان از ریزش بیشتر قیمت در روزهای آینده دارد. الگوی سه گوش افزایشی، یک الگوی تکنیکالی نزولی است که از رشد قیمت داخل یک کانال صعودی تشکیل می‌شود که ضلع های آن به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند. این الگو با شکست سطح پایینی کانال تکمیل می‌شود و هدف آن بیشترین فاصله میان دو ضلع الگو است.

تحلیل بیت کوین
نمودار بیت کوین

اگر این الگو در نمودار بیت کوین بخواهد به سمت هدف قیمتی اش حرکت کند، سطح 17600 دلاری را باید مقصد بعدی این ارز در نظر گرفت. به عبارتی دیگر، قیمت تا ماه سپتامبر سقوطی 25 درصدی را از سطح فعلی تجربه خواهد کرد.

مطلب مفید: سخت کردن کمّی (Quantitative Tightening) چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟

برداشت اشتباه از صحبت های فدرال رزرو

طبق تحلیل بیت کوین ، پس از رسیدن به کف 17500 دلاری، قیمت بیت کوین در الگوی اشاره شده با رشد 45 درصدی همراه شد. به طور قابل توجهی، روند صعودی با انتظار سرمایه گذاران از اوج تورم و کاهش نرخ بهره تا ماه مارس 2023 هم پوشانی پیدا کرد. این انتظارات در پی سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایجاد شد که گفت:

«با سخت تر شدن موضع سیاست های پولی و ارزیابی تاثیر سیاست های انباشته بر اقتصاد و تورم، احتمالا مناسب باشد که سرعت افزایش نرخ بهره را کمی کاهش دهیم.»

با وجود تمام این صحبت ها، مقامات این نهاد انتظار دارند که نرخ بهره تا پایان سال 2023 به محدوده 3.75 درصدی برسد و پس از آن با کاهش جزئی در محدوده 3.4 درصدی بماند. چنین انتظاراتی، دیدگاه کاهش نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده را با شک و تردید همراه می‌کند.

تحلیل بیت کوین. پیش بینی افزایش نرخ بهره
نمودار پیش بینی افزایش نرخ بهره

به عبارتی دیگر بیت کوین و دیگر دارایی های ریسکی که با آغاز چرخه سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو در قلمرو بازارهای نزولی قرار گرفتند، ممکن است تا چند سال آینده تحت فشار باقی بمانند.

تحلیل بیت کوین : اگر تاریخ اندیکاتور باشد

روند بازگشتی فعلی قیمت و تبدیل شدن به یک سیگنال خرید جعلی ، شباهت بسیاری با حرکت های بیت کوین در بازارهای نزولی قبلی دارد.

تحلیل بیت کوین
نمودار هفتگی بیت کوین

در این مطلب دو سناریوی صعودی و نزولی تحلیل بیت کوین را بررسی کردیم. در سال 2018 و هنگام بازار نزولی، قیمت این ارز با رشدی 100 درصدی از محدوده 6000 دلاری به 11500 دلار رسید و سرمایه گذاران را به خود امیدوار کرد، اما پس از آن مسیر نزولی خود را ادامه داد و به سطح 3200 دلاری رسید. چنین حرکات اصلاحی در بازارهای نزولی را در سال های 2019 و 2022 نیز شاهد بوده‌ایم و امکان دارد رشد 45 درصدی اخیر قیمت نیز تنها تله ای برای خریداران باشد و شاهد سقوط بیت کوین به سمت 17600 دلار و حتی سطوح پایین تر باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان