بنیانگذاران متامسک: ارزهای دیجیتال در حال حاضر آینده امور مالی نیستند

خانهاخباربنیانگذاران متامسک: ارزهای...

آنچه می‌خوانید...

آرون دیویس و دن فینلی، هم‌بنیانگذاران کیف پول متامسک به تازگی در مصاحبه ای با Vice در رابطه با مشکلات و خطرات حوزه کریپتو و موضوعات مختلف دیگر صحبت کردند. دیویس گفت که با توجه به طرح های پانزی، کلاهبرداری ها و حملات هکری خرید کریپتو مانند قمار کردن است. با اشاره به این موارد، وی گفت که ارزهای دیجیتال هنوز آینده امور مالی نیستند و آن دسته از افرادی که یک جانبه حامی این حوزه هستند در حال گسترش رفتارهای بسیار خطرناکی در میان جامعه هستند.

هم‌بنیانگذار متامسک در ادامه گفت که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال درباره سقوط اخیر بازار بسیار فروتنانه برخورد کرده و ریسک سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال را پذیرفته‌اند به خصوص آن دسته از قربانیانی که درگیر شیطنت های پلتفرم های امور مالی متمرکز (CeFi) شدند.

- Advertisement -

امور مالی متمرکز همان دیفای نیست

امور مالی متمرکز در حقیقت همان منافع و مزایای دیفای را دارد اما تفاوتش در استفاده آسان تر و پیشتیبانی از مشتری است. با این حال چنین توهمی برای کاربران سلسیوس و ویجر نتیجه خوب نداشت و اکنون با ورشسکتگی این دو پلتفرم، کاربران بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

در رابطه با این موضوع، فینلی، دیگر هم‌بنیانگذار متامسک به انتقاد از نحوه مدیریت تیم های این پلتفرم ها پرداخت و اشاره داشت که چرا این افراد با شفافیت به کار خود ادامه نمی‌دهند. وی همچنین افزود که بسیاری از این پروژه ها خود را دیفای و غیرمتمرکز می‌دانند اما در حقیقت به عنوان بانک های سایه عمل می‌کنند و از استراتژی های بسیار ریسکی برای سرمایه های کاربران استفاده می‌کنند. از نظر فینلی انجام عملیات ها به این صورت تحت هیچ شرایطی شفافیت ندارد. وی در ادامه افزود:

«بسیاری از سقوط هایی که در چند وقت اخیر شاهد آنها بودیم، مربوط به پروژه هایی است که خود را دیفای می‌نامیدند اما در حقیقت به عنوان بانک های سایه و با لوریج های بسیار بزرگ عملیات های خود را پیش می‌بردند.»

مطلب مفید: تاریخچه سقوط قیمت بیت کوین بین سال‌های 2009-2022

متامسک چگونه با مجرمان و هکرها مقابله می‌کند؟

در رابطه با ایجادی محیطی امن تر در کریپتو، فینلی گفت که متامسک در رابطه با متوقف کردن مجرمان محدودیت هایی دارد و این که وی در جلوگیری از ایجاد پروژه های پانزی توسط مردم ناتوان است. کیف پول های کریپتویی مانند متامسک طراحی شده‌اند تا پروتکل های مختلف را به یکدیگر متصل کنند. فینلی گفت این موضوع که مردم فکر می‌کنند ما می‌توانیم در تمام این اکوسیستم نقش پلیس را بازی کنیم و با کلاهبرداران مقابله کنیم یک تصور غلط است. وی افزود:

«غیرممکن است که ما بتوانیم تمام این اکوسیستم را یکجا جمع کنیم و آن را در جهتی خاص هدایت کنیم.»

هم‌بنیانگذاران متامسک گفتند البته این موضوع به معنای آن نیست که شرکت ما هیچ حرکتی انجام نمی‌دهد. این دو اشاره داشتند که در حال ایجاد تجربه ای رضایتی برای کیف پول و همچنین سخت تر برای موارد غیرقابل اطمینان در برنامه هستند. با این حال دیویس و فینلی به غیر از عدم شناسایی خودکار و نمایش توکن های ایردراپ شده از جنبه های عملی دیگر برنامه صحبتی نکردند.

کلاهبرداری از طریق توکن های ایردراپ شده معمولا با استفاده از ارزش توکن نسبت به دلار آمریکا قربانی می‌گیرد. پس از ایردراپ کاربر متوجه می‌شود که توانایی برداشت ندارد و در همین زمان به یک وبسایت فیشینگ منتقل می‌شود که در آنجا باید عبارت بازیابی خود را وارد کند. پس از آن کنترل کیف پول و دارایی های فرد به دست هکرها خواهد افتاد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان