شبکه OMEGA و توکن OMN چیست؟

خانهآموزش هاشبکه OMEGA و...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

استخراج ارزهای دیجیتال که سنگ بنای سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) محسوب می‌شود، یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای کسب ارز دیجیتال است. استخراج یا ماینینگ شامل استفاده از منابع محاسباتی برای اعتبارسنجی و ثبت تراکنش‌ها در یک بلاکچین است. ماینینگ سنتی معمولاً نیازمند سیستم‌های کامپیوتری پرقدرت است و انرژی قابل‌توجهی مصرف می‌کند که منجر به نگرانی‌هایی در مورد دسترسی، پایداری و اثرات زیست‌محیطی می‌شود. با این حال، یک بازیگر جدید در این حوزه در تلاش است تا با پرداختن به این چالش‌ها، این چشم‌انداز را از نوع تعریف کند. برای آشنایی با شبکه Omega و نحوه عملکرد آن با فکت کوینز همراه باشید.

[jwp-video n=”1″]

- Advertisement -

شبکه Omega چیست؟

شبکه Omega یک بلاکچین است که بر ایجاد یک پلتفرم اجتماعی غیرمتمرکز امن، با کارایی بالا و پایدار تمرکز دارد. این همچنین یک پروژه ارز دیجیتال پیشگام است که از قدرت استفاده نشده گوشی‌های هوشمند برای استخراج رمزارز استفاده می‌کند. این رویکرد نوآورانه نیاز به سخت‌افزار گران‌قیمت و تخصصی را از بین می‌برد و فرآیند استخراج را برای جمعیت وسیع‌تری قابل‌دسترس‌تر می‌کند. این پروژه با استفاده از منابع محاسباتی گوشی‌های هوشمند، مشارکت در اقتصاد کریپتو را تسهیل می‌کند و موانع ورود کاربران را از بین می‌برد.

شبکه Omega چیست؟

هدف شبکه Omega چیست ؟

شبکه امگا با ایجاد یک فرآیند ماینینگ کم‌مصرف به موضوع پایداری انرژی می‌پردازد. توان مصرفی ماینینگ در گوشی‌های هوشمند کسری از توانی است که در تجهیزات ماینینگ سنتی استفاده می‌شود و یک رویکرد سازگار با محیط‌زیست را برای استخراج ارزهای دیجیتال ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، شبکه امگا طوری طراحی شده است که کاربر پسند باشد. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را مستقیماً از دستگاه‌های تلفن همراه خود استخراج کنند و دنیای اغلب پیچیده ارزهای دیجیتال را برای کاربران روزمره گوشی‌های هوشمند قابل‌دسترس‌تر ‌کنند. این رابط کاربری آسان، همراه با وعده کسب درآمد کریپتو، پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال را تحریک می‌کند. طراحی آن منعکس کننده تاکید بر فراگیر بودن است و قابلیت استخراج کریپتو را بدون نیاز به سخت‌افزار تخصصی برای مخاطبان وسیع‌تری به ارمغان می‌آورد.

شبکه امگا چگونه کار می‌کند؟

برای دسترسی به تمام قابلیت‌های Omega Network، ابتدا باید برنامه Omega Network را در فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

وقتی از Omega Network استفاده می‌کنید، می‌توانید چهار نقش مختلف را ایفا کنید: پایونیر Pioneer))، امبسدور (Ambassador)، اعتبارسنج (Validator) و ترینر Trainer)). ضمن اینکه یک کاربر می‌تواند بیش از یک نقش را به عهده بگیرد.

Pioneer

کاربرانی که علاقه‌مند به استخراج و کسب درآمد هستند، تحت عنوان پایونیر (Pioneer) شناخته می‌شوند. برای فعال کردن ماینینگ، ابتدا باید برنامه را اجرا کنید و دکمه Start را بزنید. فرآیند استخراج هر 24 ساعت یکبار تجدید می‌شود. پس از فعال‌سازی، نیازی به باز نگه داشتن برنامه ندارید. پس از یک دوره 24 ساعته، انباشت خودکار توکن OMN متوقف می‌شود تا زمانی که دکمه Start را دوباره بزنید تا یک دوره 24 ساعته جدید آغاز شود. همچنین می‌توان از برنامه برای اجرای تراکنش استفاده کرد، مانند انتقال OMN به یک پایونیر دیگر.

Ambassador

یک Ambassador کاربران جدیدی را از طریق ارجاع یا ریفرال referrals)) به شبکه امگا وارد می‌کند. از آنها خواسته می شود که پنج Pioneer را که می‌توانند آنها را ضمانت کنند و به آنها اعتماد کنند، شناسایی کنند. این به ایجاد اعتماد در سطح شبکه کمک می‌کند. اکانت‌های فراموش شده را می‌توان با تماس با پنج نفر در این حلقه امنیتی برای ارسال اطلاعات به OmCoreTeam بازیابی کرد. پیش‌بینی می شود این اقدام امنیتی در سه‌ماهه پایانی سال 2023 اجرا شود.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای (Bluesky) چیست؟

Validator

ولیدیتور (Validator) یا اعتبارسنج‌ها کاربرانی هستند که نه تنها به عنوان پایونیر در اپلیکیشن موبایل Omega عمل می‌کنند، بلکه نرم‌افزار Omega node را نیز بر روی رایانه‌های شخصی خود اجرا می‌کنند. این نرم‌افزار الگوریتم اصلی SCP را اجرا می‌کند و اطلاعات ارائه شده توسط Validator را در خود جای می‌دهد. انتظار می‌رود این ویژگی در سه‌ماهه چهارم سال 2023 راه‌اندازی شود، زمانی که پیش‌بینی می‌شود جوایز پایونیرها کاهش یابد.

Trainer

ترینرها (Trainer) افرادی هستند که به خوبی با وب 3 آشنا هستند و به بخشی از اکوسیستم امگا وب 3 تبدیل خواهند شد. آنها به عنوان رهبر، تیم های خود را در کشف و استفاده از NFT ها راهنمایی می‌کنند. اجرای نقش ترینر در راه است و همزمان با راه‌اندازی Omega Web3 خواهد بود.

ویژگی های شبکه امگا

در بخش زیر به قابلیت‌های خاص شبکه Omega‌ می‌پردازیم:

مدیریت هویت غیرمتمرکز

با یک سیستم مدیریت هویت (identity management) مستقل که در شبکه امگا ادغام شده است، کاربران می‌توانند هویت دیجیتال خود را با بیشترین امنیت حفظ و مدیریت کنند. شبکه امگا از روش‌های پیچیده رمزگذاری، مانند اثبات دانش صفر (ZKP) و غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

کسب درآمد از محتوا

در کامیونیتی شبکه امگا، اعضا این شانس را دارند که خلاقیت خود را از طریق تولید محتوا بروز دهند و از آن درآمد کسب کنند. این شبکه تولید محتوای با کیفیت و به اشتراک‌گذاری آن را تشویق می‌کند. توکنومیکس منحصر به فرد اومگا ریشه در قراردادهای هوشمند و الگوریتم‌های رمزنگاری دارد که توزیع شفاف و عادلانه پاداش‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز

به‌منظور ایمن‌سازی داده‌های کاربر، شبکه امگا از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده مانند سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) و فایل کوین (Filecoin) استفاده می‌کند. این سیستم‌ها تضمین می‌کنند که داده‌های کاربران همیشه امن و در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: شبکه ترون (Tron) چطور کار میکند و موارد استفاده از آن چیست؟

کنترل حریم خصوصی داده‌ها

شبکه Omega به کاربران خود امکان کنترل سطح حریم خصوصی محتوای خود را ارائه می‌دهد. فناوری‌های پیشرفته (مانند zk-SNARKs و ZK-rollups) استفاده شده در این شبکه کاربران را قادر می‌سازد تا از پلتفرم بدون به خطر انداختن داده‌های حساس خود استفاده کنند. این فناوری‌ها روشی کارآمد برای پردازش تراکنش‌ها و در عین حال اولویت‌بندی حریم خصوصی کاربر، دستیابی به تعادل بهینه بین عملکرد و امنیت داده، ارائه می‌کنند.

شبکه Omega چیست؟

شبکه آزمایشی

قبل از شروع به کار شبکه اصلی امگا، یک شبکه آزمایشی اولیه برای ارتقای مشارکت کاربران و اطمینان از انتقال یکپارچه به شبکه اصلی آغاز شده است. شبکه آزمایشی فرصتی را برای کاربران فراهم می‌کند تا با عملکردهای این پلتفرم آشنا شوند و فعالانه در توسعه آن مشارکت کنند. کاربران می‌توانند در فعالیت‌های مختلفی شرکت کنند، مانند به دست آوردن توکن‌های شبکه آزمایشی، تعویض توکن‌ها، پل زدن دارایی‌های آزمایشی به شبکه‌های آزمایشی دیگر و نظارت بر تراکنش‌ها.

شبکه آزمایشی امگا به عنوان یک مرحله مقدماتی حیاتی برای کاربران عمل می‌کند تا بتوانند زنجیره امگا و برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی شده را قبل از عرضه رسمی شبکه اصلی بررسی کنند.

شبکه اصلی

شبکه اصلی یا مین نت (Mainnet) امگا قرار است به زودی راه‌اندازی شود. کاربران علاقه‌مند می‌توانند صفحه رسمی توییتر پلتفرم را برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها دنبال کنند.

نقشه راه شبکه امگا

مفهوم شبکه امگا برای اولین بار در سال 2022 ابداع شد که منجر به راه‌اندازی سریع وب‌سایت آن و نسخه بتا اپلیکیشن Omega Network در فروشگاه گوگل پلی شد.

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ اپلیکیشن شبکه Omega به طور رسمی هم در فروشگاه اپل و هم در فروشگاه گوگل پلی راه‌اندازی شد. در همان زمان، تیم وایت پیپر، عملیات ماینینگ OMN، و برنامه ریفرال خود را منتشر کرد. کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نیز برای تقویت تعامل جامعه راه‌اندازی شد.

در سه‌ماهه دوم، شبکه امگا گام‌های مهمی رو به جلو برداشت. جذب سرمایه خصوصی انجام شد، عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) آغاز شد و کیف پول داخلی امگا (به همراه کیف پول چند زنجیره‌ای) راه‌اندازی شد. علاوه بر این، شبکه آزمایشی امگا راه‌اندازی شد که به کاربران امکان می‌دهد ویژگی‌هایی مانند مرورگر بلاک چین، DEX، پل بین بلاکچینی و فاست را تجربه کنند.

امگا قصد دارد در آینده توکن OMN را در صرافی‌های متمرکز (CEX) فهرست کند. تا پایان سال، این پروژه قرار است یک سیستم حاکمیتی و رأی‌دهی را معرفی کند، بازار NFT Omega راه‌اندازی کند، یک سیستم ID (شناسه) غیرمتمرکز را توسعه دهد و عملکردهای کیف پول امگا را افزایش دهد.

در نهایت، هدف پروژه انتشار Omega Metaverse، Omega LaunchPad و سیستم OmegaPay، در سال بعد است. با این تحولات چشمگیر، شبکه امگا به عنوان یک پروژه امیدوار کننده در حوزه ارزهای دیجیتال در حال ظهور است.

بیشتر بخوانید: پروتکل لنز (Lens Protocol)؛ جایگزینی غیرمتمرکز برای اینستاگرام!

توکنومیکس OMN

OMN توکن حاکمیتی Omega امگا است. این رمزارز حق رأی و مزایایی را در داخل اکوسیستم برای کاربران فراهم می‌کند. مجموع عرضه توکن OMN 970 میلیون واحد است که به صورت زیر توزیع شده است:

  • ماینینگ کاربران: 30.5٪ (295.85 میلیون)
  • ماینینگ گره‌ها: 35% (339.5 میلیون)
  • سرمایه‌گذاران اولیه: 4% (330616)
  • فروش عمومی: 1٪ (9.7 میلیون)
  • خزانه داری: 10% (97 میلیون)
  •  :IDO 0.5٪ (4.85 میلیون)
  • ذخیره: 5٪ (48.5 میلیون)
  • پاداش استیکینگ: 5٪ (48.5 میلیون)
  • صرافی و نقدینگی: 9٪ (87.3 میلیون)

شبکه Omega از یک مدل کاهنده تورم برای توکن OMN خود با سوزاندن حداکثر 3 درصد از کل عرضه در فواصل سه‌ماهه استفاده می‌کند.

آیا OMN سرمایه‌گذاری خوبی خواهد بود؟

شبکه Omega به عنوان پیشرو در استخراج ارزهای دیجیتال موبایل شناخته شده است. این شبکه پتانسیل بالایی را به عنوان یک پروژه ارز دیجیتال نشان می‌دهد. Omega network یک پلتفرم کاربرپسند است که موانع را از بین می‌برد و به علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد صرف نظر از مکان یا زمانشان، رمزارز استخراج کنند و پاداش دریافت کنند.

ویژگی‌های این پلتفرم، مانند سهولت استفاده، کاربر محوری و تمرکززدایی، آن را برای پذیرش گسترده در موقعیت خوبی قرار می‌دهد. علاوه بر این، با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سیستم‌های نوآورانه، مانند Omega Metaverse، Omega LaunchPad و سیستم OmegaPay، این شبکه همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را هم برای کاربران و هم برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. این پروژه همچنین قصد دارد شبکه اصلی عمومی خود راه‌اندازی کند و توکن OMN را در صرافی‌های متمرکز لیست کند، که هر دو نقطه عطف مهمی در افزایش دسترسی آن به شمار می‌روند.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که در حالی که شبکه امگا فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌دهد، ارزهای دیجیتال به طور ذاتی دارای نوسانات بالایی هستند. بنابراین، سرمایه‌گذاران بالقوه باید احتیاط کنند و قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل خودشان را انجام دهند.

جمع بندی

به طور کلی، شبکه Omega یک پروژه تحول‌آفرین در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است. این شبکه با پیشرفت خود در طول زمان، می‌تواند چشم‌انداز استخراج ارزهای دیجیتال را بازتعریف کند و آن را به فرآیندی فراگیرتر و پایدار تبدیل کند.

4 نظرات

  1. من خودم ۸۳۰۰سکه استخراج کردم تا الان،حتی یکدونشم نمیفروشم و حتی از ولت امگاچین هم جابجا نمیکنم.این ارز جزو ۱۰ایردراپ اصلی و آینده دار هستش.۴ساله توی کار ایردراپم و زیر و بمش رو درآوردم.خلاصشو بگم امگا بهترین هست و میشه

  2. در روزهای پایانی سال 2023 میلادی قرار داریم. به نظر من اگر کسی بتونه از این توکن اندازه یک میلیون واحد خریداری کنه قطع به یقین تا پایان سال 2026 سود چشمگیری را تجربه خواهد کرد. امروز که دارم این کامنت رو می‌نویسم این توکن تو صرافی های ایرانی هم فروخته میشه و هم الان قیمتش 236 تومن بیشتر نیست! یعنی اگر فقط ۲۳۶ میلیون تومان داشته باشید میتونید یکی از نهنگ‌های ایرانی تاثیر گذار این توکن باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان