شایعه یا واقعیت؛ آیا بازی GTA 6 از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند؟

خانهاخبارشایعه یا واقعیت؛...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در چند وقت اخیر شایعات زیادی مطرح شده است که بازی GTA 6، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی جهان بر پایه بلاک چین خواهد بود و ارزهای دیجیتال در آن نقش خواهند داشت. شایعات GTA 6 و ارزهای دیجیتال در آن، هرچند وقت یکبار در جامعه مطرح می‌شوند و اشاره دارند که این بازی به بازیکنان خود دارایی‌های دیجیتال پاداش می‌دهد و از NFTها به‌عنوان کالاهای درون بازی استفاده می‌کند.

- Advertisement -
spot_img

GTA 6 و ارزهای دیجیتال

به نقل از کوین تلگراف، آخرین شایعه مربوط به داستان GTA 6 و ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته و در توییتر ایجاد شد. با این وجود باید اشاره داشت که شرکت راک استار گیمز، توسعه‌دهنده فرنچایز GTA این شایعات را تأیید یا رد نکرده و هیچ توضیحی درباره برنامه‌ای مبنی بر ورود خود به دنیای وب 3 نداده است. در ادامه به بررسی برخی از حقایق و شایعات مربوط به بازی GTA 6 و رابطه آن با ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

- Advertisement -

P2E دیگر یک مدل اقتصادی کارآمد نیست

بازی‌های P2E به کاربران خود اجازه می‌دهند تا با بازی کردن ارزهای دیجیتال به دست آورند. این مدل تجاری هرچند با مشکلاتی همراه شده و علیرغم ایجاد هیجانات زیاد پیرامون بازی‌های بلاک چینی از پایداری مناسبی برخوردار نیست. در ماه آوریل، بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی اشاره داشتند که صنعت گیمینگ به دنبال یافتن راهی برای جایگزین کردن این مدل تجاری است.

باید اشاره داشت که GTA V از سال 2015 بیش از 180 میلیون نسخه در سطح جهان فروخته و تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی در جهان شده است. بر اساس تخمین‌ها، شرکت سازنده این بازی در یک دهه اخیر و با انتشار نسخه‌های مختلف این فرنچایز موفق شده 8 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

بدین ترتیب تغییر ناگهانی مسیر خود به مدل تجاری P2E و استفاده از ارزهای دیجیتال در بازی GTA 6 می‌تواند برای شرکت سازنده و موفقیت بازی مانند نسخه‌های پیشین ریسک‌هایی به همراه داشته باشد.

مطلب مفید: Auto_GPT چیست و چگونه کار میکند؟

فروش جهانی بازی GTA

ممنوعیت NFT راک استار

در ماه نوامبر 2022، شرکت راک استار وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرد و در شفاف‌سازی اشاره داشت که سرورهای GTA V اداره شده توسط طرفداران دیگر از ارزهای دیجیتال به‌خصوص NFTها پشتیبانی نمی‌کند. گفتنی است که یک سرور اداره شده توسط طرفدار اجازه می‌دهد تا شاهد تغییرات و اصلاحاتی در یک بازی کامپیوتری و تعامل میان بازیکنان باشیم.

در رابطه با بازی GTA، برخی از سرورها به کاربران NFTهایی را به‌منظور تعیین مالکیت کالاهای درون بازی مانند سلاح‌ها و ماشین‌ها اهدا می‌کردند. راک استار با اعمال ممنوعیت خود باعث شد تا امید بازیکنان نسبت به حضور NFTها در این فرنچایز از بین رود.

درنهایت باید اشاره داشت که نسخه‌های بازی GTA به دلیل استایل و شمایل طنز بازی است که بسیار شناخته شده و محبوب هستند. بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که GTA 6 در خود ارزهای دیجیتال را دخیل کرده است. آن‌ها معتقدند که این اتفاق می‌تواند توجیه‌کننده شایعات سال‌هایی اخیر مربوط به رویکرد رمزارزی این بازی باشد.

گفتنی است که شرکت سازنده بازی هنوز هیچ پاسخی درباره این شایعات نداده است و باید دید که آیا بازی GTA 6 که در سال 2024 منتشر خواهد شد با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باعث شگفتی و حتی تغییر سبک فعلی بازی‌های ویدیویی خواهد شد یا تمامی این حدس و گمان‌ها در مرز شایعه باقی خواهد ماند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان