شباهت روند نزولی فعلی با سقوط بازار در سال 2020؛ انتظار صعود داشته باشیم؟

خانهاخبارشباهت روند نزولی...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: تحلیلگران بازارهای سنتی و کریپتو متوجه شباهت هایی در روند نزولی کنونی و سقوط بازار در ماه مارس 2020 به دلیل بیماری کرونا شدند. سوال مهم آن است که آیا روند نزولی فعلی آغازی بر یک سقوط بلند مدت تر است یا همانند سال 2020 شاهد بازگشت و یک رالی صعودی در بازار کریپتو و سهام خواهیم بود.

آنتونی پامپلیانو، یکی از تحلیلگرهای مطرح بازار در سمت صعودی ماجرا قرار گرفته و در توییتی اشاره داشت که از ماه مارس 2020 تا کنون قیمت بیت کوین رشدی 340 درصدی را تجربه کرده است.

- Advertisement -
توییت پامپلیانو

در میان افراد خوشبین به روند بیت کوین، رائول پال، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ریل ویژن معتقد است الگویی در بازار شکل گرفته که با سقوط 2020 تفاوتی ندارد. وی در یکی از قسمت های برنامه ماجراهای پال در کریپتو توضیح داد که روند نزولی هفته گذشته بیت کوین را به سطح پایینی الگو سه گوش رسانده که در نهایت با حرکت صعودی همراه خواهد شد. وی همچنین گفت که این اتفاق دقیقا مشابه رفتار بیت کوین در سال 2020 است.

روز 12 مارس 2020، سرمایه گذاران از روی ترس نحوه تاثیر بیماری کرونا و قرنطینه در سطح جهانی در اقتصاد، دارایی های خود از جمله بیت کوین را به فروش رساندند. در آن زمان بنابر داده های کوین گکو، بیت کوین سقوطی 45 درصدی را تجربه کرد و از 7935 دلار به 5142 دلار رسید.

سقوط فعلی بازارهای مالی سنتی باعث شده تا ارزش بازار شرکت های فناوری بزرگ نزدک سقوطی 7.6 تریلیون دلاری را تجربه کند و در این زمینه از حباب دات کام و فروش گسترده سال 2020 نیز پیشی بگیرد.

مقایسه سقوط فعلی با سال 2020

در این میان شاخص ترس و طمع بیت کوین که نشان دهنده احساسات سرمایه گذاران به این دارایی است نیز روز گذشته به عدد 8 رسید تا به پایین ترین حد خود از ماه مارس 2020 رسیده باشد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین

علاوه بر آن، میانگین متحرک 50 روزه بازارهای مالی، مسکن و سرمایه گذاری های حوزه تکنولوژی در محدوده اشباع فروش قرار دارد. اتفاقی که از سقوط بازارها در سال 2020 تاکنون بی سابقه بوده است. بنابر داده های شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی، سطح این بازارها در سال 2020 به ترتیب 0، 0 و 1 بود و اکنون در محدوده های 2، 3 و 4 قرار دارد. رئیس شرکت فدیلیتی امروز و در توییتی مارس 2020 را بیشترین محدوده اشباع فروش در تاریخ بازارهای مالی معرفی کرد.

مطلب مفید: اوپن نتورک (TON) چیست؟ چه آینده‌ای پیشِ روی توکن تلگرام است؟

گری بلک، یکی از شرکای شرکت فیوچر فاند نیز در توییتر به ارزش سهام تسلا اشاره کرد و بیان داشت که در حال حاضر سهام این مجموعه با کاهشی 20 درصدی در حال معامله است، اتفاقی که مشابه آن را در مارس 2020 نیز شاهد بودیم. وی همچنین گفت که پس از این اتفاق و در یک سال بعد سهام تسلا رشدی 660 درصدی را تجربه کرد.

توییت گری بلک

شاخص S&P 500 یکی دیگر از مواردی است که با اتفاقات سال 2020 شباهت هایی دارد. این شاخص روز 12 مه رکورد کف 52 هفته ای خود در 3930 را ثبت کرد و سپس بازگشتی را به سطح 4088 داشت. بنابر صحبت های مدیر استراتژی بازار در شرکت تحقیقاتی LPL، آخرین باری که چنین چیزی را شاهد بودیم دو سال پیش بوده است.

قبل از آنکه سرمایه گذاران درباره این وارد هیجان زده شوند باید گفت که بازار در شرایط پیچیده ای به سر می‌برد و همزمان شاهد افزایش نرخ تورم و نرخ بهره نیز هستیم. در سال 2020 دولت ها با ارائه بسته های حمایتی بی سابقه سعی در جلوگیری از سقوط قیمت ها را داشتند. بنابر گزارش روز یک شنبه رویتنرز، بازگشت بازار در سال 2020 به دلیل محرک های بی سابقه فدرال رزرو رخ داد.

رکت کاپیتال یکی از تحلیلگرهای مطرح بازار نیز روز گذشته و در پستی توییتری بیان داشت که به نظر وارد ناحیه فرصت ورود به بیت کوین شده‌ایم. بنابر تحلیل وی اتفاق صورت گرفته در نمودار مشابه دو سال گذشته است. با این حال وی گفت که هنوز مشخص نیست به کف بیت کوین رسیده‌ایم یا خیر.

توییت رکت کاپیتال

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان