کمیسیون بورس آمریکا از بایننس شکایت کرد

خانهاخبارکمیسیون بورس آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته کمیسیون بورس آمریکا در اقدامی قابل‌توجه از صرافی بایننس، مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو و پلتفرم آمریکایی این صرافی شکایت کرد. در شکایت از بایننس، کمیسیون بورس 13 اتهام را به این صرافی وارد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده در قالب توکن‌های BNB و BUSD اشاره کرد.

شکایت SEC از بایننس

به نقل از کوین تلگراف، SEC معتقد است که پلتفرم درزمینهٔ برنامه Simple Earn، محصولات خزانه و همچنین برنامه استیکینگ خود مرتکب تخلف شده است. این نهاد مالی اشاره در شکایت خود از بایننس اشاره داشت که صرافی موفق نشده پلتفرم خود را به‌عنوان یک صرافی یا آژانس معاملاتی به ثبت برساند. علاوه بر آن، صرافی و سازمان حقوقی آن در آمریکا نیز پلتفرم بایننس آمریکا در این کشور به‌عنوان صرافی ثبت نکرده‌اند.

- Advertisement -
توییت ژائو

در این شکایت‌نامه آمده است که متهمان خود را با میلیاردها دلار سرمایه کاربران ثروتمند کرده و در همین حین، دارایی‌های سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار داده‌اند. متهمان در فعالیت‌های زیادی مانند عرضه و فروش ارزهای دیجیتال ثبت نشده و اوراق بهادار در قالب در توکن نقش داشته‌اند و با عنوان برنامه‌های سرمایه‌گذاری این اقدامات خود را پیش برده‌اند.

در میان اتهامات وارد شده در شکایت علیه بایننس می‌توان دید که کمیسیون بورس اشاره داشته است که صرافی در جلوگیری از دسترسی کاربران آمریکایی به پلتفرم شکست خورده و پلتفرم بایننس آمریکا از طریق پلتفرم معاملاتی سیگما که صاحب آن چانگ پنگ ژائو است، مشغول معاملات شستشو بوده است.

از دیگر اتهامات قابل‌توجه می‌توان به این موضوع اشاره داشت که کمیسیون بورس مدعی است سرمایه‌های بایننس و پلتفرم آمریکایی آن همگی در توسط یک حساب وابسته به مدیرعامل صرافی در شرکت مریت پیک نگه‌داری می‌شوند. باید اشاره داشت که این اتهامات ارتباط نزدیکی با شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا علیه بایننس در ماه مارس دارند. در آن زمان، ژائو تمامی اتهامات صورت گرفته را رد کرد.

مطلب مفید: هرآنچه باید از کلاهبرداری فیشینگ Infero Drainer بدانید!

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس در این باره توضیح داد که ژائو و بایننس سرمایه‌گذاران را درباره کنترل ریسک و حجم معاملات فریب دادند. این در حالی است که افراد اداره‌کننده پلتفرم، معاملات دست‌کاری شده سفارش گیرهای وابسته و حتی محل و خود سرمایه‌گذاران دارایی‌های رمزارزی را پنهان می‌کردند.

در شکایت علیه صرافی، کمیسیون بورس خواستار توقف همیشگی فعالیت‌های بایننس و ژائو شده است. در همین حین بسیاری معتقدند که این اقدام اخیر، آخرین مثال از قانون‌گذاری با اجبار و زور است. بایننس آمریکا در انتقاد به این تصمیم صورت گرفته اشاره داشت که شکایت علیه صرافی از پایه بی‌معنا است و پلتفرم با تمام قوا از خود دفاع خواهد کرد.

بایننس در یک پست وبلاگی نسبت به این اتفاق واکنش اشاره داشت و توضیح داد:

«از همان ابتدا ما به‌طور فعال با تحقیقات کمیسیون بورس همکاری کردیم و سخت کار کردیم تا پاسخگوی سؤالات و نگرانی‌های این نهاد مالی باشیم. در حالی که اتهامات این نهاد را جدی می‌گیریم، آن‌ها نباید موضوع اقدام قانونی و اجرایی کمیسیون بورس باشند چه برسد که آن را شرایط اضطراری نیز نشان دهند.»

این پلتفرم در ادامه افزود که اتهامات مربوط به در ریسک قرار داشتن دارایی کاربران در صرافی کاملاً اشتباه است. گفتنی است که اتهامات و شکایت علیه بایننس موضوع جدیدی نیست. تحقیقات این نهاد بر صرافی در ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد و صرافی در گزارشی مدعی شد که اتهامات مربوط به سوء مدیریت دارایی‌ها تنها یک تئوری توطئه است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان