شکایت از کوین بیس؛ صرافی متهم به نقض حریم خصوصی کاربران

خانهاخبارشکایت از کوین...

آنچه می‌خوانید...

یک شکایت قانونی تازه علیه صرافی کوین بیس ادعا می‌کند که این پلتفرم معاملاتی قوانین بیومتریک حریم خصوصی کاربران را در ایلینوی نقض کرده است. در متن شکایت از کوین بیس آمده است که این پلتفرم از طریق جمع‌آوری الگوهای چهره و همچنین اثرانگشت مشتریان، حریم خصوصی آن‌ها را در قالب قوانین بیومتریک نقض کرده است.

شکایت از کوین بیس

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته، کاربری شکایتی را علیه این صرافی آمریکایی در دادگاه کالیفرنیا ثبت کرد و مدعی شد که نیاز صرافی برای آنکه مشتریان تصاویر ID و چهره خود را آپلود کنند تا فرایند احراز هویت آن‌ها تکمیل شود، نقض کامل قانون حفظ حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک (BIPA) است.

- Advertisement -

در این شکایت عنوان شده است که بر اساس قانون BIPA، صرافی کوین بیس باید از کاربران خود برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک اجازه بگیرد. علاوه بر آن، صرافی باید دلیل خود برای نیاز داشتن به چنین داده‌هایی را نیز توضیح دهد و مشخص کند که چه مدت‌زمانی این داده‌ها را ذخیره می‌کند، چگونه از آن‌ها استفاده می‌کند و آیا آن‌ها را به‌طور دائمی نابود می‌کند یا خیر.

این کاربر در متن شکایت تنظیم شده علیه کوین بیس نوشته است که صرافی هیچ سیاست نوشته شده‌ای برای عموم ندارد که در آن توضیح داده باشد به‌طور دائمی اطلاعات بیومتریک کاربران مانند تصاویر چهره‌ها و اثرانگشت‌ها را حذف می‌کند.

در فرایندی مشابه با دیگر صرافی‌ها، در شکایت آمده است که بایننس از اسکن تصاویر کاربران استفاده می‌کند تا از چهره آن‌ها قالب بیومتریک بسازد. سپس از اطلاعات به دست آمده برای تأیید و تطابق این قالب با تصویر قرارگرفته در کارت شناسایی کاربر استفاده می‌کند.

مطلب مفید: توکن XRD چیست؟ آشنایی با شبکه رادیکس (Radix)

بر اساس این شکایت، هزاران تصاویر و داده‌های بیومتریک شهروندان ایلینوی توسط صرافی کوین بیس به صورت غیرقانونی جمع‌آوری شده است. احراز هویت بیومتریک، مانند اثرانگشت یا اسکن چهره، در برنامه تلفن همراه کوین بیس نیز قرار دارد و کاربر برای ورود به برنامه باید آن‌ها را تأیید کند.

شاکی مدعی است که جمع‌آوری، به دست آوردن، ذخیره و استفاده از چنین داده‌هایی غیرقانونی است و کاربران را در معرض ریسک‌های غیرقابل بازگشتی قرار می‌دهد. بر اساس ادعای وی، اگر اطلاعات جمع‌آوری شده صرافی به نحوی هک شوند و از دست بروند، کاربران این پلتفرم هیچ راهی برای جلوگیری از آنکه قربانی سرقت هویتی شوند، نخواهند داشت.

بنا بر ادعای این کاربر، صرافی کوین بیس باید به‌محض ساخته شدن حساب کاربری و تأیید هویت کاربران، اطلاعات بیومتریک آن‌ها را به‌طور دائمی حذف کند. گفتنی است که شکایت علیه کوین بیس به دنبال دریافت خسارت 5000 هزار دلاری به ازای هر تخلف عمدی از قانون BIPA یا خسارت 1000 دلاری در صورتی است که دادگاه نقض قوانین را عمدی تشخیص ندهد.

قابل‌توجه است که صرافی کوین بیس در حال حاضر نسبت به این شکایت و ادعاهای صورت گرفته هیچ پاسخی نداده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان