هشدار رییس پلیس فتا نسبت به صرافی‌های جعلی آنلاین

خانهاخبارهشدار رییس پلیس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

رییس پلیس فتای استان البرز نسبت به فعالیت و تبلیغات گسترده برخی صرافی‌های جعلی آنلاین در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به تبلیغات گسترده صرافی‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی گفت:

کلاهبرداران با سوء استفاده از عناوین صرافی‌های آنلاین بزرگ دنیا و با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی، اقدام به ترویج نرم‌افزارهای جعلی کرده و ضمن دسترسی به حساب بانکی کاربران، اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

- Advertisement -

وی ضمن هشدار به کاربرانی که قصد خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال را در فضای مجازی دارند، نسبت به مراجعه به صرافی‌های جعلی آنلاین افزود:

کاربران مجازی قبل از خرید از صرافی‌های آنلاین، از اصالت آن اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به پرداخت کنند؛ چرا که در حوزه ارزهای دیجیتال، تعدادی صرافی‌های آنلاین معتبر فعالیت داشته و اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، اما تاکنون بانک مرکزی به هیچ یک از این صرافی‌ها مجوز نداده است.

رییس پلیس فتای استان البرز تصریح کرد:

یکی از مشکلات اصلی در این حوزه، نبود قانون و مقررات مدونی برای نحوه فعالیت صرافی‌های آنلاین است که سبب جذابیت برای کلاهبرداران در این فضا شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد:

در زمان حاضر سایت‌ها، صرافی‌های معتبر و کیف پول‌های دیجیتال معتبری در دنیا وجود دارد که بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال از این طریق انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:

کلاهبرداران با مراجعه به این صرافی‌ها، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و با مهندسی اجتماعی اقدام به اخذ رمز ۱۲ کاراکتری کیف پول دیجیتال کاربران می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان ضمن اشاره به نحوه تبلیغات صرافی‌های جعلی و اغوای کاربران توسط آنان یادآور شد:

مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی با عنوان فعالیت در صرافی‌های آنلاین و تبلیغات غیرواقعی، کاربران مورد نظر خود را ترغیب و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد:

مردم قبل از خرید مجازی از صرافی‌های آنلاین، باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند. در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی بانکی، از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

سرهنگ جلیلیان ،سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هر گونه جرایم سایبری، به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

این مقام انتظامی در پایان تاکید کرد که کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد و اقدامات مشکوک یا غیرقانونی، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان