گری گنسلر در آستانه برکناری؛ لایحه تغییر ساختار SEC ارائه شد

خانهاخبارگری گنسلر در...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

وارن دیویدسون و تام ایمر، دو تن از قانون‌گذاران آمریکا، روز گذشته لایحه‌ای را معرفی کردند که بر اساس آن شاهد تجدید ساختار کمیسیون بورس آمریکا و همچنین برکناری گری گنسلر، رئیس فعلی آن خواهیم بود. گفتنی است که این لایحه در فضای مجازی مورد استقبال اعضای جامعه قرارگرفته و با توجه به اقدامات شدید اخیر این نهاد، حامیان ارزهای دیجیتال بسیار با برکناری گری گنسلر موافق هستند.

به نقل از کریپتواسلیت، قانون‌گذاران آمریکایی در بیانیه روز گذشته خود اشاره داشتند که نام این لایحه، قانون تثبیت SEC است که وضعیت و ساختار فعلی این نهاد قانون‌گذار مالی را تغییر می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که اولویت اصلی آن حفاظت از سرمایه‌گذاران و منافع آن‌ها است.

- Advertisement -

دیویدسون در این باره توضیح داد که باید از بازارهای آمریکا در برابر روسای ظالم از جمله رئیس فعلی کمیسیون بورس آمریکا یعنی گری گنسلر محافظت کرد. وی افزود که اکنون زمان اصلاحات، اخراج و برکناری گری گنسلر فرارسیده است. امر نیز در این رابطه گفت که سرمایه‌گذاران آمریکایی شایسته نظارت شفاف و همیشگی هستند و نباید قربانی بازی‌سازی‌های سیاسی شوند.

از نظر وی، قانون تثبیت کمیسیون بورس آمریکا تغییرات مناسبی را در ساختار این نهاد ایجاد و تضمین می‌کند که اولویت اصلی این نهاد سرمایه‌گذاران و حفاظت از منافع آن‌ها شود.

جزئیات لایحه تثبیت SEC و برکناری گری گنسلر

لایحه جدید پس از برکناری گری گنسلر، رئیس جدیدی را برای این نهاد منصوب می‌کند و علاوه بر آن شاهد دفتر مدیر اجرایی برای این نهاد خواهیم بود که به‌طور روزانه بر عملیات و فعالیت‌های کمیسیون بورس آمریکا و رئیس جدید آن نظارت دارد. با این وجود باید اشاره داشت که تمام قوانین، اقدامات اجرایی و اختیارات مربوط به انجام تحقیقات در اختیار مقامات این نهاد باقی خواهند ماند و مشروط به دوره‌های شش ساله خواهند بود.

مطلب مفید: استیکینگ توکن BRC-20 چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

در بیانیه قانون‌گذاران ارائه‌دهنده این لایحه آمده است که ثبات متعاقب این طرح باعث می‌شود تا قانون‌گذاران این نهاد پیش از تأیید هرگونه اقدام مهمی زیر نظر کمیسیون بورس، با یکدیگر مشورت و همکاری کنند. چنین اتفاقی در حقیقت ساختاری مشابه با کمیسیون انتخابات دولت را برای این نهاد قانون‌گذار ایجاد می‌کند.

علاوه بر آن، باید اشاره داشت که قانون تثبیت کمیسیون بورس اجازه نمی‌دهد که یک حزب سیاسی بیش از 3 صندلی را در میان کمیسیونرهای این نهاد به دست آورد. از نظر دیویدسون و امر این اتفاق می‌تواند از بازارهای مالی آمریکا در برابر بی‌ثباتی نسبت به دستورالعمل‌ها و رویه‌های سیاسی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که گری گنسلر در چند وقت اخیر همواره مورد انتقاد اعضای جامعه و حتی قانون‌گذاران آمریکایی بوده است. وی با رویکرد قانون‌گذاری از طریق اعمال زور باعث خشم اعضای جامعه شده است و به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که در لایحه جدید دستور برکناری وی آمده است نیز همین موضوع باشد.

وی در هفته گذشته از دو صرافی بزرگ رمزارزی جهان شکایت کرد و به بیش از 60 ارز دیجیتال نیز برچسب اوراق بهادار زده است. اتفاقی که سقوط سنگین بازار ارزهای دیجیتال را به همراه داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان