فرکس فایننس (Frax Finance) پلتفرم وام دهی خود را راه اندازی می‌کند

خانهاخبارفرکس فایننس (Frax...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فرکس فایننس (Frax Finance)، بزرگ ترین پروتکل استیبل کوین الگوریتمی کسری قصد دارد فرکسلند (Fraxlend)، بازار وام دهی بدون نیاز به مجوز خود را راه اندازی کند. این پلتفرم وام دهی به کاربران اجازه می‌دهد تا با هر توکنی که در لیست داده های چین لینک قرار دارد به وام دهی و وام گیری دارایی های مختلف بپردازند.

- Advertisement -
spot_img

بنابر داده ها، فرکس فایننس با ارزش کل قفل شده 1.18 میلیارد دلاری خود برترین پروتکل استیبل کوین الگوریتمی در بازار است. این پروتکل با دو استیبل کوین FRAX و FPI فعالیت می‌کند که اولی به دلار آمریکا وابسته است و ثبات دومی به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا وابسته است. گفتنی است که FRAX یکی از  باثبات ترین استیبل کوین های الگوریتمی موجود است و تاکنون ارزش خود را نسبت به دلار آمریکا از دست نداده است.

- Advertisement -

دریک ایوانز (Drake Evans)، توسعه دهنده ارشد فرکس فایننس به تازگی و در یک پادکست درباره قابلیت های مهم پلتفرم وام دهی این پروتکل صحبت کرد. اولین قابلیت و مورد کاربردی مهم فرکسلند آن است که این پلتفرم به پروتکل اجازه می‌دهد تا FRAX های جدید را از طریق فرایند وام دهی و وام گیری مینت کند. فرکسلند به پروتکل اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم FRAX را وام داده و در عوض از پول باقی مانده در بازار سود کسب کند.

تا امروز تنها راهی که برای انجام چنین کاری وجود داشت، خارج کردن یک وام با وثیقه بیش از حد از پلتفرم های وام دهی مانند کرو بود. اکنون با فرکسلند، پروتکل فرکس فایننس می‌تواند چنین فرایندی را بدون نیاز به پلتفرم های خارجی کامل کند. اتفاقی که منجر به افزایش جریان نقدینگی خواهد شد و از آن می‌توان برای بازخرید کوین ها استفاده کرد.

مطلب مفید: سود آن چین (on-chain yield ) ؛ برای استیک به چه مواردی توجه کنیم ؟

دومین قابلیتی که ایوانز به آن اشاره داشت، توانایی ساخت برگه‌ های اصطلاح سفارشی برای معاملات پروتکل به پروتکل است. معمولا این معاملات مانند زمانی که یک دائو قصد دارد توکن های دائو دیگری را ارسال کند، از طریق چت های تلگرام صورت می‌گیرند و با معاملات OTC و کیف پول های چند امضایی تکمیل می‌شوند.

اکنون فرکسلند به دائوها اجازه می‌دهد تا این معامملات را درون زنجیره ایجاد کرده و فرایند را به صورت شفاف و خودکار پیش برند. سام کاظمیان، موسس فرکس فایننس درباره این پلتفرم وام دهی گفت:

«فرکسلند جدیدترین نسل پروتکل های وام دهی است که در آن شاهد نوآوری هایی در اصل وام دهی درون زنجیره ای خواهیم بود. برخی از قابلیت های این پلتفرم را تاکنون در هیچ سیستم وام دهی ندیده‌ایم. در نتیجه بسیار خوشحال و هیجان زده‌ایم که چنین پلتفرمی را به حوزه دیفای معرفی کنیم.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان