صرافی BitYard ؛ بررسی کامل صرافی ارز دیجیتال بیت یارد

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صرافی BitYard یکی از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال است که به کاربران خود اجازه می‌دهد در کنار اسپات تریدینگ، به کپی تریدینگ نیز دسترسی داشته باشند. جالب‌تر اینکه شهرواندان 150 کشور مختلف از جمله ایران می‌توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند. علاوه بر این موارد، معامله‌گران این پلتفرم می‌توانند با سرمایه قرضی (leverage) یا به صورت نقد و لحظه‌ای به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. برای اینکه بدانید چطور می‌توان از این امکانات استفاده کرد، تا پایان این مقاله همراه فکت‌کوینز باشید.

- Advertisement -

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال BitYard

صرافی BitYard
ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال BitYard

قدم اول برای استفاده از Bityard، ثبت نام و تایید حساب کاربری در این صرافی است که خوشبختانه خیلی سریع انجام می‌شود. همین که وارد سایت شدید، به سمت راست نگاه کنید؛ با فرمی چشم تو چشم می‌شوید که از شما می‌خواهد ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. دقت کنید که آدرس ایمیل وارد شده باید درست و در دسترس باشد؛ چرا که بعد از ثبت نام باید ایمیل خود را تایید کنید. بعد از تایید ایمیل باید دو مرحله دیگر را هم پشت سر بگذارید تا قابلیت برداشت وجه برای شما فعال شود.

- Advertisement -
  1. انتخاب یک پین کد اختصاصی برای تایید برداشت وجه
  2. تایید شماره با پیامک

اگر دوست دارید امنیت حساب کاربری‌تان را بیشتر کنید می‌توانید فرآیند KYC یا همان شناخت مشتری را نیز طی کنید. طی کردن این فرایند تاثیری در فعالیت اصلی شما یعنی معامله، واریز و برداشت نخواهد داشت. با این حال KYC به شما کمک می‌کند مشکلات امنیتی احتمالی را راحت‌تر حل کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از انجام فرآیند ثبت نام به بخش تنظیمات امنیتی حساب خود در صرافی ارز دیجیتال BitYard بروید و از صحت تمامی گزینه‌ها اطمینان حاصل کنید.

فرآیند واریز و برداشت در صرافی BitYard

فرایند واریز در صرافی BitYard ، بسیار ساده و آسان است. برای این کار باید روی عبارت “Assets” در منوی سایت کلیک، و گزینه “Deposit” را انتخاب کنید. در این مرحله، به صفحه واریز یا همان Deposit منتقل خواهید شد. حالا می‌توانید با استفاده از منوی کشویی صفحه، ارز دیجیتال و شبکه منتخب خود را برای انجام عملیات انتخاب کنید. دقت کنید که هر شبکه کارمزد و سرعت متفاوتی دارد. پس از انجام تمامی این مراحل، آدرسی اختصاصی برای انتقال رمزارزهای خود به حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال بیت یارد دریافت خواهید کرد.

 صرافی BitYard
فرآیند واریز و برداشت در صرافی BitYard

صرافی BitYard آن دسته از افرادی که می‌خواهند با ارزهای فیات شروع کنند را نیز فراموش نکرده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند با انتخاب گزینه “Buy Crypto” در منو به درگاه Banxa متصل شوند و به صورت مستقیم برای حساب خود ارز دیجیتال بخرند. بد نیست به این مسئله هم اشاره کنیم که تمام گزارش‌های واریزی در پایین صفحه “Deposit” قابل مشاهده خواهند بود.

صرافی BitYard
فرایند برداشت وجه در صرافی ارز دیجیتال BitYard

در رابطه با فرآیند برداشت هم پیچیدگی خاصی وجود ندارد. برای این کار باید بعد از کلیک بر روی گزینه “Withdraw” و انتخاب ارز دیجیتال و شبکه منتخب، آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را وارد کنید. نهایتا هم باید با وارد کردن رمز تایید برداشتی که ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، فرآیند برداشت را تایید کنید. شما می‌توانید هر زمان از روز درخواست پرداخت خود را ثبت کنید؛ با این حال تمامی درخواست‌ها بین ساعت 09:00 تا 21:00 به وقت UTC +8 پردازش می‌شوند.

نحوه معامله در صرافی ارز دیجیتال BitYard

قبل از بررسی روش‌های مختلف معامله در BitYard، به سراغ Spot trading یا شیوه خرید آنی می‌رویم. بعد از ورود به بخش معاملات صرافی، با چیزی شبیه تصویر زیر رو به رو خواهید شد.

شاید در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر برسد اما جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که خرید فروش ارز دیجیتال با استفاده از این رابط کاربری خیلی ساده است. اگر با صرافی‌های بزرگ هم کار کرده باشید، متوجه شباهت‌های زیادی خواهید شد. لیست رمزارزهای قابل معامله در سمت چپ و تاریخچه معاملات در سمت راست صفحه قرار گرفته است.

وسط صفحه جایی است که بیشتر کارها انجام می‌شود. در بخش بالایی نموداری مبتنی بر TradingView قرار گرفته است که می‌توانید معاملات و نوسانات بازار را از طریق آن بررسی کنید. بخش خرید ارز دیجیتال پایین همین نمودار قرار گرفته است. برای خرید رمزارز در صرافی BitYard، دو راه وجود دارد:

سفارش محدود یا Limit Order

سفارش محدود یا همان Limit Order زمانی استفاده می‌شود که بخواهید رمزارز مورد نظرتان را با قیمتی غیر از قیمت فعلی بازار بخرید. برای مثال به تصویر زیر دقت کنید. در زمان ثبت این سفارش، قیمت بیت‌کوین 42000 دلار بود و ما می‌خواستیم بیت‌کوین را با قیمت 41000 دلار بخریم؛ در نتیجه از سفارش محدود استفاده کردیم. همانطور که می‌بینید ما قیمت را روی 41000 دلار گذاشتیم و 50 درصد از دارایی خود در صرافی را به این سفارش اختصاص دادیم. حالا به محض اینکه بیت کوین به قیمت مشخص شده برسد، خرید به صورت خودکار انجام خواهد شد.

سفارش محدود یا Limit Order
سفارش محدود یا Limit Order

سفارش سریع یا Market Order

سفارش سریع یا Market Order به محض ثبت با بهترین قیمت رمزارز در آن لحظه انجام می‌شود. برای درک بهتر می‌توانید به تصویر زیر نگاه کنید. در این تصویر قیمت به صورت خودکار روی “The best market price” قرار گرفته است. مبلغ خرید هم 50 درصد از دارایی‌های ما در صرافی ارز دیجیتال BitYard در نظر گرفته شد. در این حالت به محض کلیک روی کلید ثبت سفارش، سفارش انجام می‌شود.

صرافی BitYard

باز کردن یا بستن معامله (Position) در BitYard

برای باز کردن یک معامله (Position) در صرافی BitYard می‌توانید از سفارش سریع یا Market Order استفاده کنید. تصویر زیر می‌تواند مثال مناسبی برای یادگیری بهتر باشد. همانطور که می‌بینید برای ثبت سفارش 100 درصد دارایی موجود در صرافی را به این خرید اختصاص داده‌ایم و به محض کلیک روی کلید خرید، سفارش به جریان می‌افتد.

باز کردن معاملات در BitYard

در این حالت معامله شما باز می‌شود و اطلاعات Position در بخش پایینی صفحه به رنگ سبز قابل مشاهده خواهد بود. با بررسی همین اطلاعات می‌توانید از وضعیت Long یا Short بودن معامله، قیمت‌ و حجم معاملات مطلع شوید.

برای بستن(Close) یک معامله (Position) در صرافی می‌توانید از بخش فروش و انتخاب گزینه Market Order استفاده کنید. برای درک بهتر می‌توانید از تصویر زیر استفاده کنید. همانطور که می‌بینید سفارش فروشی برای 50 درصد از معامله ثبت کرده‌ایم و به محض تایید تراکنش، نصف Position که مرحله قبل باز کردیم، با بهترین قیمت به فروش می‌رسد.

صرافی BitYard
بستن معامله در BitYard

قراردادهای آتی-دائمی معکوس (Inverse Perpetual Futures)

صرافی BitYard علاوه بر تمام مزایا و ویژگی‌هایی که تا به اینجای مقاله با آنها آشنا شدیم، قابلیت انجام معاملات فیوچرز را هم دارد. ویژگی که این صرافی را نسبت به دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال متمایز می‌کند امکان استفاده از قراردادهای آتی-دائمی معکوس است. اگر با معاملات آتی آشنا باشید می‌دانید که تمام معامله بر اساس ارز فیات انجام می‌شود. در معاملات آتی-دائمی معکوس برعکس این ماجرا اتفاق می‌افتد؛ یعنی تمام معامله بر اساس رمزارزها انجام می‌شود.یعنی جفت ارز معاملاتی شما میتواند USDT/BTC باشد. در بقیه موارد، همه ویژگی‌های هر دو نوع یکسان است.

صرافی BitYard
قراردادهای آتی-دائمی معکوس یا Inverse Perpetual Futures در BitYard

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نمودار از سمت چپ صفحه تا میانه آن کشیده شده و اطلاعات مربوط به معامله در سمت راست صفحه قابل مشاهده است. هر قرارداد یک دلار ارزش دارد؛ ارزشی که در مورد قراردادهای آتی-دائمی معکوس مبتنی بر بیت کوین درج خواهد شد. در نتیجه استفاده از بیت کوین در این قراردادها، تمامی اطلاعات مربوط به Position، از جمله سود و زیان به شکل بیت کوین قابل مشاهده خواهند بود. برای بستن معامله هم می‌توانید از سفارش‌های محدود یا لحظه‌ای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) برای کاربران ایرانی مناسب است؟

کپی ترید در صرافی ارز دیجیتال BitYard

کپی ترید برای افراد تازه کار حکم معلم را دارد و به افراد حرفه‌ای کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از این روش، معاملات افراد دیگر را کپی کنند. البته لازم چنین کاری این است که کاربر اول معامله خود را برای کپی توسط دیگران باز بگذارد. در صورت باز بودن معامله برای کپی، بخش کپی ترید BitYard چیزی شبیه عکس زیر خواهد بود.

کپی ترید در صرافی ارز دیجیتال BitYard

همانطور که می‌بینید، تنظیمات زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها، معاملات موجود در صفحه را بر اساس سود، زمان انجام و … فیلتر کنید. بعد از فیلتر کردن معاملات و انتخاب معامله مورد نظر، روی دکمه “Copy” کلیک کنید. در این مرحله یک پنجره پاپ آپ باز خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد تغییرات لازم را بر روی معامله اصلی اعمال کنید.

کارمزد معاملات در BitYard

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از فعالیت در یک صرافی دیجیتال بدانیم، هزینه یا کارمزد معاملات است. کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال BitYard تفاوت زیادی با کارمزد صرافی‌های بزرگ ندارد. علاوه بر این، BitYard بین کاربرانی که سفارش ثبت می‌کنند و آنهایی که سفارش را برای خرید انتخاب می‌کنند تفاوت نمی‌گذارد. در نتیجه کارمزد معاملات برای همه کاربران 0.1% خواهد بود.

کارمزد معاملات آتی کمی متفاوت خواهد بود! BitYard به هنگام باز و بسته شدن معاملات آتی، 0.05% ارزش معامله را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. فرض کنید سفارشی 100 دلاری با ضریب 10 برابری سرمایه قرضی (Leverage) باز می‌کنید. در این حالت اندازه معامله 1000 دلار خواهد بود و صرافی به هنگام باز کردن یا بستن معامله 0.05% را از شما دریافت خواهد کرد.

*این نکته هم به خاطر بسپارید که این صرافی برای قراردادهای آتی و مبلغی که به شما قرض میدهد هم سودی برابر با 0.05% در نظر گرفته است که به آن کارمزد Overnight گفته می‌شود.

خدمات پشتیبانی در صرافی BitYard

خدمات پشتیبانی در صرافی BitYard

چندین روش مختلف برای ارتباط با بخش پشتیبانی BitYard وجود دارد. اولین و ساده‌ترین روش استفاده از ایمیل پشتیبانی است. البته فرآیند پاسخگویی به ایمیل‌ها کمی طول می‌کشد در نتیجه برای استفاده سریع از خدمات پشتیبانی باید از پشتیبانی آنلاین سایت استفاده کنید.

برای این کار کافی است روی دکمه پاپ آپ “Help” در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید. در بررسی ما، کمتر از یک دقیقه طول کشید تا به سوالی که پرسده بودیم پاسخ داده شود. البته بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در زمان تست ما ترافیک سایت در بالاترین حد خود قرار نداشت.

کلام آخر؛ مزایا و معایب صرافی BitYard

مزایا و معایب صرافی BitYard

در مجموع و پس از بررسی‌های فراوان می‌توان به این نتیجه رسید که صرافی BitYard در حال تبدیل شدن به یکی از صرافی‌های بزرگ و مطرح بازار ارزهای دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال بیت یارد با اضافه کردن ویژگی‌های مختلف در تلاش است تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

مزایا

  • گزینه‌های مختلف معاملاتی
  • معاملات آتی-دائمی معکوس که مبتنی بر رمزارزها است.
  • برنامه‌های affiliate جذاب.
    * (affiliate marketing به صورت کلی و در حوزه مارکتینگ به عنوان همکاری در فروش ترجمه شده و یکی از روش‌های پول ساز در کسب و کارهای آنلاین است. افیلیت مارکتینگ باعث می‌شود افراد حتی بدون داشتن سرمایه برای فروش محصول یا خدمات دیگری، به عنوان واسطه کار کنند و پورسانت دریافت کنند. اما در صرافی های ارز دیجیتال دریافت قسمتی از کارمزد از صرافی به واسطه معرفی دوستان ….. جزء فعالیت های افیلیت به حساب می‌آید.)
  • قابلیت واریز با استفاده از ارزهای فیات

معایب

  • کم بودن حجم معاملات نسبت به صرافی‌های بزرگ
  • کامل نشدن برخی از ویژگی‌های معاملاتی

با نگاهی به مزایا و معایب این صرافی می‌توان برای استفاده کردن از آن تصمیم گرفت. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این صرافی می‌تواند جایگاه خود را در جهان بزرگ رمزارزها پیدا کنید؟

آیا کاربران ایرانی می توانند در صرافی بیت یارد فعالیت کنند؟

در مقررات این صرافی ذکر شده که استفاده از بیت‌یارد فقط در کشورهای چین، پاکستان، بنگلادش و قزاقستان ممنوع است.

قراردادهای آتی-دائمی معکوس (Inverse Perpetual Futures) چیست؟

تمام معاملات بر اساس ارز فیات انجام می‌شود. در معاملات آتی-دائمی معکوس برعکس این ماجرا اتفاق می‌افتد؛ یعنی تمام معامله بر اساس رمزارزها انجام می‌شود.یعنی جفت ارز معاملاتی شما میتواند USDT/BTC باشد.

آیا امکان انجام کپی تریدینگ در صرافی بیت یارد ممکن است؟

صرافی BitYard یکی از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال است که به کاربران خود اجازه می‌دهد در کنار اسپات تریدینگ، به کپی تریدینگ نیز دسترسی داشته باشند.

spot_img

4 نظرات

  1. من الان توی مقررات این صرافی سرچ کردم و استفاده از بیت‌یارد فقط در کشورهای چین، پاکستان، بنگلادش و قزاقستان ممنوع هست. یعنی ما ایرانی‌ها بالاخره می‌تونیم یه جای درست و عین آدم کار کنیم؟

    • سلام دوست عزیز.
      با توجه به توضیحات خود صرافی در بخش قوانین نباید مشکلی وجود داشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که این صرافی هم به دلیل تحریم‌های اقتصادی، در آینده ایران را به لیست کشورهای ممنوعه خود اضافه کند.
      ممنون از همراهیتون.

  2. سلام برای کپی ترید وقتی کپی را میزنم این پیام را میده
    The balance should more than 10 USDT
    و نمیذاره که اتصال بشه
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز.
      موجودی حساب شما باید بیش از 10 دلار باشه .
      برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 09130880493 در تماس باشید.
      ممنون از همراهیتون.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان